Organisatie | Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Mandaat gemeentesecretaris - algemeen directeur gemeente Gouda 2023 |
Citeertitel | Mandaat gemeentesecretaris - algemeen directeur gemeente Gouda 2023 |
Vastgesteld door | geattribueerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Mandaat gemeentesecretaris – algemeen directeur gemeente Gouda’ van 18 juli 2022.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2023 | nieuwe regeling | 09-12-2022 |
Mandaat te verlenen aan de gemeentesecretaris - algemeen directeur van de gemeente Gouda om namens de heffings- en invorderingsambtenaar van de BSGR de bevoegdheden uit te oefenen ten aanzien van het opleggen en innen van:
belastingaanslagen of het geven van een mondelinge, gedagtekende schriftelijke kennisgeving of kennisgeving via elektronische weg met betrekking tot de belastbare feiten die zijn benoemd in Titel 1 ‘Algemene dienstverlening’ hoofdstuk 1 tot en met 18, titel 2 ‘Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/ omgevingsvergunningen’ en Titel 3 Europese Dienstenrichtlijn van de Legesverordening van de gemeente Gouda.
Mandaat te verlenen aan de gemeentesecretaris - algemeen directeur van de gemeente Gouda om namens de heffingsambtenaar van de BSGR te controleren:
of een gedane aangifte toeristenbelasting overeenstemt met de registratie van overnachtingen in het nachtverblijfregister, zoals bedoeld in artikel 13 van de Verordening toeristenbelasting van de gemeente Gouda, waarna bij afwijking van de aangifte de heffingsambtenaar van de BSGR hiervan in kennis wordt gesteld.