Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Almere

Duur aanvultermijn bij aanvraag op grond van artikel 4:5 lid 1 Awb

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlmere
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingDuur aanvultermijn bij aanvraag op grond van artikel 4:5 lid 1 Awb
CiteertitelDuur aanvultermijn bij aanvraag op grond van artikel 4:5 lid 1 Awb
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de op 13 september 2022 vastgestelde beleidsregel ‘Duur aanvultermijn bij aanvraag op grond van artikel 4:5 lid 1 Awb’.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 4:5, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

16-02-2023nieuwe regeling

07-02-2023

gmb-2023-65036

Tekst van de regeling

Intitulé

Duur aanvultermijn bij aanvraag op grond van artikel 4:5 lid 1 Awb

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

 

BESLUIT:

 

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Duur aanvultermijn bij aanvraag op grond van artikel 4:5 lid 1 Awb’ onder intrekking van de op 13 september 2022 vastgestelde beleidsregel ‘Duur aanvultermijn bij aanvraag op grond van artikel 4:5 lid 1 Awb’.

De aanvultermijn bedraagt 7 dagen (een week). Wanneer belanghebbende redelijkerwijs meer of minder tijd nodig heeft, kan deze termijn langer of korter worden vastgesteld.

 

Bij belanghebbenden met een briefadres via het Leger des Heils moet altijd rekening gehouden worden met 14 dagen aanvultermijn.

 

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Aldus vastgesteld, Almere, 7 februari 2023

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde