Organisatie | Hulst |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Burgemeestersbesluit en Collegebesluit tot intrekking van Wob-mandaten en verlening van Woo- en Who-mandaten |
Citeertitel | Burgemeestersbesluit en Collegebesluit tot intrekking van Wob-mandaten en verlening van Woo- en Who-mandaten |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-02-2023 | nieuwe regeling | 10-01-2023 |
De mandaten als vermeld in het, bij het Algemeen Mandaat besluit gemeente Hulst (recentelijk bijgewerkt en vastgesteld d.d. 19 april 2022 en bekendgemaakt in het gemeenteblad nr 206209 d.d. 6 mei 2022) behorende, Register, bij de nummers 2.1.1 (de bevoegdheid om verzoeker op grond van artikel 3 lid 4 Wob te vragen om zijn verzoek te om preciseren); 2.1.2 (de bevoegdheid om de te nemen beslissing op een wob-verzoek op grond van artikel 6 Wob te verdagen) en 2.1.3 (de bevoegdheid om te beslissen op een wob-verzoek op grond van artikel 5 Wob) worden ingetrokken;
Tot verlening/vaststelling van de navolgende mandaten op grond van de Wet open overheid (Woo) aan de Gemeentesecretaris; aan de Strategisch manager I (van alle afdelingen); aan de Tactisch leidinggevenden II en III (van alle afdelingen); aan de Operationeel leidinggevende II (van alle afdelingen); aan de Adviseur II en aan de Adviseur III (afdeling Wonen & Werken):
De bevoegdheid om, op grond van artikel 4.4 lid 2 Woo, de te nemen beslissing op een verzoek om informatie (Woo-verzoek) met maximaal 2 weken te verdagen, indien de omvang of de gecompliceerdheid van de informatie een verlenging rechtvaardigt; alsmede de bevoegdheid om schriftelijk gemotiveerd mededeling van die verdaging te doen aan de verzoeker;
Tot verlening/vaststelling van de navolgende mandaten op grond van de Wet hergebruik overheidsinformatie (Who) aan de Gemeentesecretaris; aan de Strategisch manager I (van alle afdelingen); aan de Tactisch leidinggevenden II en III (van alle afdelingen); aan de Operationeel leidinggevende II (van alle afdelingen); aan de Adviseur II en aan de Adviseur III (afdeling Wonen & Werken):
De bevoegdheid om, op grond van de te nemen beslissing op een verzoek om hergebruik overheidsinformatie (Who-verzoek) met maximaal 2 weken te verdagen; alsmede de bevoegdheid om schriftelijk gemotiveerd mededeling van die verdaging te doen aan de verzoeker; telkens als vermeld in artikel 4 lid 5 Who;
De bevoegdheid om, op grond van artikel 9 lid 4 Who, verzoeker er vooraf op te wijzen als er kosten in rekening worden gebracht voor het hergebruik en met welke factoren rekening wordt gehouden bij de berekening daarvan; alsook het op verzoek inzicht geven in de berekening m.b.t. een concreet verzoek;
Voor (het gebruik van) de bij de deelbesluiten II t/m V verleende mandaten geldt, hetgeen is vermeld in het Algemeen Mandaatbesluit gemeente Hulst, welk besluit laatstelijk werd vastgesteld d.d. 19 april 2022 en werd bekendgemaakt in het Gemeenteblad d.d. 6 mei 2022 met nr. 206209.
Dit besluit, respectievelijk deze deelbesluiten, zullen worden verwerkt in het mandaatregister behorende bij het Algemeen Mandaatbesluit gemeente Hulst.
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking (overeenkomstig 3:42 Awb)
Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst, alsook door de burgemeester van de gemeente Hulst, in hoedanigheid van burgemeester, telkens voor zover het de eigen bevoegdheid betreft, zulks op 10 januari 2022
Burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst
De secretaris,
De burgemeester,
De Burgemeester van de gemeente Hulst, in hoedanigheid van burgemeester,
Tegen de besluiten II t/m V kunnen belanghebbenden ingevolge de bepalingen van de Awb, binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit, bezwaar maken door het schrijven van een bezwaarschrift aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst, per adres postbus 49, 4560 AA Hulst. Het bezwaarschrift moet op grond van artikel 6:5 van de Awb zijn ondertekend en dient tenminste te bevatten: naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden waarop het bezwaarschrift rust.
Daarenboven kan, op grond van het bepaalde in artikel 8:81 Awb, de voorzieningenrechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, Team Bestuursrecht, (postbus 90006, 4800 PA Breda) verzocht worden een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.