Organisatie | Waterschap Hollandse Delta |
---|---|
Organisatietype | Waterschap |
Officiële naam regeling | Verordening Auditcommissie Waterschap Hollandse Delta 2023 |
Citeertitel | Verordening Auditcommissie waterschap Hollandse Delta 2023 |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
artikel 77 van de Waterschapswet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-03-2023 | nieuwe regeling | 15-02-2023 | B2300119 |
DE VERENIGDE VERGADERING VAN WATERSCHAP HOLLANDSE DELTA,
op voordracht van de heer [naam algemeen bestuurslid], mevrouw [naam algemeen bestuurslid], mevrouw [naam algemeen bestuurslid], de heer [naam algemeen bestuurslid] en de heer [naam algemeen bestuurslid];
gehoord het advies van de Commissie Middelen, Bestuurlijke Zaken en Handhaving van 1-2-2023;
Artikel 3 Samenstelling en benoeming
De commissie kent een aantal adviseurs, te weten:
Deze adviseurs kunnen op uitnodiging van de auditcommissie de vergaderingen bijwonen voor die agendapunten die de commissie wenselijk acht. Zij nemen deel aan de beraadslagingen maar onthouden zich van eventuele stemming. De concerncontroller is in zijn rol als secretaris altijd aanwezig bij vergaderingen van de auditcommissie.
De ondersteuning van de VV door de commissie bestaat uit de volgende taken:
Het fungeren als eerste aanspreekpunt voor de accountant in zijn contact met de Verenigde Vergadering betreffende de opzet en uitvoering van de accountantscontrole. De commissie overlegt minimaal twee keer per jaar met de accountant over de jaarstukken, de managementletter en het meegeven van speerpunten voor de controle.
Het (in technische zin) adviseren van het college van D&H over de aan de VV voor te leggen financiële verordeningen, het treasurybeleid, financiële beleidsstukken (waaronder nota Activeren, Waarderen en Afschrijven en de nota Reserves en Voorzieningen), alsmede overige onderwerpen van financieel technische aard.
De voorzitter zorgt voor het tijdig en periodiek bijeenroepen van de commissie, het leiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitgangspunten en het bevorderen van een heldere besluitvorming over commissieaangelegenheden. De voorzitter wordt daarbij ondersteund door de secretaris van de commissie.