Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Boekel

Beleidsregels inzake het intern klachtrecht

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBoekel
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregels inzake het intern klachtrecht
CiteertitelBeleidsregels inzake het intern klachtrecht
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is tevens vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Verordening intern klachtrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-02-2023nieuwe regeling

19-05-2004

gmb-2023-74968

PD-000689

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregels inzake het intern klachtrecht

De gemeenteraad van Boekel;

 

burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel;

 

de burgemeester;

 

ieder voor zover het zijn of haar bevoegdheden betreft;

 

gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 6 april 2004;

 

gelet op de verordening intern klachtrecht alsmede afdeling 3.6, artikel 4:81, hoofdstuk 9 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

B e s l u i t (-e n) :

 

tot het vaststellen van het onderstaande beleidsregels inzake het intern klachtrecht

Artikel 1 Klachtencoördinator

Als klachtencoördinator wordt aangewezen de gemeentesecretaris van Boekel die namens het bestuursorgaan de klachten afhandelt.

 

De klachtencoördinator wordt verantwoordelijk geacht voor de correcte afhandeling van de ingekomen klacht.

Artikel 2 Vervanging van de klachtencoördinator

Voor het geval dat klachten betrekking hebben op gedragingen van de gemeentesecretaris, treedt de burgemeester op als klachtencoördinator. Deze vervanging vindt ook plaats indien de gemeentesecretaris verhinderd is.

Artikel 3 Centraal meldpunt

Ter ondersteuning van de klachtencoördinator wordt de stafafdeling bestuursondersteuning (cluster ondersteuning) aangewezen als centraal meldpunt voor het indienen van mondelinge dan wel schriftelijke klachten. Het meldpunt vervult de taken zoals die in de verordening zijn vermeld.

Artikel 4 Ondermandaat

De klachtencoördinator kan zijn taken middels ondermandaat door anderen laten uitvoeren.

Artikel 5 Bekendmaking

Dit besluit treedt in werking op de dag ná de dag waarop het is bekendgemaakt.

Aldus besloten in de vergadering van de gemeenteraad d.d. 19 mei 2004.

De griffier,

De voorzitter,

Aldus besloten in de vergadering van het college d.d 9 januari 2001.

De secretaris,

De burgemeester,

Aldus besloten door de burgemeester op 9 januari 2001.

H.G.M van de Vondervoort