Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Assen

Subsidieregeling Bos en natuurterreinen gemeente Assen en Duurzaamheidscentrum Assen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAssen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingSubsidieregeling Bos en natuurterreinen gemeente Assen en Duurzaamheidscentrum Assen
Citeertitel
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmilieu
Eigen onderwerp
Externe bijlageKaart

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

04-11-2022Nieuwe regeling

02-11-2022

gmb-2022-492887

Tekst van de regeling

Intitulé

Subsidieregeling Bos en natuurterreinen gemeente Assen en Duurzaamheidscentrum Assen

 

1. Introductie en voorwerp van subsidie

De gemeente Assen is eigenaar en beheerder van ca. 450 hectare bossen en andere natuurterreinen, gelegen binnen het grondgebied van de gemeente Assen. Deze gebieden zijn openbaar toegankelijk en worden intensief gebruikt door inwoners en bezoekers van de stad en hebben natuurwaarden. Ze vormen een collectief goed en leveren een belangrijke bijdrage aan de kwaliteit, het aanzien en de beleving van de stad. De gemeente wil dit door goed beheer borgen voor de toekomst. De gebieden moeten worden beheerd gericht op het duurzaam in stand houden van de belevings-, gebruiks-, natuur-, educatieve, landschappelijke en cultuurhistorische waarden.

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Assen wil de gemeentelijke bossen en natuurterreinen als openbare natuurgebied duurzaam in stand houden voor de gemeenschap van Assen en zorgen voor een toename van de biodiversiteit. Om dit te realiseren is het noodzakelijk dat de gebieden goed beheerd worden. Het college denkt dat er partijen zijn met brede kennis en ervaring op dit gebied die dit op een betere wijze kunnen dan een gemeente. Zij is daarom na een subsidieperiode van vier jaar opnieuw opzoek naar een partner die in een subsidierelatie regie gaat voeren op het beheer van de gebieden.

Daarnaast streeft het college van burgemeester en wethouders van Assen naar een duurzame samenleving. Om deze doelstelling te bereiken is o.a. het duurzaamheidscentrum Assen gerealiseerd. Vanuit dit informatiecentrum wordt de inwoners van Assen een breed aanbod aan activiteiten aangeboden. Tussen deze activiteiten en het beheer van de Asser bossen en natuurgebieden is een nauwe relatie.

De subsidie ziet op de regie op het beheer van de diverse bos – en natuurgebieden, zoals weergegeven op de kaart (bijlage 1).

Daarnaast ziet de subsidie op de programmering, de doorontwikkeling en de zichtbaarheid van het Duurzaamheidscentrum Assen (‘DCA’).

2 Doelstellingen Duurzaamheidscentrum

Het Duurzaamheidscentrum en haar omgeving zijn er om mensen op een makkelijke, speelse, leuke en gezellige wijze in contact te brengen met duurzaamheid in brede zin. Doel is om te werken aan bewustwording en gedragsverandering in de eigen dagelijkse omgeving (“duurzaamheid is dichterbij dan je denkt”). Dit doen we door het aanbieden van een uitgebreid pakket aan educatie, informatie, activiteiten en communicatie. We starten met bewustwording op basisschoolleeftijd door het aanbieden van een programma voor alle basisscholen in Assen. Daarnaast verzorgen we voor allerhande doelgroepen en leeftijden themagewijs activiteiten, horeca, arrangementen, cursussen, informatie en communicatie.

Daarbij staan vijf thema’s op de voorgrond:

• Groene leefbaarheid, met onder meer natuurbeheer, biodiversiteit, water

• Afval en circulaire economie

• Gezonde en duurzame leefstijl

• Asser cultuur, erfgoed en omgeving in relatie tot duurzaamheid

• Energie, klimaat en duurzaam bouwen

Het Duurzaamheidscentrum Assen ondersteunt de gemeentelijke duurzaamheidsdoelstellingen door deze actief zichtbaar te maken. Het Duurzaamheidscentrum levert een actieve bijdrage aan de participatieopgave van de gemeente Assen door samen te werken met gebruikersgroepen, partnerorganisaties, toeleveranciers, vrijwilligers, leerlingen en doelgroepen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Ook zij hebben de mogelijkheid om in en rondom het DCA en het Asserbos te werken aan hun eigen duurzame doelstellingen.

