Organisatie | Voerendaal |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Onder-ondermandaatbesluit Bedrijfsbureau gemeente Voerendaal 2023 |
Citeertitel | Onder-ondermandaatbesluit Bedrijfsbureau gemeente Voerendaal 2023 |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Bestuur |
Geen
artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2023 | nieuwe regeling | 15-12-2022 | Zaaknr. 329555 |
De afdelingsmanager van het Bedrijfsbureau van de gemeente Voerendaal;
dat het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester op 13 december 2022 mandaat hebben verleend aan de Directeur, waarbij de mogelijkheid tot ondermandaat en onder-ondermandaat werd geboden;
dat de Directeur op 14 december 2022 aan haar ondermandaat heeft verleend;
onder-ondermandaat te verlenen aan de functionarissen van het Bedrijfsbureau, zoals vermeld in de kolom “Onder-ondermandaat verleend aan:” in de bij dit besluit behorende “BEVOEGDHEDENLIJST ONDER-ONDERMANDAAT GEMEENTE VOERENDAAL 2023” tot het nemen van de besluiten of het verrichten van de handelingen, zoals vermeld in genoemde bevoegdhedenlijst;
de in lid 1 genoemde functionarissen, mits en voor zover noodzakelijk ter uitvoering van de krachtens het betreffend onder-ondermandaat genomen besluiten:
gevolmachtigd zijn privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten (vgl 3:60 BW, 160 sub e Gemeentewet); indien deze handelingen tevens betrekking hebben op de budgetbevoegdheid (zie punt 0.0.1. van de bevoegdhedenlijst) dan dient daarbij tevens het bepaalde in de budgethoudersregeling in acht te worden genomen;
Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2023.
Het besluit ligt vanaf 20 december 2022 gedurende 6 weken ter inzage bij het Klantcontactcentrum.
Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende gedurende 6 weken na de datum van bekendmaking tegen een besluit bezwaar maken bij de Afdelingsmanager Bedrijfsbureau van de gemeente Voerendaal, Postbus 23000, 6367 ZG Voerendaal.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet tenminste bevatten:
a. naam en adres van de indiener;
c. omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht kan de indiener van het bezwaarschrift de voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg, sector Bestuursrecht, te Maastricht, Postbus 1988, 6201 BZ Maastricht, verzoeken een voorlopige voorziening te treffen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.
U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op de genoemde site vindt u de precieze voorwaarden.