Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Breda

Ondermandaat afhandeling bezwaar en beroep parkeerbelasting Breda

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBreda
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaat afhandeling bezwaar en beroep parkeerbelasting Breda
CiteertitelOndermandaat afhandeling bezwaar en beroep parkeerbelasting Breda
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-11-2022nieuwe regeling

18-10-2022

gmb-2022-479409

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaat afhandeling bezwaar en beroep parkeerbelasting Breda

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van Breda maken bekend dat het Hoofd van de afdeling Veiligheid en Leefomgeving op 18 oktober 2022 heeft besloten om het Ondermandaat afhandeling van bezwaar en beroep parkeerbelasting Breda vast te stellen.

 

Inwerkingtreding

Het besluit treedt in werking op 1 november 2022.

 

Rechtsmiddelen

Het is voor belanghebbenden mogelijk om tegen dit besluit op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift in te dienen. Dit moet binnen zes weken na deze bekendmaking schriftelijk ingediend worden en gericht zijn aan burgemeester en wethouders van de gemeente Breda, t.a.v. Adviescommissie bezwaarschriften, Postbus 90156, 4800 RH te Breda. In het ondertekende bezwaarschrift moet het volgende zijn opgenomen:

  • naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;

  • de datum waarop het bezwaarschrift wordt ingediend;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt (nummer Gemeenteblad);

  • de redenen waarom bezwaar wordt gemaakt.

Als het bezwaarschrift door iemand anders dan de belanghebbende wordt ingediend, moet een volmacht worden meegestuurd.

 

Het bezwaarschrift kan ook per elektronisch formulier worden verzonden. Dit formulier is te vinden op www.breda.nl. Daar is ook meer informatie over bezwaarschriften te lezen.

 

Tekst mandaatbesluit

Het hoofd van de afdeling Veiligheid en Leefomgeving,

 

Overwegende:

  • -

    dat het wenselijk is de afhandeling van bezwaar en beroep van naheffingsaanslagen parkeerbelasting uit te besteden;

  • -

    dat de opdracht hiertoe aan GGN Mastering Credit B.V. handelend onder de naam Invoned, statutair gevestigd te Arnhem (hierna: Invoned) is gegeven;

  • -

    dat Invoned de bezwaar- en beroepsafhandeling, als onderdeel van de overeenkomst tussen Gemeente Breda en Invoned, heeft uitbesteed aan P1 On Street Management B.V., statutair gevestigd in Voorburg (hierna ‘P1’);

  • -

    dat het noodzakelijk is de bevoegdheden aan functionarissen van P1 te mandateren om de taken naar behoren uit te kunnen voeren;

Gelet op de Gemeentewet en de Algemene wet bestuursrecht,

 

Besluit vast te stellen:

 

Ondermandaat afhandeling bezwaar en beroep parkeerbelasting Breda

Artikel 1 Mandaat

  • 1.

    Mandaat te verlenen voor de afhandeling van bezwaar- en beroepschriften, aan onderstaande functionarissen van P1:

    • -

      Medewerker bezwaarschriften;

    • -

      Coördinator bezwaarschriften.

  • 2.

    De onder het eerste lid bedoelde mandaat van een functionaris eindigt van rechtswege met ingang van de datum dat de arbeidsovereenkomst tussen P1 en de bewuste functionaris eindigt.

Artikel 2 Instructies voor de gemandateerde

  • 1.

    Bij de uitoefening van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 1, eerste lid, van dit besluit wordt het daaromtrent gestelde bij of krachtens wettelijk voorschrift, beleidsregel, circulaire, aanwijzing en richtlijn van daartoe bevoegde wetgevende organen en bestuursorganen in acht genomen.

  • 2.

    Indien zich naar het oordeel van gemandateerde als bedoeld in artikel 1, eerste lid, van dit besluit één of meer van de navolgende gevallen voordoet, overlegt de gemandateerde de zaak met de teamleider van het team THOR van de gemeente, alvorens een besluit te nemen:

    • a.

      de te nemen beslissing wijkt af van bestaand beleid, richtlijnen of voorschriften;

    • b.

      uit de te nemen beslissing kunnen niet voorziene financiële of anders belangrijke consequenties voortvloeien;

    • c.

      tijdens de voorbereiding van het besluit komt naar voren dat de te nemen beslissing bestuurlijk of maatschappelijk gevoelig ligt.

Artikel 3 Instemming

De gemandateerden als bedoeld in artikel 1, eerste lid, van dit besluit stemmen overeenkomstig artikel 10:4 van de Algemene wet bestuursrecht in met het verleende mandaat.

Artikel 4 Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op 1 november 2022.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als ondermandaat afhandeling bezwaar en beroep parkeerbelasting Breda.

Aldus besloten te Breda op 18 oktober 2022,

Het hoofd van de afdeling Veiligheid en Leefomgeving,

J.C. van Westenbrugge