Zie voor meer informatie over het DCA ook de website duurzaamheidscentrumassen.nl.

3. Doelstellingen en resultaten van de subsidie

Voor de periode 2023 tot en met 2026 stelt de gemeente Assen een subsidie beschikbaar.

Subsidie wordt verstrekt voor de uitvoering van activiteiten gericht op de navolgende doelstellingen en resultaten. De subsidie ziet op tenminste de volgende doelstellingen:

3.1 Bossen en natuurterreinen

a. Het voeren van regie (en inhoudelijke advisering) op het beheer van de bossen en natuurgebieden die in eigendom zijn van de gemeente. Waarbij het werk gebeurt door personeel van de gemeente Assen of mensen die werken voor de gemeente Assen of door aannemers. De regie moet zijn gericht op beheer gericht op het duurzaam in stand houden van de belevings-, gebruiks-, natuur-, educatieve, landschappelijke en cultuurhistorische waarden. Wens is dat twee groenmedewerkers onder directe regie werken van de subsidiepartner voor het beheer van de Asser bos en natuurterreinen. Subsidiepartner is verantwoordelijk voor ecologische schouwen indien deze noodzakelijk zijn.

b. Het fungeren als aanspreekpunt (ook voor klachten en meldingen) voor inwoners en betrokkenen /als het gaat om de te beheren bossen en natuurgebieden. Het ondersteunen van bestaande en ontwikkelen van nieuwe participatie initiatieven in de gebieden en het ontwikkelen en in stand houden van een vrijwilligersnetwerk in de gebieden;

c. Bevordering van natuurbeleving en bewustzijn van het belang van natuur en biodiversiteit rekening houdend met bijvoorbeeld klimaatverandering;

d. Vergroten van de biodiversiteit binnen de bos- en natuurgebieden binnen de mogelijkheden van de gebieden in een stedelijke context;

e. Kennisoverdracht, educatie, voorlichting en communicatie over natuur, biodiversiteit en cultuurhistorie;

f. Het ontwikkelen van een visie op de gebieden (in overleg met subsidieverlener te bepalen) en het in dit kader o.a. opstellen van beheerplannen en beheerevaluaties;

g. Zorgen voor draagvlak bij inwoners van de gemeente Assen en andere gebruikers van de gebieden;

h. Vastlegging van de monitoring en evaluatie van de resultaten van bovenstaande doelstellingen.

3.2 DCA

a. Bijdragen aan het bevorderen van de diversiteit van het aanbod en het mede verzorgen van programmering van het DCA ten behoeve van duurzaamheidseducatie, activiteiten, informatie en communicatie;

b. Bijdragen aan de ontwikkeling van activiteiten;

c. Bijdragen aan stijging van bezoekersaantallen en bevorderen van de diversiteit van de bezoekers;

d. Bijdrage aan monitoring en evaluatie van activiteiten en de schriftelijke vastlegging hiervan;

e. Het in zijn algemeenheid mede dragen van de programmering en zichtbaarheid van het DCA en het door-ontwikkelen van het DCA.

f. Het mede-ontwikkelen en in stand houden van een vrijwilligersnetwerk.

4. Wie kan een aanvraag indienen?

Rechtspersonen die aantoonbaar zich naar aard van hun activiteiten richten op doelstellingen en resultaten als beoogd in deze subsidieregeling. Het college acht dit van belang vanwege een doelmatige uitvoering van deze subsidieregeling.

De subsidie wordt toegekend aan één rechtspersoon. Deze kan zich laten ondersteunen door anderen.

5. Subsidieplafond

Jaarlijks is in de begroting een bedrag van 145.000,- opgenomen, jaarlijks (per 1 januari xxxx) wordt het afgesproken bedrag geïndexeerd volgens de Consumentenprijsindex (cpi) van het CBS, 2015 = 100. Kolom jaarmutatie CPI (%) met het gemiddelde van het 3e kwartaal voorgaand jaar. De subsidie wordt verstrekt voor een periode van vier achtereenvolgende jaren.

6. Procedure en planning

De Algemene subsidieverordening gemeente Assen 2021 (hierna: Algemene subsidieverordening Assen) is van toepassing, tenzij daarvan in deze subsidieregeling wordt afgeweken.

