Organisatie | Almere |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Duur hersteltermijn tijdens bijstand |
Citeertitel | Duur hersteltermijn tijdens bijstand |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de op 13 september 2022 vastgestelde beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
16-02-2023 | nieuwe regeling | 07-02-2023 |
Het college van burgemeester en wethouders van Almere,
vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’ onder intrekking van de op 13 september 2022 vastgestelde beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’.
De duur van de termijn waarbinnen belanghebbende zijn verzuim kan herstellen, is 7 dagen (een week). Als belanghebbende meer of minder tijd nodig heeft om het verzuim te herstellen, wordt de termijn verkort of verlengd. De termijn kan worden verlengd als belanghebbende aannemelijk kan maken dat hij meer tijd nodig heeft. Belanghebbende moet dit aangeven voordat de hersteltermijn van 7 dagen is verstreken.
Bij belanghebbenden met een briefadres via het Leger des Heils moet altijd rekening gehouden worden met 14 dagen hersteltermijn.
Het college maakt niet in alle gevallen gebruik van haar bevoegdheid om hersteltermijnen te geven. Deze bevoegdheid wordt niet ingevuld: