Organisatie | Boekel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels inzake het intern klachtrecht |
Citeertitel | Beleidsregels inzake het intern klachtrecht |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is tevens vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester.
Verordening intern klachtrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-02-2023 | nieuwe regeling | 19-05-2004 | PD-000689 |
burgemeester en wethouders van de gemeente Boekel;
ieder voor zover het zijn of haar bevoegdheden betreft;
gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 6 april 2004;
gelet op de verordening intern klachtrecht alsmede afdeling 3.6, artikel 4:81, hoofdstuk 9 en afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
tot het vaststellen van het onderstaande beleidsregels inzake het intern klachtrecht
Als klachtencoördinator wordt aangewezen de gemeentesecretaris van Boekel die namens het bestuursorgaan de klachten afhandelt.
De klachtencoördinator wordt verantwoordelijk geacht voor de correcte afhandeling van de ingekomen klacht.
Artikel 2 Vervanging van de klachtencoördinator
Voor het geval dat klachten betrekking hebben op gedragingen van de gemeentesecretaris, treedt de burgemeester op als klachtencoördinator. Deze vervanging vindt ook plaats indien de gemeentesecretaris verhinderd is.
Ter ondersteuning van de klachtencoördinator wordt de stafafdeling bestuursondersteuning (cluster ondersteuning) aangewezen als centraal meldpunt voor het indienen van mondelinge dan wel schriftelijke klachten. Het meldpunt vervult de taken zoals die in de verordening zijn vermeld.