Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Stichtse Vecht

Nota bodembeheer met bijbehorende kaarten

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieStichtse Vecht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingNota bodembeheer met bijbehorende kaarten
Citeertitel
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Overheid.nl

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

24-03-2023Nota bodembeheer met bijbehorende kaarten

20-12-2022

gmb-2023-64967

Tekst van de regeling

Intitulé

Nota bodembeheer met bijbehorende kaarten

De raad van de gemeente Stichtse Vecht; gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders; gelet op het bepaalde in de Nota bodembeheer werkgebied ODRU; heeft op 20 december 2022 besloten om:

1. De “Nota bodembeheer werkgebied ODRU” met de bijbehorende bodemkwaliteitskaarten voor PFAS en standaardstoffen en de bodemfunctiekaart vast te stellen;

2. De bevoegdheid tot het nemen van besluiten met een uitvoerend karakter, zoals opgenomen in hoofdstuk 11 van de “Nota bodembeheer werkgebied ODRU”, aan het college te delegeren. Het betreft de volgende onderwerpen:

• Wijzigen bodemfunctiekaart;

• Verlengen geldigheid bodemkwaliteitskaarten;

• Accepteren bodemkwaliteitskaarten van andere gemeenten;

• Uitbreiden “bodembeheergebied ODRU” met het grondgebied van een buur- of regiogemeente die buiten het bodembeheergebied ODRU ligt.

3. De voorgaande “Nota bodembeheer regio Noordwest Utrecht” die op 30 juni 2015 door de gemeenteraad is vastgesteld, in te trekken op de dag van inwerkingtreding van de “Nota bodembeheer werkgebied ODRU”.

Inzage:

De vastgestelde Nota bodembeheer werkgebied ODRU en bijbehorende kaarten liggen na de bekendmaking, gedurende zes weken ter inzage. Op afspraak kunt u deze ook inzien bij de gemeente. Kijk voor actuele informatie omtrent de openingstijden/kantoortijden en het maken van een afspraak, op de website van de gemeente. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via telefoonnummer: 14 0346 of via e-mailadres: info@stichtsevecht.nl

Beroep:

Een belanghebbende die tijdig zijn zienswijze kenbaar heeft gemaakt of die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest om zijn zienswijze kenbaar te maken, kan binnen zes weken beroep aantekenen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. De termijn van zes weken start een dag na de terinzagelegging van de stukken.

Informatie:

Voor specifieke informatie over het besluit en de nota kunt u contact opnemen met Jan Hijzelendoorn, bodemadviseurvan de Omgevingsdienst regio Utrecht (ODRU), telefoonnummer 088-022 5071 of e-mail j.hijzelendoorn@odru.nl.