In afwijking van artikel 7 lid 3 van de Algemene Subsidieverordening Assen kan de aanvraag worden ingediend in de periode van 4 november tot en met 23 december 2022.

Activiteit

Week en/of datum

Publicatie subsidieregeling

3 november 2022

Uiterste datum tot het stellen van vragen*

25 november 2022

Verzending antwoorden op vragen

9 december 2022

Uiterste datum indienen subsidieaanvraag

23 december 2022

Besluitvorming

Binnen 8 weken zoals bedoeld in artikel 8 van de ALGEMENE SUBSIDIEVERORDENING ASSEN

*De aanvragers worden in de gelegenheid gesteld om naar aanleiding van dit document procedurele of inhoudelijke vragen te stellen. Deze vragen kunnen via h.tuin@assen.nl worden gesteld.

Aanvragen moeten schriftelijk worden ingediend en verzonden naar:

Het college van B&W van de gemeente Assen

Postbus 30018

9401 JW Assen

Subsidieaanvrager dient jaarlijks achteraf een verzoek tot vaststelling in. Binnen 13 weken na afloop van de activiteiten of het tijdvak waarvoor subsidie is verleend dient de subsidieontvanger een aanvraag tot vaststelling in bij het college. Bij een aanvraag om vaststelling van de subsidie toont de aanvrager aan dat de activiteiten plaatsvonden en dat aan verplichtingen, die de gemeente aan de subsidie heeft verbonden, is voldaan door toezending overlegging van een financieel en inhoudelijk verslag overeenkomstig de indeling van de aanvraag.

Deze regeling treedt in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking in het Gemeenteblad.

Het college van burgemeester en wethouders zal een besluit tot subsidietoekenning nemen onder het voorbehoud dat de gemeenteraad instemt met het opnemen van het benodigde subsidiebedrag in de begroting 2023 en de meerjarenbegroting. Het college van burgemeester en wethouders kan zonder opgaaf van reden afzien van het nemen van een subsidiebesluit. Dit kan zich bijvoorbeeld voordoen wanneer de subsidieaanvragen van onvoldoende kwaliteit zijn.

De gemeente kent geen vergoeding toe ter compensatie van verrichte arbeid voor het opstellen van de subsidieaanvraag.

7. Akkoord

De aanvrager geeft met het indienen van een subsidieaanvraag aan dat hij instemt met de inhoud van dit document, inclusief alle bij dit document behorende bijlagen en overige documentatie. Dit document inclusief alle bijlagen en overige documentatie is met zorg samengesteld. Mocht een subsidieaanvrager desondanks bezwaren hebben vanwege bijvoorbeeld vermeende tegenstrijdigheden, onvolkomenheden en/of eventuele inbreuken op de wettelijke voorschriften, dan dient subsidieaanvrager zo snel mogelijk, maar uiterlijk vóór het indienen van de schriftelijke vragen 25 november 2022, 18:00 uur de gemeente hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen. Doet subsidieaanvrager dit niet, dan heeft hij zijn recht verwerkt om hier in rechte tegen op te komen.

Indien naderhand blijkt dat dit document inclusief alle bijlagen en overige documentatie tegenstrijdigheden en/of onvolkomenheden bevatten en deze niet door subsidieaanvrager zijn opgemerkt, zijn deze voor rekening en risico van subsidieaanvrager. Immers, door het indienen van een subsidieaanvraag stemt de subsidieaanvrager in met de inhoud van dit document inclusief alle bijlagen en overige documentatie.

8. Indieningsvereisten en beoordelingscriteria aanvraag

8.1 Indieningsvereisten

Uw aanvraag moet tijdig worden ingediend en volledig zijn, inclusief eventuele bijlagen en handtekening van de bevoegd vertegenwoordiger, hetgeen blijkt uit het Handelregister of uit een volmacht, en voldoen aan eventuele overige wettelijke eisen.

Daarnaast gelden de beoordelingscriteria hieronder onder 8.2-8.4 met bijbehorende subcriteria.

8.2 Financiële vereisten

De gemeente wil vaststellen dat de aanvrager voldoende draagkrachtig is om de opdracht op een regelmatige wijze te kunnen uitvoeren en dat zij de continuïteit kan waarborgen. Daarom worden ten aanzien hiervan nadere eisen gesteld.

