Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Renkum

Aanwijzingsbesluiten De Connectie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieRenkum
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluiten De Connectie
CiteertitelAanwijzingsbesluiten De Connectie
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

artikel 231 van de Gemeentewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-07-2017geconsolideerde publicatie

20-06-2017

Gemeenteblad

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluiten De Connectie

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Renkum, ieder

voor zover het zijn bevoegdheid betreft;

 

Overwegende dat:

  • de gemeenten Arnhem, Renkum en Rheden op 16 februari 2016 zijn overgegaan tot oprichting van de Bedrijfsvoeringsorganisatie (De Connectie) op grond van de Wet gemeenschappelijke regelingen;

  • De Connectie per 1 juli 2017 over een eigen budget zal beschikken en het benodigde personeel in de Connectie zal zijn geplaatst;

  • De Connectie de volgende belastingen namens de gemeente Renkum gaat heffen:

    • Afvalstoffenheffing;

    • hondenbelasting;

    • onroerendezaakbelasting;

    • rioolheffing;

    • roerendezaakbelasting;

    • toeristenbelasting;

  • De Connectie tevens bevoegdheden op grond van de Wet Basisregistraties Adressen en Gebouwen (BAG) en de Wet Kenbaarheid Publiekrechtelijke Beperkingen onroerende zaken (WKPB) uit gaat oefenen;

  • het voor de uitoefening van vorengenoemde taken noodzakelijk is medewerkers van De Connectie aan te wijzen;

 

gelezen het voorstel d.d. 14 juni 2017

 

Besluit

 

 

  • A.

    Aanwijzing medewerkers belastingen:

 

  • Gelet op artikel 2:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling voor de sector

  • gemeenten, en de Dienstverleningsovereenkomst 2017 met De Connectie;

    • I.

      Aan te stellen tot onbezoldigd ambtenaar de functionarissen als bedoeld onder II, III en IV;

    • II.

      Aan te wijzen als ambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onder b van de Gemeentewet, alsmede artikel 1, tweede lid van de Wet waardering onroerende zaken, de volgende functionaris (de Heffingsambtenaar):

      • -

        manager afdeling Belastingen van De Connectie;

    • III.

      Aan te wijzen als ambtenaar, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onder c van de Gemeentewet, de volgende functionaris (de Invorderingsambtenaar):

      • -

        manager afdeling Belastingen van De Connectie;

    • IV.

      Aan te wijzen als ambtenaren der gemeentelijke belastingen, bedoeld in artikel 231, tweede lid, onder d van de Gemeentewet, de volgende functionarissen werkzaam bij de afdeling Belastingen van De Connectie:

      • -

        coordinerend juridisch medewerker;

      • -

        juridisch medewerker;

  • coordinerend senior medewerker invordering;

    • -

      senior medewerker invordering;

      medewerker belastingen/ invorderingen.

  •  

    • V.

      Gelet op de artikelen 231 en 246a van de Gemeentewet, de artikelen 30 en 31 van de

  • Wet waardering onroerende zaken, artikel 56 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en artikel 63a van de Invorderingswet 1990:

  • a.

    aan te wijzen de hierna volgende ambtenaren werkzaam bij de afdeling Belastingen van De Connectie, belast met de heffing of de invordering van de gemeentelijke belastingen, jegens wie gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de Algemene maatregel van Bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet:

    • -

      manager afdeling Belastingen van De Connectie;

de ambtenaren met de functie:

  • -

    coordinerend juridisch medewerker;

  • -

    juridisch medewerker;

  • -

    coordinerend senior medewerker invordering;

  • -

    senior medewerker invordering;

  • -

    medewerker belastingen/ invorderingen.

  • b.

    aan te wijzen de hierna volgende personen, jegens wie mede gelden de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, dan wel van de Wet waardering onroerende zaken de ambtenaren met de functie:

    • -

      taxateur WOZ;

    • -

      senior taxateur.

 

  • B.

    Aanwijzinggemeentelijkdeurwaarder:

 

  • Gelet op artikel 2:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling voor de sector gemeenten, en de Dienstverleningsovereenkomst 2017 met De Connectie;

  •  

    • I.

      Aan te wijzen als deurwaarder in de zin van artikel 231, tweede lid, onder e, van de Gemeentewet, de volgende gemeenteambtenaar:

  •  

    • -

      Senior medewerker Invordering van de afdeling Belastingen

 

  • C.

    Aanwijzing in verband met BAG en WKPB:

 

  • Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet, de Algemene wet bestuursrecht, de Wet bag en de Wet gemeenschappelijke regelingen;

 

  • I.

    Tot beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen de medewerker Basisregistraties van de Connectie en de medewerker gegevensbeheer A van de Connectie als zijn plaatsvervanger.

  •  

    • II.

      Tot ambtenaren belast met de vaststelling definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet bag aan te wijzen de senior medewerker Basisregistratie, de medewerker Basisregistraties en de medewerker gegevensbeheer A van de Connectie.

  •  

    • III.

      Tot ambtenaren bevoegd tot het opmaken van een proces-verbaal van constatering zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet bag aan te wijzen de senior medewerker Basisregistratie, de medewerker Basisregistraties en de medewerker gegevensbeheer A van de Connectie.

  •  

    • IV.

      Tot ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet bag aangewezen brondocumenten zijn opgenomen aan te wijzen de senior medewerker Basisregistratie, de medewerker Basisregistratie en de medewerker gegevensbeheer A van de Connectie.

  •  

    • V.

      Aan de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van De Connectie, afdeling basisregistraties op te dragen:

      • a.

        De uitoefening van de in de bijlage van dit besluit omschreven bevoegdheden;

      • b.

        De ondertekening van stukken bij de uitoefening van de onder a genoemde bevoegdheden.

  •  

    • VI.

      Te bepalen dat de in de bijlage van dit besluit genoemde functionarissen van de aan hen verleende bevoegdheden uitsluitend gebruik maken voor zover het aangelegenheden betreft die behoren tot hun werkterrein (waaronder wordt verstaan de toepasselijke regelgeving en organisatie-eenheid).

  •  

    • VII.

      Te bepalen dat afdelingshoofden van De Connectie bevoegd zijn elkaar bij afwezigheid te vervangen, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in de bijlage.

  •  

  •  

  • D.

    Algemenebepalingen:

 

  • I.

    Te bepalen dat bevoegdheden dienen to worden uitgeoefend overeenkomstig het bepaalde in het vigerende Mandaatbesluit gemeente Renkum.

  •  

  • II.

    Te bepalen dat:

    • a.

      Dit besluit wordt aangehaald als 'Aanwijzingsbesluiten De Connectie';

    • b.

      Dit besluit in werking treedt op 1 juli 2017.

 

Aldus vastgesteld in de collegevergadering van 20 juni 2017,

de secretaris,

A.E.J. (Jeroen) Steverink MBA

de burgemeester,

A.M.J. (Agnes) Schaap