Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Westerwolde

Beleidsregels met betrekking tot het verlenen van de vergunning voor de exploitatie van een seksbedrijf in de gemeente Westerwolde

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWesterwolde
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregels met betrekking tot het verlenen van de vergunning voor de exploitatie van een seksbedrijf in de gemeente Westerwolde
CiteertitelBeleidsregels met betrekking tot het verlenen van de vergunning voor de exploitatie van een seksbedrijf in de gemeente Westerwolde
Vastgesteld doorburgemeester
Onderwerpopenbare orde en veiligheid
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. hoofdstuk 4 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. titel 4.3 van de Algemene wet bestuursrecht
  3. Algemene Plaatselijke Verordening Westerwolde 2020
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

19-01-2023nieuwe regeling

14-12-2022

gmb-2023-18945

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregels met betrekking tot het verlenen van de vergunning voor de exploitatie van een seksbedrijf in de gemeente Westerwolde

De burgemeester van Westerwolde,

 

gelet op in bepaalde in hoofdstuk 4, titel 4.3 van de Algemene wet bestuursrecht en de artikelen 3:3 en 3:5 van de Algemene plaatselijke verordening Westerwolde;

 

BESLUIT

 

vast te stellen de “Beleidsregels met betrekking tot het verlenen van de vergunning voor de exploitatie van een seksbedrijf in de gemeente Westerwolde”.

 

Beleidsregels met betrekking tot het verlenen van de vergunning voor de exploitatie van een seksbedrijf in de gemeente Westerwolde

 

1. Inleiding

De voormalige gemeente Bellingwedde had ooit 5 privéclubs (seksbedrijven), waarvan 3 verdwenen zijn met behulp van een uitsterfconstructie (deze 3 werden niet toegestaan in het bestemmingsplan). Voor 2 andere bedrijven / percelen is het bestemmingsplan “Buitengebied” destijds aangepast, mede in verband met de opheffing van het bordeelverbod in 2000. Genoemde percelen kregen de aandui-ding “ privéclub mogelijk” (naast de woonbestemming), zodat de clubs konden blijven bestaan.

 

Eén club is een paar jaar geleden gestopt, dat pand is nu een woonhuis. De Algemene Plaatselijke Verordening Westerwolde (APV) is meteen daarna aangepast, waarbij het maximale aantal seksbe-drijven is terug gebracht naar 1. Dit wil zeggen dat er bij een vergunning voor een seksbedrijf sprake is van een zogenaamde “schaarse vergunning”.

 

Wat is een schaarse vergunning? Een schaarse vergunning is een vergunning waarvan er slechts één of een beperkt aantal kan worden verleend, terwijl er meer (potentiële) aanvragers zijn. Gelet op het feit dat het aantal seksbedrijven in Westerwolde is gemaximeerd op 1, kan de vergunning worden ge-kenmerkt als een ‘schaars recht’, zie art. 3:3 lid 5 en artikel 3:5 van de APV. Gelet op jurisprudentie (ABRvS 2 november 2016, ECLI:NL:RVS:2016:2927, ABRvS 12 april 2017, ECLI:NL:RVS:2017:994) moet bij een schaarse vergunning aan de onderstaande voorwaarden worden voldaan.

  • 1.

    Schaarse vergunningen kunnen niet voor onbepaalde tijd worden verleend.

  • 2.

    Er moet een passende mate van openbaarheid zijn, ten aanzien van (a) de beschikbaarheid van de schaarse (exploitatie-)vergunning, (b) de verdelingsprocedure, (c) het aanvraagtijdvak en (d) de toe te passen criteria. De openbare voorbereidingsprocedure van afdeling 3.4 is van toepassing, waarbij anderen tevens de gelegenheid wordt geboden om alsnog een aanvraag in te dienen.

  • 3.

    Er moet een duidelijke verdeelmethode worden gekozen. Gedacht kan worden aan bijvoorbeeld een loting, een kwalitatieve toets of een systeem waarbij alleen het moment van ontvangst van de aanvraag leidend is.

Nul-optie?

Een gemeente mag geen nul-beleid voeren. Dit volgt uit artikel 151a van de Gemeentewet waarin prostitutie als een legale bedrijfstak wordt gezien (zie bijlage 1 voor de tekst van genoemd artikel).

 

Participatie

Participatie betekent actieve deelname. Het is afgeleid van de Latijnse woorden pars (deel) en cipere (nemen). Participatie is de opvolger van het begrip inspraak. Door gebruik te maken van participatie en daarmee de omgeving van het seksbedrijf bij een vergunningaanvraag te betrekken, wordt het draagvlak vergroot en kunnen bezwaren in een later stadium vaak worden voorkomen. Daarnaast krijgt de aanvrager van de vergunning een beeld van wat men vindt van het feit dat een seksbedrijf gevestigd wordt in hun omgeving. Het gaat hierbij niet alleen om direct omwonenden, maar afhankelijk van de locatie van het seksbedrijf kan ook de mening van bedrijven, maatschappelijke organisaties en bestuursorganen belangrijk zijn. In participatie wordt voorzien door het volgen van de uniforme openbare voorbereidingsprocedure bij het verlenen van de vergunning voor een seksbedrijf: iedere belanghebbende kan de concept-vergunning inzien en vervolgens zijn of haar zienswijze indie-nen. Alle ingediende zienswijzen worden vervolgens betrokken bij de uiteindelijke besluitvorming.

2. Beleid(sregels)

Deze beleidsregels zijn opgesteld met als basis de 3 punten die in de inleiding genoemd worden.

  • 1.

    Een schaarse vergunning mag niet voor onbepaalde tijd verleend worden. In de gemeente Westerwolde wordt een vergunning voor een seksbedrijf voor 5 jaar verleend. Hierdoor heeft de ondernemer / exploitant zekerheid voor langere tijd, maar het is niet vanzelfsprekend dat de vergunning na afloop van die 5 jaar weer wordt verleend aan dezelfde exploitant/ondernemer.

  • 2.

    Door middel van een publicatie in de krant en op de gemeentelijke website wordt bekendgemaakt dat de vergunning weer beschikbaar komt / is en dat iedereen die dat wil een vergunningaanvraag in kan dienen. In dezelfde publicatie wordt bekend gemaakt hoe de procedure zal gaan lopen, voor welke datum de vergunningaanvraag moet worden ingediend en welke criteria zullen worden gehanteerd.

    De uniforme openbare voorbereidingsprocedure van afdeling 3.4 (Algemene wet bestuursrecht) zal worden toegepast, waarmee eventuele belanghebbenden de gelegenheid wordt geboden om een zienswijze in te dienen die meegewogen zal worden in de uiteindelijke besluitvorming.

  • 3.

    De vergunning toewijzen door middel van alleen een loting is onwenselijk, het is beter om te sturen op een zekere kwaliteit. Daarom gaat de procedure als volgt.

Als de termijn waarbinnen een vergunningaanvraag kon worden gedaan is afgelopen, worden de ingediende aanvragen binnen twee (2) weken gecheckt op volledigheid en als dat nodig is krijgt de aanvrager een termijn van vier (4) weken om alsnog stukken aan te leveren (het kost tijd als er bijvoorbeeld stukken opgevraagd moeten worden bij de Belastingdienst).

 

Let op: als de aanvraag niet binnen de gestelde termijn is aangevuld met de ontbrekende gegevens wordt de aanvraag buiten behandeling gelaten.

 

Aanvraagvereisten

  • 1.

    Een aanvraag moet worden ingediend op het officiële aanvraagformulier (zie bijlage 2), met de gevraagde bijlagen.

  • 2.

    Bij de aanvraag moet het door de Rijksoverheid vastgestelde “Bibob-vragenformulier met betrekking tot overige beschikkingen” worden ingeleverd, met de gevraagde bijlagen.

Alle volledige aanvragen worden eerst op de onderstaande punten gecheckt.

  • o

    In het geldende bestemmingsplan wordt gecheckt welke bestemming de beoogde panden / percelen hebben. Strijd met het geldende bestemmingsplan is namelijk een weigeringsgrond (APV, art. 3:7 lid 1, sub j).

  • o

    Alle bij het seksbedrijf betrokken personen worden onderworpen aan een lichte justitiële screening door medewerkers van de gemeente die toegang hebben tot het justitiële documentatie systeem.

Als voor wat betreft de bovenstaande twee punten geen beletselen gevonden worden, mag de aanvraag mee doen aan de officiële loting. De loting bepaalt in welke volgorde (van aanvragers) het beoordelingsproces ingegaan wordt en wordt zo snel mogelijk verricht door een notaris of een daartoe gerechtigde medewerker van een notariskantoor die daarvan een proces-verbaal opmaakt. De aanvragers worden uitgenodigd om bij de loting aanwezig te zijn, maar dit is niet verplicht.

 

Inhoudelijke beoordeling

De inhoudelijke beoordeling van de aanvraag vindt plaats op grond van de weigeringsgronden uit de artikelen 1:8 en 3:7 van de APV (zie bijlage 1) en de Wet Bibob (dat laatste op basis van het Bibob-beleid van de gemeente Westerwolde).

 

Als de nummer 1 van de openbare loting voldoet aan alle vereisten, dan wordt de vergunning aan hem of haar verleend. Zo niet, dan wordt de aanvraag van de nummer 2 van de openbare loting in behandeling genomen. Als deze aanvrager aan alle vereisten voldoet dan wordt de vergunning aan hem of haar verleend, enzovoort.

 

Na de loting wordt via de gemeentelijke website en via de krant openbaar gemaakt welke locatie (aanvrager) in aanmerking komt voor de vergunning en waar mensen meer informatie kunnen krijgen.

 

Afhankelijk van de reacties die binnen komen kan ervoor gekozen worden om bijvoorbeeld een voorlichtingsbijeenkomst te organiseren of aan de nr. 1 van de loting te vragen om samen met de gemeente in gesprek te gaan met buurtbewoners en eventuele andere belanghebbenden. Of er iets extra’s nodig is en waar dan voor gekozen wordt hangt af van de situatie en kan per vergunningaanvraag verschillend zijn.

 

Let op: als een vergunninghouder gedurende 5 jaar een seksbedrijf heeft geëxploiteerd in de gemeente Westerwolde en aantoonbaar investeringen heeft gedaan, is hij of zij zonder loting de nr. 1 op de lijst (mits hij of zij voldoet aan alle vereisten). De eventuele andere gegadigden nemen dan deel aan de loting.

3. Een bedrijf of exploitant stopt voortijdig

Als dit het geval is wordt dezelfde procedure als bij een nieuwe aanvraag gevolgd.

4. Inwerkingtreding

De “Beleidsregels met betrekking tot het verlenen van de vergunning voor de exploitatie van een seksbedrijf in de gemeente Westerwolde” treden in werking de dag na bekendmaking daarvan.

Westerwolde, 14 december 2022

J.W. Velema,

burgemeester

Bijlage 1

 

Gemeentewet

 

Artikel 151a

  • 1.

    De raad kan een verordening vaststellen waarin voorschriften worden gesteld met betrekking tot het bedrijfsmatig geven van gelegenheid tot het verrichten van seksuele handelingen met of voor een derde tegen betaling.

  • 2.

    Bij de uitoefening van het toezicht op de naleving van de in het eerste lid bedoelde voorschriften geldt de in artikel 2 van de Wet op de identificatieplicht bedoelde verplichting ook voor een persoon die de leeftijd van veertien jaar nog niet heeft bereikt. Deze toonplicht betreft een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1, onderdelen 1° tot en met 3°, van die wet.

  • 3.

    Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing op de uitoefening van het toezicht op de naleving van gemeentelijke voorschriften met betrekking tot het, door handelingen, houding, woord, gebaar of op andere wijze, passanten tot prostitutie bewegen, uitnodigen dan wel aanlokken.

Algemene plaatselijke verordening Westerwolde

 

Artikel 1:8 Weigeringsgronden

  • 1.

    De vergunning of ontheffing kan door het bevoegd gezag of het bevoegde bestuursorgaan worden geweigerd in het belang van:

    • a.

      de openbare orde;

    • b.

      de openbare veiligheid;

    • c.

      de volksgezondheid;

    • d.

      de bescherming van het milieu.

  • 2.

    Een vergunning of ontheffing kan ook worden geweigerd als de aanvraag daarvoor minder dan 8 weken voor de beoogde datum van de beoogde activiteit is ingediend en daardoor een behoorlijke behandeling van de aanvraag niet mogelijk is.

Artikel 3:7 Weigeringsgronden

  • 1.

    Onverminderd het bepaalde in artikel 1:8 wordt een vergunning geweigerd als:

    • a.

      de exploitant of de beheerder onder curatele staat;

    • b.

      de exploitant of de beheerder onherroepelijk is veroordeeld voor een gewelds- of zedendelict of voor mensenhandel, of in enig ander opzicht van slecht levensgedrag is;

    • c.

      de exploitant of de beheerder de leeftijd van 21 jaar nog niet heeft bereikt;

    • d.

      redelijkerwijs moet worden aangenomen dat de feitelijke toestand niet met het in de aanvraag vermelde in overeenstemming zal zijn;

    • e.

      redelijkerwijs moet worden aangenomen dat de aanvrager in strijd zal handelen met aan de vergunning verbonden beperkingen of voorschriften;

    • f.

      er aanwijzingen zijn dat voor of bij het seksbedrijf personen tewerkgesteld zijn of zullen zijn die, als het prostituees betreft, nog niet de leeftijd van 21 jaar hebben bereikt, als het overige personen betreft, nog niet de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt, slachtoffer zijn van mensenhandel of verblijven of werken in strijd met het bepaalde bij of krachtens de Vreemdelingenwet 2000;

    • g.

      de exploitant of beheerder minder dan vijf jaar geleden voor de dag dat de vergunning wordt aangevraagd, wegens een misdrijf onherroepelijk is veroordeeld tot een onvoorwaardelijke vrijheidsstraf van meer dan zes maanden;

    • h.

      de exploitant of beheerder minder dan vijf jaar geleden voor de dag dat de vergunning wordt aangevraagd, bij meer dan één rechterlijke uitspraak of strafbeschikking onherroepelijk veroordeeld is tot een onvoorwaardelijke geldboete van 500,- euro of meer of tot een andere hoofdstraf als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder a, van het Wetboek van Strafrecht, wegens dan wel mede wegens overtreding van:

      • bepalingen, gesteld bij of krachtens de Drank- en Horecawet, de Opiumwet, de ….Vreemdelingenwet 2000, de Wet arbeid vreemdelingen en hoofdstuk 3 van deze.

      • de artikelen 137c tot en met 137g, 140, 416, 417, 417bis, 420bis tot en met 420quinquies, ….426 en 429quater van het Wetboek van Strafrecht;

      • artikel 69 van de Algemene wet rijksbelastingen;

      • de artikelen 8 en 162, derde lid, alsmede artikel 6 juncto artikel 8 of juncto artikel 163 van de ….Wegenverkeerswet 1994;

      • de artikelen 2 en 3 van de Wet op de weerkorpsen;

      • de artikelen 54 en 55 van de Wet wapens en munitie

    • i.

      een maximum als bedoeld in artikel 3:5 al is bereikt

    • j.

      de voorgenomen uitoefening van het seksbedrijf strijd op zal leveren met een geldend bestemmingsplan, een bestemmingsplan in ontwerp dat ter inzage is gelegd, een beheersverordening.

  • 2.

    Met een veroordeling als bedoeld in het eerste lid, onder g, wordt gelijk gesteld:

    • a.

      bevel tot tenuitvoerlegging van een zodanige voorwaardelijke straf;

    • b.

      vrijwillige betaling van een geldsom als bedoeld in artikel 74, tweede lid, onder a, van het Wetboek van Strafrecht of artikel 76, derde lid, onder a, van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, tenzij de geldsom minder dan 375,- euro bedraagt.

  • 3.

    De periode van vijf jaar, bedoeld in het eerste lid, onder g en h, wordt bij de intrekking van een vergunning teruggerekend vanaf de datum van de intrekking van deze vergunning.

  • 4.

    Voor de berekening van de periode van vijf jaar, bedoeld in het eerste lid, onder g en h, telt de periode waarin een onvoorwaardelijke vrijheidsstraf is ondergaan, niet mee.

  • 5.

    Een vergunning kan in ieder geval worden geweigerd:

    • a.

      voor een seksbedrijf waarvoor de vergunning op grond van artikel 3:9, eerste lid, aanhef en onder a tot en met f, of tweede lid, aanhef onder a tot en met g, of in het geval en onder de voorwaarden, bedoeld in artikel 3 van de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur is ingetrokken, gedurende een periode van vijf jaar na de intrekking;

    • b.

      als niet is voldaan aan de bij of krachtens artikel 3:6 gestelde eisen met betrekking tot de aanvraag, mits de aanvrager de gelegenheid heeft gehad de aanvraag binnen een door de burgemeester gestelde termijn aan te vullen;

    • c.

      als de vergunning geheel of gedeeltelijk betrekking heeft op het uitoefenen van een prostitutiebedrijf in een seksinrichting waarvoor eerder een vergunning is ingetrokken, of in die seksinrichting eerder zonder vergunning een prostitutiebedrijf is uitgeoefend;

    • d.

      als de openbare orde, de woon- en leefomgeving of de veiligheid en de gezondheid van prostituees of klanten nadelig wordt beïnvloed door de aanwezigheid van de seksinrichting waarvoor de vergunning is aangevraagd;

    • e.

      als het bedrijfsplan niet voldoet aan het bepaalde bij artikel 3:15, eerste en tweede lid;

    • f.

      als onvoldoende aannemelijk is dat de exploitant de bij artikel 3:17 gestelde verplichtingen zal naleven;

    • g.

      als het escortbedrijf wordt gevestigd in een woonruimte waarvoor geen vergunning als bedoeld in artikel 21, aanhef en onder a, van de Huisvestingswet 2014 is verleend.

