Organisatie | Sluis |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de auditcommissie 2023 |
Citeertitel | |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Toelichting |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-12-2022 | nieuwe regeling | 22-01-2023 |
De commissie heeft als doel, ten behoeve van de raad, de afstemming te bevorderen van alle activiteiten in de gemeente op het gebied van financial auditing. De commissie initieert het overleg over bovengenoemde doelen tussen de raad, de accountant, het college, de lokale rekenkamer waarbij de commissie niet in de onderscheiden bevoegdheden van raad en college treedt.
De commissie heeft de taak met het informeren en adviseren van de raad, teneinde haar toezichthoudende en controlerende bevoegdheid te kunnen vervullen, betreffende activiteiten in relatie tot financial auditing die van belang zijn voor een goede beheersing op het gebied van rechtmatigheid, doeltreffendheid en doelmatigheid.
Onder de in het eerste lid bedoelde activiteiten wordt in ieder geval begrepen:
een overlegplatform in opdracht van de gemeenteraad te zijn voor de voorgenomen controleaanpak door de accountant voor aanvang van de interim controle, Dit in samenspraak met het college en passend binnen de opdracht (inclusief SISA) aan de accountant een overlegplatform te zijn over de uitkomsten van de interim- en jaarrekening-controle en de Boardletter. Over deze onderwerpen te adviseren aan de gemeenteraad;