Organisatie | Gorinchem |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Instructie voor de griffier van de gemeente Gorinchem 2023 |
Citeertitel | Instructie voor de griffier van de gemeente Gorinchem 2023 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Instructie voor de griffier van de gemeente Gorinchem 2020.
artikel 107a van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-02-2023 | nieuwe regeling | 26-01-2023 |
Vaststelling instructie griffier gemeente Gorinchem
de raad van de gemeente Gorinchem;
gezien het voorstel van de werkgeverscommissie d.d. 4 januari 2023 om de instructie griffier gemeente Gorinchem 2020 aan te vullen met regels over de Ondernemingsraad;
gelet op het bepaalde in artikel 107a van de Gemeentewet;
De navolgende “Instructie voor de griffier van de gemeente Gorinchem 2023” vast te stellen;
Artikel 2 Agenda vergaderingen en parallelsessies
De griffier ondersteunt de raad en zijn commissies bij het opstellen van de agenda van de raadsvergaderingen en parallelsessies.
Voor zover er in het overleg met de ondernemingsraad als bedoeld in artikel 23 van de WOR onderwerpen worden besproken die de bij de griffie werkzame personen rechtstreeks of middellijk aangaan, vindt er voorafgaand aan de overlegvergadering overleg plaats tussen de griffier en de gemeentesecretaris. Indien dat door de griffier wenselijk wordt geacht is de gemeentesecretaris gehouden om het standpunt van de griffier in de overlegvergadering kenbaar te maken.