Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Almere

Duur hersteltermijn tijdens bijstand

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlmere
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingDuur hersteltermijn tijdens bijstand
CiteertitelDuur hersteltermijn tijdens bijstand
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de op 13 september 2022 vastgestelde beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

16-02-2023nieuwe regeling

07-02-2023

gmb-2023-65030

Tekst van de regeling

Intitulé

Duur hersteltermijn tijdens bijstand

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

 

BESLUIT:

 

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’ onder intrekking van de op 13 september 2022 vastgestelde beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’.

 

De duur van de termijn waarbinnen belanghebbende zijn verzuim kan herstellen, is 7 dagen (een week). Als belanghebbende meer of minder tijd nodig heeft om het verzuim te herstellen, wordt de termijn verkort of verlengd. De termijn kan worden verlengd als belanghebbende aannemelijk kan maken dat hij meer tijd nodig heeft. Belanghebbende moet dit aangeven voordat de hersteltermijn van 7 dagen is verstreken.

 

Bij belanghebbenden met een briefadres via het Leger des Heils moet altijd rekening gehouden worden met 14 dagen hersteltermijn.

 

Het college maakt niet in alle gevallen gebruik van haar bevoegdheid om hersteltermijnen te geven. Deze bevoegdheid wordt niet ingevuld:

  • bij ernstige agressie bij huisbezoeken of op het stadhuis;

  • als belanghebbenden ongeoorloofd filmen bij huisbezoeken.

 

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Aldus vastgesteld, Almere, 7 februari 2023

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde