Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Nieuwkoop

Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwkoop inzake het verlenen van een mandaat aan de directeur van de Omgevingsdienst West-Holland in het kader van de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst West-Holland

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNieuwkoop
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwkoop inzake het verlenen van een mandaat aan de directeur van de Omgevingsdienst West-Holland in het kader van de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst West-Holland
CiteertitelMandaatbesluit gemeente Nieuwkoop voor de Omgevingsdienst West-Holland
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Mandaatbesluit van 1 december 2020.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht
  3. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

18-01-202301-05-2022nieuwe regeling

13-12-2022

gmb-2023-18865

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Nieuwkoop inzake het verlenen van een mandaat aan de directeur van de Omgevingsdienst West-Holland in het kader van de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst West-Holland

Het college van burgemeester en wethouders, gelet op de gemeenschappelijke regeling

Omgevingsdienst West-Holland en de aan hem toegekende bevoegdheden krachtens de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht — in het bijzonder artikel 10:3 van deze wet —,

 

Overwegende dat de Wet openbaarheid van bestuur per 1 mei 2022 is vervangen door de Wet open overheid en dat het mandaatbesluit van 1 december 2020 daarom aanpassing behoeft,

 

besluit:

 

Tot het verlenen van mandaat aan de directeur van de Omgevingsdienst West-Holland dan

wel diens plaatsvervanger voor wat betreft de bevoegdheid tot:

  • a.

    Het uitvoeren van de bij of krachtens de navolgende wetten toebedeelde taken en

  • bevoegdheden:

    • De Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, voor zover het de bij of krachtens artikel 2.1, eerste lid, onderdelen e en i, toebedeelde taken en bevoegdheden met betrekking tot het verlenen van enkelvoudige vergunningen betreft,

    • De Wet milieubeheer, met uitzondering van titel 10.4;

    • De Wet geluidhinder, met inbegrip van het sluiten van overeenkomsten met woningeigenaren ten behoeve van geluidsaneringsprojecten;

    • De Woningwet, voor zover het de taken en bevoegdheden betreffende asbest betreft; 5° Het Bouwbesluit 2012, voor zover het de taken en bevoegdheden betreffende asbest betreft, zulks met uitzondering van de beoordeling van sloopmeldingen;

    • De Wet bodembescherming;

    • De handhavings- en toezichtstaken in relatie tot de onder 1° tot en met 6° ge-noemde wetten en besluiten, waaronder tevens begrepen het nemen van handhavingbeschikkingen, te weten last onder dwangsom, last onder bestuursdwang, invorderingsbeschikking en het intrekken van de vergunning op grond van hoofdstuk 5

      van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;

  • b.

    Het uitvoeren van de Verordening Duurzaamheidsvoucher Nieuwkoop 2020;

  • c.

    Het in relatie met de onder a. en b. genoemde wetgeving en besluiten uitvoeren van taken en bevoegdheden bij of krachtens de navolgende wetten, waaronder begrepen het voeren van bestuursrechtelijke procedures en het ter zitting vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders dan wel de burgemeester:

    • Gemeentewet;

    • Algemene wet bestuursrecht;

    • Wet open overheid en de

    • Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur;

  • II.

    Dat de directeur de bevoegdheden, genoemd in artikel I, in ondermandaat kan opdragen aan onder zijn bevoegdheid ressorterende ambtenaren;

  • III.

    Dat het mandaatbesluit van 1 december 2020 wordt ingetrokken;

  • IV.

    Dat het onderhavige besluit in werking treedt op de dag nadat het op de voorgeschreven wijze bekend is gemaakt en terugwerkt tot en met 1 mei 2022;

  • V.

    Dat dit besluit wordt aangehaald als: "Mandaatbesluit gemeente Nieuwkoop voor de Omgevingsdienst West-Holland";

  • VI.

    Kennis te nemen van de instemming met de mandaatverlening door de directeur van de Omgevingsdienst West-Holland dan wel diens plaatsvervanger.

Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Nieuwkoop op 13 december 2022.

de secretaris,

Nicolette Caspers

de burgemeester,

Robbert-Jan van Duijn

Voor akkoord,

directeur Omgevingsdienst West-Holland

M. Krul-Seen

Datum: