Organisatie | Breda |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit meldingsplichtige evenementen en buurtfeesten Breda 2022 |
Citeertitel | Besluit meldingsplichtige evenementen en buurtfeesten Breda 2022 |
Vastgesteld door | burgemeester |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Besluit meldingsplichtige evenementen Breda 2018.
Algemene Plaatselijke Verordening Breda 2018
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-12-2022 | nieuwe regeling | 06-12-2022 |
De burgemeester en wethouders van Breda maken bekend dat de burgemeester op 6 december 2022 het Besluit meldingsplichtige evenementen en buurtfeesten Breda 2022 heeft vastgesteld.
Het besluit wordt van kracht met ingang van de eerste dag na die van deze bekendmaking
Tegen het besluit tot vaststelling van het Besluit meldingsplichtige evenementen en buurtfeesten Breda 2022 is geen bezwaar of beroep mogelijk.
Besluit van de burgemeester van Breda houdende regels omtrent meldingsplichtige evenementen
gelet op de artikelen 2:10 en 2:11 van de Algemene Plaatselijke Verordening Breda 2018, besluit:
de meldingsplicht voor kleine evenementen en voor buurtfeesten in te voeren voor het grondgebied van Breda uitgezonderd een deel van de binnenstad.
Een bijzondere categorie in de 0- meldingen is een buurtfeest. Onder buurtfeest wordt verstaan: een feest georganiseerd, door en voor bewoners uit een bepaalde buurt of straat welke een intern gerichte uitstraling heeft voor die buurt of straat. Bij een buurfeest mag er niet bedrijfsmatig alcohol worden geschonken.
Van een 0-evenement is sprake als ten minste aan het navolgende wordt voldaan:
het evenement vindt niet plaats op de rijbaan, (brom)fietspad, het water en vormt geen belemmering voor het verkeer, toegangen tot woningen, gebouwen of winkelcentra, tenzij er sprake is van een buurtfeest, dan mag het mogelijk ook op de rijbaan plaatsvinden, voor zover de weg geen busroute betreft of uitrukroute van de brandweer betreft en mits er goedkeuring wordt verkregen van het team Planning en Bereikbaarheid. Het team Planning en Bereikbaarheid behandelt aanvragen binnen uiterlijk 10 werkdagen na ontvangst van de volledige melding inclusief onderbouwende bijlagen (zoals een tekening met tijdelijke verkeersmaatregelen)
de bereikbaarheid voor nood- en hulpdiensten wordt niet belemmerd, omliggende panden en percelen moeten bereikbaar zijn, de rijbanen moeten vrij zijn en vrij blijven en de minimale doorgang van 4.50 m breed en 4.20 m hoog moet gegarandeerd zijn op een verharde weg (tenzij er akkoord is vanuit de afdeling planning en bereikbaarheid bij buurtfeesten);