De aanvrager moet in 2021 een omzet hebben bereikt gelijk of groter dan 500.000,- (exclusief omzetbelasting) en beschikken over minimaal 200.000,- aan vrij beschikbare liquide middelen. De aanvrager dient de behaalde omzet en vrij beschikbaar liquide middelen aan te tonen met een (vastgestelde en openbaar gemaakte) jaarrekening over boekjaar 2021 voorzien van een goedgekeurde accountantsverklaring.

Dit is mede van belang, omdat de subsidie niet toereikend is om de doelstellingen te behalen. De subsidie zal derhalve door de ontvanger nog aangevuld moeten worden met eigen middelen. Van de subsidieontvanger wordt ook een bijdrage verwacht in ieder geval financieel, en daarnaast met de mogelijke inzet van (ingehuurd) personeel of door middel van andere vormen. In de aanvraag dient te worden toegelicht welk bedrag de aanvrager bereid is zelf te investeren en welke andere middelen worden ingezet.

In de aanvraag dient gespecificeerd te worden ingegaan op deze bijdrage.

8.3 Referentie vereisten

Referentie 1

De ontvanger moet aantoonbaar in staat zijn om regie te voeren over het beheer van gebieden als de onderhavige met als doel het duurzaam instandhouden van de natuur-, landschappelijke, educatieve, cultuurhistorische, belevings-, gebruiks- en recreatieve waarden, meer specifiek met natuurbeheer in (oude) bossen (waaronder eiken-hulstbos) en parkbossen en extensief grasland.

De ontvanger heeft in het verleden tenminste twee opdrachten succesvol uitgevoerd of regie gevoerd in (eigen) gebieden, waarbij kan worden aangetoond dat zij ervaring heeft met regievoering gericht op de doelstellingen zoals opgenomen onder 3 van deze subsidieregeling. Daar waar het gaat om de natuurtypen mag het ook gaan om vergelijkbare natuurtypen.

Referentie 2

De ontvanger is in staat om te zorgen voor een bijdrage aan programmering op het vlak van duurzaamheidseducatie en het organiseren van activiteiten als opgenomen onder 3 van deze subsidieregeling. Het gaat hierbij zowel om activiteiten met een incidenteel als met een structureel karakter voor een grote groep mensen. De gegadigde heeft tenminste twee opdrachten succesvol uitgevoerd dan wel activiteit uitgevoerd waarbij de gegadigde kan aantonen dat zij ervaring heeft met zorgen voor een programmering op het vlak van duurzaamheidseducatie en het organiseren van activiteiten die hiermee verband houden voor een grote groep mensen.

De aanvrager dient stukken in te dienen waarmee bovenstaande wordt aangetoond.

8.4 Kwaliteit/plan van aanpak/criteria

De aanvraag dient verder het volgende te bevatten:

a. een (lange termijn) visie ten aanzien van het beheer en de beheerwerkzaamheden van de bos- en natuurgebieden van de gemeente Assen gericht op de doelstellingen genoemd onder 3;

b. een beschrijving c.q. plan van aanpak van de wijze waarop realisatie vorm moet krijgen van de doelstellingen zoals hiervoor onder 3. uiteengezet in het kader van het beheer en landschapsbehoud van de bos- en natuurgebieden voor de periode 2023-2026 met een doorkijk naar de toekomst. Hier dient in ieder geval te worden beschreven;

- een beschrijving van de wijze waarop aanvrager invulling gaat geven aan het beheer van bossen en natuurterreinen zoals bedoeld in onderdeel 3 van deze subsidieregeling;

- de visie van de aanvrager op de samenwerking (incl. rolverdeling en communicatie) met de gemeente en hoe aanvrager deze wil vormgeven;

- een beschrijving van de in te zetten middelen ten behoeve van de regie op het realiseren van de doelstellingen;

- een beschrijving van de wijze waarop aanvrager invulling gaat geven aan bevordering van natuurbeleving en bewust zijn van het belang van natuur en biodiversiteit en aan kennisoverdracht, educatie, voorlichting en communicatie over natuur, biodiversiteit en cultuurhistorie;

