Organisatie | het participatiebedrijf |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Financiële verordening participatiebedrijf Zaanstad Purmerend 2023 |
Citeertitel | Financiële verordening participatiebedrijf Zaanstad Purmerend 2023 |
Vastgesteld door | algemeen bestuur |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Financiële verordening participatiebedrijf Zaanstad Purmerend 2018.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2023 | nieuwe regeling | 10-11-2022 |
Het bestuur van het participatiebedrijf Zaanstad Purmerend;
artikel 212 van de Gemeentewet, in samenhang met artikel 35, zevende lid, van de Wet gemeenschappelijke regelingen en artikel 13, vierde lid, van de Gemeenschappelijke regeling participatiebedrijf Zaanstad Purmerend;
Financiële verordening participatiebedrijf Zaanstad Purmerend 2023
dienstverleningsovereenkomst: de overeenkomst alsmede nader overeen te komen of gekomen dienstverleningsovereenkomsten die de uitwerking zijn van deze overeenkomst dan wel een aparte dienstverleningsovereenkomst betreffen ten aanzien van nader door partijen te bepalen opdrachten en waarin onder andere is vastgelegd, de inhoud van de opdracht, de eisen aan kwaliteit en continuïteit en de omvang van de dienstverlening, zoals bedoeld in artikel 9, lid 6, van de regeling, aangegaan tussen de afzonderlijke opdrachtgevers en opdrachtnemer;
administratie: het systematisch verzamelen, vastleggen en verwerken van gegevens en het verstrekken van informatie ten behoeve van het besturen, het (doen) functioneren en het beheersen van (onderdelen van) de organisatie van het participatiebedrijf en ten behoeve van de verantwoording die daarover moet worden afgelegd;
HOOFDSTUK 2: Opzet, inrichting en uitvoering planning & control
Artikel 2: Planning- en controlcyclus
De bestuurlijke planning- en controlcyclus van het participatiebedrijf Zaanstad Purmerend bestaat uit:
Artikel 5: Inrichting begroting
De begroting geeft de financiële vertaling van de opdrachten weer, die de beide deelnemers jaarlijks aan participatiebedrijf verlenen in het kader van het uitvoeren of doen uitvoeren van de taken voortvloeiend uit of samenhangend met de Participatiewet en de Wet sociale werkvoorziening voor het betreffende begrotingsjaar.
Artikel 8: Rapportages en informatie
De inrichting van de rapportages sluit aan op de inrichting van de begroting en bevat de afwijkingen per programma en per taakveld, wat betreft lasten en baten, de geleverde producten en diensten, de voortgang en, indien daar aanleiding voor is, de afwijkingen in de maatschappelijke effecten, uitgedrukt in indicatoren. Tevens bevat de rapportage een prognose voor de uitkomsten aan het einde van het jaar.
De DVO-rapportages bevatten de voortgang in de uitvoering van de DVO, zowel wat betreft de lasten en baten, als de geleverde producten en diensten binnen de taakvelden en de voortgang hierin en de mogelijke gevolgen die dit heeft op de indicatoren. Tevens bevat de DVO-rapportage voorstellen van de directeur om eventuele afwijkingen in de uitvoering bij te stellen.
HOOFDSTUK 3: Financiële positie
De directeur zorgt ervoor dat het beleid van de deelnemers ten behoeve van de uitvoering van de Wet sociale werkvoorziening en van de Participatiewet, in de uiteenzetting van de financiële positie en de meerjarenraming van de begroting is opgenomen.
HOOFDSTUK 4: Financiële organisatie en administratie
Artikel 14: Financiële administratie
De administratie is zodanig van opzet en werking, dat zij in ieder geval dienstbaar is voor:
Artikel 16: Aanbesteding en Inkoop
De directeur draagt zorg voor en legt in een Nota aanbesteding en Inkoop vast de interne regels voor de inkoop en aanbesteding van leveringen, werken en diensten. De regels waarborgen, dat wordt gehandeld in overeenstemming met de Europese en nationale (aanbestedings) wet- en regelgeving.