Organisatie | Hoeksche Waard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieverordening van de griffie Hoeksche Waard 2020 |
Citeertitel | Organisatieverordening van de griffie Hoeksche Waard 2020 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Organisatieverordening van de griffie Hoeksche Waard 2019.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-12-2022 | 01-01-2020 | nieuwe regeling | 10-11-2022 | Z/20/ |
In deze verordening wordt verstaan onder:
griffier: de op grond van artikel 107 van de Gemeentewet door de raad aangewezen functionaris of diens plaatsvervangers;
griffie: de organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de raad, bestaande uit de griffier en de overige werknemers van de griffie;
werkgeverscommissie: de door de raad op grond van artikel 83 van de Gemeentewet ingestelde bestuurscommissie
PIJOFACH: Personeel, Informatievoorziening, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Administratieve organisatie, Communicatie en Huisvesting"
Het budget van het bestuursorgaan raad en de griffie maakt onderdeel uit van de programmabegroting, programma O, Bestuur en Ondersteuning, taakveld O.l Bestuur. De raad wijst de verantwoordelijkheid van de realisatie van dit taakveld toe aan de griffier voor zover het de raad en zijn ondersteuning aangaat.
De griffier kan afspraken over dienstverlening maken met het college of de gemeentesecretaris voor het gebruik van binnen de gemeentelijke organisatie bestaande ondersteunende faciliteiten op het terrein van PIJOFACH.
Artikel 6 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslist de werkgeverscommissie in overleg met de griffier.