- een beschrijving van de wijze waarop aanvrager vorm gaat aangeven aan het ondersteunen van bestaande en ontwikkelen van nieuwe participatie initiatieven en vrijwilligersnetwerken;

- een beschrijving van de wijze waarop aanvrager gaat zorgen voor draagvlak bij inwoners en anderen;

- tevens dient ingegaan te worden op de vraag hoe wordt omgegaan met risico’s;

c. een beschrijving c.q. plan van aanpak van de wijze waarop realisatie vorm moet krijgen van de doelstellingen voor het DCA onder 2. en onder 3. uiteengezet voor de periode 2023-2026 met een doorkijk naar de toekomst in het kader van de bijdrage aan de programmering en doorontwikkeling van het DCA. Hier dient in ieder geval te worden beschreven;

- hoe de aanvrager denkt bij te dragen aan een voor de doelgroepen aantrekkelijke programmering van het DCA in samenwerking met de gemeente (één team);

- hoe de aanvrager verwacht te kunnen bijdragen aan de doorontwikkeling en zichtbaarheid van het DCA;

- welke middelen hiervoor worden ingezet;

- tevens dient ingegaan te worden op de vraag hoe wordt omgegaan met risico’s;

d. een visie op kansen en synergie, waarbij wordt ingegaan op de vraag welke andere kansen en mogelijkheden er zijn om de doelstellingen zoals hiervoor onder 3. uiteengezet te realiseren en hoe dit concreet zal worden vormgegeven;

e. Een beschrijving van de wijze waarop de aanvrager om wil gaan met communicatie met de gemeente en de wijze waarop monitoring en evaluatie plaats zal vinden.

f. Een beschrijving van de wijze waarop de aanvrager om wil gaan met zichtbaarheid van de aanvrager in de gebieden, in het DCA en op andere wijze.

De aanvrager dient zo concreet mogelijk en kwantitatief aan te geven wat er per jaar wordt gedaan ten aanzien van bovenstaande. Tevens dient een raming te worden bijgevoegd van de totale kosten van zowel regievoering op natuur- en landschapsbehoud als de bijdrage aan de programmering en doorontwikkeling van het DCA. De begroting dient redelijk te zijn, daarnaast wordt gekeken of de geraamde kosten noodzakelijk zijn.

In een bijlage kan met referenties worden aangegeven wat de ervaring is ten aanzien van boven genoemde. Dit wordt meegenomen in de hoogte van de puntenscore.

9. Verdeelsleutel en beoordeling

Aanvragen die niet voldoen aan het gestelde in de onderdelen 8.1 t/m 8.3 worden door het college niet in behandeling genomen.

Voldoet uw aanvraag aan de vereisten c.q. minimale vereisten zoals bedoeld in 8.1 t/m 8.3 van deze regeling. Dan krijgt uw aanvraag punten aan de hand van de beoordelingscriteria zoals opgenomen in het schema hieronder. Hoe beter uw aanvraag voldoet, hoe meer punten u krijgt voor een onderdeel. De aanvraag met de meeste punten komt voor subsidie in aanmerking. Alleen de aanvrager met de meeste punten komt voor de subsidie in aanmerking.

In onderstaande tabel zijn de te hanteren beoordelingscriteria als genoemd in 8.4 met vermelding van de waarde opgenomen:

Criteria

Max. Punten

a

10

b

40

c

40

d

10

e

10

Eigen inzet van middelen

10

Totale maximale puntenscore

120

Criterium a t/m e

Elk criterium wordt per inschrijver beoordeeld op de omvang en kwaliteit van het aanbod en het beoogde resultaat. En tevens op de vraag of deze realistisch en uitvoerbaar is en op de mate van innovativiteit en deskundigheid. Daarna worden er punten toegekend, volgens onderstaande systematiek:

Criterium a, d en e

Criterium b en c

10 punten

40 punten

Het onderdeel is duidelijk boven gemiddeld wat betref omvang en kwaliteit van aanbod en beoogd resultaat, realistisch, uitvoerbaar, innovatief en deskundig uitgewerkt (zeer goed/uitmuntend)

8 punten

30 punten

Het onderdeel is beter dan gemiddeld wat betref omvang en kwaliteit van aanbod en beoogd resultaat, realistisch, uitvoerbaar, innovatief en deskundig uitgewerkt (ruim voldoende/goed)

