Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Zeist

Nota bodembeheer met bijbehorende kaarten

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieZeist
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingNota bodembeheer met bijbehorende kaarten
CiteertitelNota bodembeheer met bijbehorende kaarten
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpmilieu
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de Nota bodembeheer regio Zuidoost Utrecht.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-11-2022nieuwe regeling

08-11-2022

gmb-2022-524144

Tekst van de regeling

Intitulé

Nota bodembeheer met bijbehorende kaarten

[Een deel van de tekst van deze bekendmaking is overeenkomstig artikel 7 lid 2 Bekendmakingswet bekendgemaakt en hier beschikbaar: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/dc-2022-91.]

 

De raad van de gemeente Zeist;

 

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders;

 

gelet op het bepaalde in de Nota bodembeheer werkgebied ODRU;

 

HEEFT OP 8 NOVEMBER 2022 BESLOTEN:

 

  • 1.

    De “Nota bodembeheer werkgebied ODRU” met de bijbehorende bodemkwaliteitskaarten voor PFAS en standaardstoffen en de bodemfunctiekaart vast te stellen;

  • 2.

    De bevoegdheid tot het nemen van besluiten met een uitvoerend karakter zoals opgenomen in hoofdstuk 11 van de “Nota bodembeheer werkgebied ODRU” aan het college te delegeren. Het betreft de volgende onderwerpen: ▪ Wijzigen bodemfunctiekaart; ▪ Verlengen geldigheid bodemkwaliteitskaarten; ▪ Accepteren bodemkwaliteitskaarten van andere gemeenten; ▪ Uitbreiden “bodembeheergebied ODRU” met het grondgebied van een buur- of regiogemeente.

  • 3.

    De bestaande “Nota bodembeheer regio Zuidoost Utrecht” uit 2011 in te trekken op de dag van inwerkingtreding van de “Nota bodembeheer werkgebied ODRU”.

Inzage:

De vastgestelde Nota bodembeheer werkgebied ODRU en bijbehorende kaarten liggen na de bekendmaking, gedurende zes weken ter inzage. Op afspraak kunt u deze ook inzien bij de gemeente of digitaal via https://www.zeist.nl/energie-en-milieu/milieu/nota-bodembeheer. Kijk voor actuele informatie over de openingstijden en het maken van een afspraak, op de www.zeist.nl. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via telefoonnummer: 14 030 of via e-mailadres: zeist@zeist.nl.

 

Beroep:

Een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest om zijn zienswijze kenbaar te maken, kan binnen zes weken beroep aantekenen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. De termijn van zes weken start een dag na de terinzagelegging van de stukken.