Organisatie | Hoeksche Waard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit vervanging archiefbescheiden mandaattaken Regionaal Bureau Zelfstandigen van de gemeente Rotterdam |
Citeertitel | Besluit vervanging archiefbescheiden mandaattaken Regionaal Bureau Zelfstandigen van de gemeente Rotterdam |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 7 van de Archiefwet 1995
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
31-12-2022 | 01-01-2019 | nieuwe regeling | 20-12-2022 | Z/22/167664/657847 |
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoeksche Waard
Gelet op de regeling van de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van 6 december 2012,
nr. WIZ/466161 (10265), tot wijziging van de Archiefregeling in verband met het stellen van nadere
regels omtrent vervanging en artikel 7 van de Archiefwet 1995 ;
Gelet op de instemming van 19 december 2018 van de gemeentearchivaris van Rotterdam;
Gelet op het advies van de gemeentearchivaris van Hoeksche Waard, d.d. 9 november 2022
Artikel 1 Digitalisering archiefbescheiden
Burgemeester en wethouders in de rol van zorgdrager als bedoeld in art.1d. Archiefwet 1995 gaan akkoord met de vervanging van analoge archiefbescheiden, die door het Regionaal Bureau Zelfstandigen (RBZ) van de gemeente Rotterdam worden ontvangen of opgemaakt in het kader van gemandateerde gemeentelijke taken, conform de procedure die is beschreven in het Handboek Vervanging van de gemeente Rotterdam als genoemd in art. 2 van dit besluit.
Reproductie geschiedt op de wijze zoals omschreven in het vastgestelde Handboek voor Vervanging van papieren documenten door digitale reproducties van de gemeente Rotterdam, versie 4. datum 27 april 2022. Waarbij de bewaartermijnen van de digitale reproducties worden bepaald door de VNG Selectielijst Gemeenten en Intergemeentelijke Organen 2022 die door de zorgdrager is onderschreven.