6 punten

20 punten

Het onderdeel is wat betref omvang en kwaliteit van aanbod en beoogd resultaat, realistisch, uitvoerbaar, innovatief en deskundig uitgewerkt (voldoende)

4 punten

10 punten

Het onderdeel is minder dan gemiddeld wat betref omvang en kwaliteit van aanbod en beoogd resultaat, realistisch, uitvoerbaar, innovatief en deskundig uitgewerkt (Matig)

2 punten

5 punten

 Het onderdeel is minder dan gemiddeld en/of aanzienlijk minder wat betref omvang en kwaliteit van aanbod en beoogd resultaat, realistisch, uitvoerbaar, innovatief en deskundig uitgewerkt (ruim onvoldoende/ onvoldoende)

0 punt

0 punt

Het onderdeel is onacceptabel uitgewerkt. De uitwerking is wat betref omvang en kwaliteit van aanbod en beoogd resultaat, realistisch, uitvoerbaar, innovatief en deskundig niet uitgewerkt

Criterium “eigen inzet van middelen

De beste aanvrager, zijnde de Inschrijver die de hoogste eigen inzet van middelen heeft aangeboden, krijgt voor het onderdeel “eigen inzet van middelen” het maximum van 10 punten, de overige aanvragers scoren naar rato. De formule hierbij is: eigen inzet middelen/hoogste inzet eigen middelen *10.

10. Rechtsbescherming en wetgeving

In de verleningsbeschikking wordt naar aanleiding van de ingediende en beoordeelde aanvraag van de voorgenomen subsidieontvanger beschreven hoe de verantwoording van de subsidie (achteraf) eruit dient te zien.

Gelijktijdig met het bekendmaken van het voornemen tot subsidietoekenning aan degene aan wie de gemeente voornemens is een subsidiebeschikking te verstrekken, zullen de afgewezen subsidieaanvragers van die beslissing schriftelijk in kennis worden gesteld. Zij ontvangen daarover een afwijzingsbericht met een motivering voor de reden van afwijzing, de verschillen ten opzichte van de uitgekozen subsidieaanvraag en de naam van de begunstigde.

Bezwaar

Als u het niet eens bent met het besluit kunt u bezwaar maken bij het college van B&W. U kunt uw bezwaar sturen naar: College B&W gemeente Assen, Postbus 30018, 9400 RA, Assen

Het is noodzakelijk dat u het volgende in acht neemt:

De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken. Deze termijn begint met ingang van de dag na die van de dagtekening van het besluit, tenzij de dag van de dagtekening ligt voor de dag van de bekendmaking.

In uw bezwaarschrift moet u vermelden:

- uw naam en adres;

- de dagtekening van uw bezwaarschrift;

- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar instelt;

- de reden waarom u in bezwaar gaat (de motivering);

- wat naar uw mening het besluit moet zijn.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn.

Voorlopige voorziening

Tijdens de bezwaarschriftenprocedure is het besluit geldig. De uitvoering van het besluit kan uw belangen schaden. Om dit te voorkomen kunt u de rechter schriftelijk verzoeken een voorlopige voorziening te treffen. Een voorlopige voorziening is een speciale regeling voor de periode dat het bezwaarschrift nog in behandeling is. De voorzieningenrechter van de rechtbank treft een voorlopige voorziening als die, gelet op de betrokken belangen, direct nodig is. Het verzoek moet u indienen bij de Rechtbank Noord-Nederland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 150, 9700 AD GRONINGEN

Aan de voorlopige voorziening zijn kosten verbonden

De volgende wetgeving is van toepassing:

- Algemene wet bestuursrecht

- Algemene subsidieverordening gemeente Assen 2021

Overige informatie

Een beschrijving van de gebieden kan door potentiële aanvragers worden opgevraagd bij h.tuin@assen.nl. Aan deze beschrijvingen kunnen geen rechten worden ontleend. Ze zijn uitsluitend bedoeld voor de beeldvorming. De informatie wordt digitaal ter beschikking gesteld. Door de omvang van de data zijn ze niet bij de regeling gevoegd.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van B&W van de gemeente Assen op 2 november 2022

M.L.J. Out, voorzitter

T. Dijkstra, secretaris