Organisatie | Bergeijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening Adviesraad sociaal domein Bergeijk 2022 |
Citeertitel | Verordening Adviesraad sociaal domein Bergeijk 2022 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
N.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
12-01-2023 | 01-01-2022 | Nieuwe verordening | 22-12-2022 |
Door de adviesraad op een gestructureerde manier te betrekken bij de beleidsontwikkeling, beleidsuitvoering en beleidsevaluatie binnen het sociaal domein draagt zij bij aan de totstandkoming of verbetering van dit beleid en wordt voldaan aan de vereiste vorm van cliënt- en inwonerparticipatie.
De voorzitter en/of secretaris van de adviesraad stelt na overleg met de coördinator sociaal domein van de gemeente de agenda voor elke bijeenkomst op. Verzoeken tot aansluiting van ambtenaren lopen altijd via de coördinator sociaal domein van de gemeente. Over het aansluiten van organisaties wordt de coördinator door de voorzitter en/of secretaris van de adviesraad geïnformeerd.
De coördinator sociaal domein en de wethouder die het sociaal domein in portefeuille heeft, wonen gezamenlijk jaarlijks in elk geval twee keer een bijeenkomst bij. Op verzoek van de adviesraad kan er vaker worden aangesloten bij een bijeenkomst en/of kan een behandelend ambtenaar worden uitgenodigd.
De voorzitter en de secretaris ontvangen een vrijwilligersvergoeding van € 750,- op jaarbasis omdat zij extra taken vervullen in het kader van afstemming met de gemeente, het voeren van het secretariaat en het verzorgen van de verslaglegging en dit wordt minder naar rato van het aantal maanden dat de betreffende functionaris geen deel uit maakte van de adviesraad.
In alle gevallen waarin het bepaalde in dit reglement niet voorziet beslist het college, na overleg met de adviesraad.