Organisatie | Terneuzen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieverordening gemeente Terneuzen 2023 |
Citeertitel | Organisatieverordening gemeente Terneuzen 2023 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | vaststelling organisatieverordening |
Geen
artikel 103 van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2023 | nieuwe regeling | 06-12-2022 | 11882 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Terneuzen;
gelet op de Gemeentewet artikel 103 lid 2 en 160 lid 1 sub c;
gezien het advies van de Ondernemingsraad gedaan in de Overlegvergadering d.d. 24 november 2022;
besluit vast te stellen de Organisatieverordening gemeente Terneuzen 2023.
Hoofdstuk 3 Gemeentesecretaris
Artikel 4 Verhouding tot de ambtelijke organisatie
De secretaris is eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de ambtelijke advisering aan het college. Hij toetst of de aan het college gestuurde ambtelijke stukken volledig, van voldoende kwaliteit en beslissingsrijp zijn. Hij kan aanwijzingen geven over vorm en inrichting van adviezen aan het college.
Op basis van de Regeling Werkoverleg vindt binnen afdelingen en teams regelmatig overleg plaats tussen leidinggevenden en medewerkers.
Bijlage 1: Organisatiecompetenties met gedragsindicatoren gemeente Terneuzen