Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amersfoort

Besluit tot instelling van het Gemeentelijk Stembureau

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmersfoort
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit tot instelling van het Gemeentelijk Stembureau
CiteertitelBesluit tot instelling van het Gemeentelijk Stembureau
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerp
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel E 7 van de Kieswet
  2. artikel E 8 van de Kieswet
  3. artikel N 1 van de Kieswet
  4. artikel Na 2 van de Kieswet
  5. artikel P 1e van de Kieswet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

09-02-2023nieuwe regeling

31-01-2023

gmb-2023-50183

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit tot instelling van het Gemeentelijk Stembureau

Het College van burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort,

 

Gelet op artikelen E 7, E 8, N 1, Na 2 en P 1e van de Kieswet,

 

Besluit het volgende:

  • 1.

    In de gemeente Amersfoort wordt vanaf 2023 bij alle verkiezingen de stembiljetten met een Centrale Stemopneming (CSO) geteld.

  • 2.

    Er wordt één gecombineerd Gemeentelijk Stembureau ingesteld voor de verkiezingen op 15 maart 2023 voor de Provinciale Staten van Utrecht en het Dagelijks Bestuur van Waterschap Vallei en Veluwe;

  • 3.

    Het Gemeentelijk Stembureau houdt haar openbare zitting voor de vaststelling van de uitslag van Amersfoort op donderdag 16 maart 2023 om 09:00 uur in sporthal Zielhorst, Trompetstraat 3, 3822 CK Amersfoort. Zo nodig wordt de centrale stemopneming na een schorsing voortgezet op vrijdag 17 maart vanaf 09:00 uur op dezelfde locatie.

  • 4.

    Als leden van het Gemeentelijk Stembureau worden aangewezen:

    • a.

      Voorzitter: de Afdelingsmanager Burgerzaken

    • b.

      Plaatsvervangend voorzitter: de Strategisch Adviseur Verkiezingen

    • c.

      Overige leden: de leden van het Team Verkiezingen en de Functioneel- en gegevensbeheerder Burgerzaken

    • d.

      Plaatsvervangende leden: de overige medewerkers van afdeling Burgerzaken.

  • 5.

    Het zo nodig vaststellen van een gewijzigde of nieuwe versie van dit besluit bij deze of komende verkiezingen is gemandateerd aan de Afdelingsmanager Burgerzaken.

Amersfoort, 31 januari 2023

Burgemeester en wethouders van de gemeente Amersfoort,

Burgemeester

Gemeentesecretaris