Organisatie | Pijnacker-Nootdorp |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels briefadres gemeente Pijnacker-Nootdorp 2020 |
Citeertitel | Beleidsregels briefadres gemeente Pijnacker-Nootdorp 2023 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Beleidsregels briefadres gemeente Pijnacker-Nootdorp 2020.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-02-2023 | nieuwe regeling | 31-01-2023 | 1392569/1237186 |
Het college van de gemeente Pijnacker-Nootdorp;
gezien het advies van de afdeling Ruimte, Belastingen Gegevensbeheer d.d. 31 januari 2023;
gelet op het bepaalde in de artikelen 1.1, 2.23 tot en met 2.42, 2.45, 2.47 en 4.17 van de Wet Basisregistratie Personen (Wet BRP); artikel 29 van het Besluit Basisregistratie (Besluit BRP), de artikel 17, 18 en 19 van de Regeling basisregistratie personen (Regeling BRP);
gelet op het bepaalde in artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht;
gelet op de circulaire BRP en briefadres (2016-0000656211) van de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties van 18 oktober 2016 en het Protocol voor ondersteuning door Burgerzaken aan achterblijvers in geval van vermissing (NVVB-2016);
vast te stellen de Beleidsregels briefadres gemeente Pijnacker-Nootdorp 2023:
het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats heeft, of indien betrokken op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
Artikel 6 Verplichtingen briefadresgever en briefadreshouder
De briefadresgever draagt er zorg voor, dat geschriften van de overheid de briefadreshouder daadwerkelijk bereiken. Daartoe overlegt de briefadresgever bij de aangifte een schriftelijke verklaring waaruit blijkt, dat deze akkoord gaat met het in ontvangst nemen van de voor betrokkene bestemde geschriften en garandeert dat geschriften of inlichtingen daarover de briefadreshouder bereiken.
Onverminderd hetgeen is bepaald in het eerste tot en met het derde lid, is diegene op wie het briefadres betrekking heeft en een ander adres krijgt, gehouden om in de periode tussen vier weken vóór de beoogde verhuisdatum tot en met de vijfde dag na verhuisdatum hiervan aangifte te doen bij de gemeente waar hij zijn nieuw adres heeft.
Op de naleving van deze beleidsregels is het bepaalde in artikel 4.17 van de Wet BRP en artikel 6 van de Regeling oplegging bestuurlijke boete Wet basisregistratie personen van toepassing.