Aanvraagformulier exploitatievergunning seks- en prostitutiebedrijf

 

1.Aanvrager

Naam …………………………………………………………………………

Adres …………………………………………………………………………

Postcode en woonplaats …………………………………………………………………………

Telefoonnummer …………………………………………………………………………

Emailadres …………………………………………………………………………

Geboortedatum en plaats …………………………………………………………………………

 

Indien de aanvrager een rechtspersoon is, wie is vertegenwoordigingsbevoegd?

 

Naam …………………………………………………………………………

Adres …………………………………………………………………………

Postcode en woonplaats …………………………………………………………………………

Telefoonnummer …………………………………………………………………………

Emailadres …………………………………………………………………………

Geboortedatum en plaats …………………………………………………………………………

 

2.Wie exploiteert het bedrijf?

Naam …………………………………………………………………………

Adres …………………………………………………………………………

Postcode en woonplaats …………………………………………………………………………

Telefoonnummer …………………………………………………………………………

Emailadres …………………………………………………………………………

Geboortedatum en plaats …………………………………………………………………………

 

3.Wie is de beheerder? Als er meer dan twee beheerders aanwezig zijn, moet voor alle extra beheerders de gevraagde informatie worden verstrekt op een bijlage

Beheerder 1

Naam …………………………………………………………………………

Adres …………………………………………………………………………

Postcode en woonplaats …………………………………………………………………………

Telefoonnummer …………………………………………………………………………

Emailadres …………………………………………………………………………

Geboortedatum en plaats …………………………………………………………………………

 

Beheerder 2

Naam …………………………………………………………………………

Adres …………………………………………………………………………

Postcode en woonplaats …………………………………………………………………………

Telefoonnummer …………………………………………………………………………

Emailadres …………………………………………………………………………

Geboortedatum en plaats …………………………………………………………………………

 

4.Voor welk soort prostitutiebedrijf wordt een vergunning aangevraagd?

  • o

    bordeel

  • o

    parenclub

  • o

    erotische massagesalon

  • o

    escortbedrijf

  • o

    sekstheater

  • o

    anders, namelijk

5.Gegevens met betrekking tot het personeel (doorhalen wat niet van toepassing is)

  • a)

    Wat is het maximum aantal personen dat in uw bedrijf werkzaam is voor het verrichten van seksuele diensten? … personen

  • b)

    Kunnen de medewerkers altijd veilige seks beoefenen? (bijvoorbeeld condoomgebruik) ja/nee

  • c)

    Zijn de medewerkers ouder dan 21 jaar? ja/nee

  • d)

    Zijn er medewerkers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse? ja/nee

  • e)

    Vindt ten minste eenmaal per 3 maanden een onderzoek door de GGD of een arts plaats naar de gezondheidstoestand van alle medewerkers? ja/nee

6.Wat zijn de gegevens van het bedrijf?

Naam …………………………………………………………………………

Adres …………………………………………………………………………

Postcode en plaats …………………………………………………………………………

Telefoonnummer …………………………………………………………………………

 

7.Wat zijn de openingstijden?

  • Zondag van … tot … uur

  • Maandag van … tot … uur

  • Dinsdag van … tot … uur

  • Woensdag van … tot … uur

  • Donderdag van … tot … uur

  • Vrijdag van … tot … uur

  • Zaterdag van … tot … uur

8.Nadere gegevens over de exploitant (doorhalen wat niet van toepassing is)

  • staat u onder curatele? ja/nee

  • bent u ontzet uit het ouderlijk gezag of uit de voogdij? ja/nee

  • Is u de maatregel TBS opgelegd? ja/nee

  • bent u ooit in een psychiatrisch ziekenhuis geplaatst? ja/nee

  • bent u ooit onherroepelijk veroordeeld voor een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis is opgelegd tot een vrijheidsstraf van 6 maanden of meer? ja/nee

  • bent u gedurende de laatste 5 jaar twee of meer malen onherroepelijk veroordeeld voor ander strafbare feiten? ja/nee

