Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Raalte

Regeling Commissie Straatnaamgeving

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieRaalte
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling Commissie Straatnaamgeving
CiteertitelRegeling Commissie Straatnaamgeving
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

15-10-2002nieuwe regeling

15-10-2002

onbekend

4142

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling Commissie Straatnaamgeving

 

Artikel 1. De commissie

Er is een commissie van advies aan het college van burgemeester en wethouders voor de straatnaamgeving, hierna te noemen de commissie

Artikel 2. Taak

De commissie brengt gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college van burgemeester en wethouders over:

  • a.

    De verdeling van de gemeente in wijken en buurten al dan niet op basis van bouwblokken en het aanduiden met nummers, zo nodig aangevuld met letters of namen en,

  • b.

    Het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en aan gemeentelijke bouwwerken

Artikel 3. Samenstelling en lidmaatschap

  • 1.

    De commissie bestaat uit:

    • a.

      Onafhankelijke voorzitter

    • b.

      Administratief/juridisch medewerker van de afdeling REO

    • c.

      Stedebouwkundig medewerker van de afdeling REO

    • d.

      Medewerker van de afdeling Publieksbalie

    • e.

      Twee deskundigen met een aardrijkskundige/geschiedkundige achtergrond

  • 2.

    De leden en plaatsvervangende leden worden door het college van burgemeester en wethouders benoemd.

  • 3.

    De zittingsduur van de leden is gelijk aan de zittingsduur van de gemeenteraad.

  • 4.

    Het lid dat de hoedanigheid op grand waarvan hij lid van de commissie is verliest, treed op dat moment af als commissielid.

  • 5.

    De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.

  • 6.

    De leden ontvangen voor het bijwonen van een vergadering een vergoeding overeenkomstig artikel 14 van het Rechtspositiebesluit raads - commissieleden met een maximum van 12 vergaderingen per jaar. De vergoeding wordt 1 x per jaar uitbetaald aan de hand van de presentielijsten van de bijgewoonde vergaderingen.

  • 7.

    Leden die afgevaardigd zijn namens een organisatie en daar in loondienst zijn, ontvangen geen vergoeding

Artikel 4. Voorzitter

  • 1.

    Een onafhankelijk lid van de commissie is voorzitter van de commissie

  • 2.

    De commissie benoemt uit haar midden een plaatsvervangend voorzitter

  • 3.

    De voorzitter heeft in de commissie stemrecht

Artikel 5. Secretaris

  • 1.

    De commissie benoemt uit haar midden de secretaris

  • 2.

    De commissie benoemt uit haar midden een plaatsvervangend secretaris

  • 3.

    De secretaris heeft in de commissie stemrecht

Artikel 6. Tekenen van stukken

  • 1.

    De stukken van de commissie worden ondertekend door de voorzitter.

  • 2.

    De stukken van procedurele aard worden door de secretaris ondertekend. De voorzitter kan de secretaris machtigingen bepaalde stukken namens hem te ondertekenen.

Artikel 7. Deskundigen

De voorzitter is, uit eigener beweging of daartoe uitgenodigd door de commissie, bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de commissie.

Artikel 8. Werkwijze

  • 1.

    De commissie kernt bijeen

    • a.

      wanneer de voorzitter dit nodig acht of,

    • b.

      wanneer ten minste twee leden schriftelijk, met opgaaf van redenen, daartoe de wens te kennen geven. De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, ender opgaaf van de punten die zullen worden behandeld.

  • 2.

    De commissie vergadert slechts als tenminste 4 leden, waaronder de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter aanwezig is.

  • 3.

    Besluiten van de commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter.

  • 4.

    Het advies van de commissie aan het college van burgemeester en wethouders bevat voor zover relevant de zienswijze van de leden van de commissie.

Artikel 9. Slotbepaling

In gevallen waarin deze regaling niet voorziet, beslist de voorzitter van de commissie.