  • bent u gedurende de laatste 5 jaar betrokken bij een prostitutiebedrijf of escortbedrijf dat oplast van een gemeente gesloten is geweest? ja/nee

9.Nadere gegevens met betrekking tot de beheerders

Naam beheerder 1 (zie onder 3): …………………………………………………………………………

  • staat u onder curatele? ja/nee

  • bent u ontzet uit het ouderlijk gezag of uit de voogdij? ja/nee

  • bent u de maatregel TBS opgelegd? ja/nee

  • bent u ooit in een psychiatrisch ziekenhuis geplaatst? ja/nee

  • bent u ooit onherroepelijk veroordeeld voor een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten tot een vrijheidsstraf van 6 maanden of meer? ja/nee

  • bent u gedurende de laatste 5 jaar twee of meer malen onherroepelijk veroordeeld voor ander strafbare feiten? ja/nee

  • bent u gedurende de laatste 5 jaar betrokken bij een prostitutiebedrijf of escortbedrijf dat op last van een gemeente gesloten is geweest of waarvoor een vergunning is ingetrokken dan wel is geweigerd? ja/nee

Naam beheerder 2 (zie onder 3): …………………………………………………………………………

  • staat u onder curatele? ja/nee

  • bent u ontzet uit het ouderlijk gezag of uit de voogdij? ja/nee

  • bent u de maatregel TBS opgelegd? ja/nee

  • bent u ooit in een psychiatrisch ziekenhuis geplaatst? ja/nee

  • bent u ooit onherroepelijk veroordeeld voor een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten tot een vrijheidsstraf van 6 maanden of meer? ja/nee

  • bent u gedurende de laatste 5 jaar twee of meer malen onherroepelijk veroordeeld voor ander strafbare feiten? ja/nee

  • bent u gedurende de laatste 5 jaar betrokken bij een prostitutiebedrijf of escortbedrijf dat op last van een gemeente gesloten is geweest of waarvoor een vergunning is ingetrokken dan wel is geweigerd? ja/nee

10.Te overleggen gegevens en bescheiden

  • a)

    U moet een recente verklaring omtrent het gedrag meezenden, van zowel exploitant(en) als beheerder(s), die ten behoeve van deze aanvraag is afgegeven.

  • b)

    U moet een recent en origineel uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel van de inschrijving van de onderneming bijvoegen.

  • c)

    U moet een bewijs waaruit blijkt dat u eigenaar of huurder bent voor het perceel waarvoor u vergunning vraagt bijvoegen (op het moment vaan aanvraag en vanaf wanneer de vergunning moet ingaan).

  • d)

    U moet aantonen dat u eigenaar bent van de inventaris van de inrichting. Bent u geen eigenaar, dan moet u een kopie van huur-, lease- of andere overeenkomst overleggen, waaruit blijkt dat op grond waarvan rechthebbende bent met betrekking tot de inventaris.

  • e)

    Een overzicht van investeringen/geldleningen, die betrekking hebben op de exploitatie van het prostitutiebedrijf, door aanvrager, (schriftelijke bewijzen van eventuele kredietovereenkomsten of overeenkomsten van leningen/bewijzen van eigen vermogen in verband met de financiering van het bedrijf.

  • f)

    Een kopie van een geldig legitimatiebewijs de exploitant en van alle beheerders (leidinggevenden).

  • g)

    Een actuele verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen, verstrekt door de belastingdienst.

  • h)

    Een bedrijfsplan zoals vermeld in artikel 3.15 van de Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Westerwolde.

  • i)

    Een ingevuld Bibob-vragenformulier.

  • j)

    Als de burgemeester dat nodig acht voor de beoordeling van een aanvraag, kan deze verlangen dat aanvullende gegevens worden overgelegd.

De aanvrager verklaart zich ermee bekend en stemt ermee in dat de gemeente de gegevens opneemt in een persoonsregistratie en dat de gemeente deze gegevens zal verifiëren in het strafregister en het politieregister, alsmede andere bronnen die duidelijkheid kunnen verschaffen.

 

De aanvrager is ermee bekend dat onjuiste invulling van dit formulier tot weigering of intrekking van de gevraagde dan wel de verleende vergunning kan leiden.

 

Het is de aanvrager bekend dat het niet is toegestaan een bedrijf te exploiteren met personen die niet in de vergunning zijn vermeld en dat wijzigingen binnen één week moeten worden doorgegeven aan de gemeente.

 

Aldus naar waarheid ingevuld te … op …

…………………………………………………………………………

(naam)

…………………………………………………………………………

(handtekening)