Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Breda

Aanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBreda
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda
CiteertitelAanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Aanstellings- en aanwijzingsbesluit belastingdeurwaarder medewerkers Cannock Chase Public, gemeente Breda en het Aanstellingsbesluit en mandaat medewerkers Cannock Chase Public.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 231, tweede lid, van de Gemeentewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-11-2022nieuwe regeling

18-10-2022

gmb-2022-477940

2569491

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van Breda maken bekend dat zij op 18 oktober 2022 het Aanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda hebben vastgesteld.

 

Inwerkingtreding

Het Aanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda treedt in werking op 1 november 2022.

 

Rechtsmiddelen

Het is voor belanghebbenden mogelijk om tegen dit besluit op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift in te dienen. Dit moet binnen zes weken na deze bekendmaking schriftelijk ingediend worden en gericht zijn aan burgemeester en wethouders van de gemeente Breda, t.a.v. Adviescommissie bezwaarschriften, Postbus 90156, 4800 RH te Breda. In het ondertekende bezwaarschrift moet het volgende zijn opgenomen:

  • naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;

  • de datum waarop het bezwaarschrift wordt ingediend;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt (nummer Gemeenteblad);

  • de redenen waarom bezwaar wordt gemaakt.

Als het bezwaarschrift door iemand anders dan de belanghebbende wordt ingediend, moet een volmacht worden meegestuurd.

 

Het bezwaarschrift kan ook per elektronisch formulier worden verzonden. Dit formulier is te vinden op www.breda.nl. Daar is ook meer informatie over bezwaarschriften te lezen.

 

Tekst aanwijzingsbesluit

 

Burgemeester en wethouders van Breda,

 

Overwegende dat:

 

  • -

    in artikel 1, tweede lid, van de Ambtenarenwet 2017 is bepaald dat ambtenaar in de zin van deze wet tevens degene is die met een overheidswerkgever is overeengekomen zonder aanspraak op loon als bedoeld in artikel 610 van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek een functie te vervullen die is aangewezen bij algemene maatregel van bestuur, waarvan de voordracht geschiedt door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties;

  • -

    in artikel 2, aanhef en onder b, van het Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017 is bepaald dat als functie als bedoeld in artikel 1, tweede lid, van de Ambtenarenwet 2017 wordt aangewezen de functie van degene die belast is met de heffing of invordering van provinciale belastingen, gemeentelijke belastingen of waterschapsbelastingen;

  • -

    in artikel 2, aanhef en onder c, van het Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017 is bepaald dat als functie als bedoeld in artikel 1, tweede lid, van de Ambtenarenwet 2017 wordt aangewezen de functie van belastingdeurwaarder bij een provincie, gemeente of waterschap;

  • -

    de gemeente Breda met de besloten GGN Mastering Credit B.V., handelend onder de naam Invoned, statutair gevestigd te Arnhem (hierna: ‘Invoned’), een overeenkomst heeft gesloten in verband met het heffen, innen en invorderen van naheffingsaanslagen parkeerbelasting;

  • -

    dat Invoned de bezwaar- en beroepsafhandeling, als onderdeel van de overeenkomst tussen Gemeente Breda en Invoned, heeft uitbesteed aan P1 On Street Management B.V., statutair gevestigd in Voorburg (hierna ‘P1’).

  • -

    het noodzakelijk is om de (administratief) invorderingsmedewerkers en deurwaarders in dienst van Invoned , aan te wijzen als onbezoldigd ambtenaar om rechtsgeldig de werkzaamheden zoals opgenomen in de overeenkomst uit te voeren,

  • -

    het noodzakelijk is om de medewerker bezwaarschriften en de coördinator bezwaarschriften in dienst van P1, aan te wijzen als onbezoldigd ambtenaar om rechtsgeldig de werkzaamheden zoals opgenomen in de overeenkomst uit te voeren,

Gelet op het bepaalde in artikel 231, tweede lid, aanhef en onder c en e van de Gemeentewet,

 

Besluiten vast te stellen:

 

Aanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda

 

  • 1.

    De (administratief) invorderingsmedewerkers en deurwaarders in dienst van Invoned aan te wijzen als onbezoldigd heffings en- invorderingsambtenaar respectievelijk belastingdeurwaarder als bedoeld in artikel 2, aanhef en onder b respectievelijk c, van het Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017 en als bedoeld in artikel 231, tweede lid, aanhef en onder c respectievelijk e van de Gemeentewet.

  • 2.

    De medewerker bezwaarschriften en de coördinator bezwaarschriften in dienst van P1 aan te wijzen als onbezoldigd heffings en- invorderingsambtenaar als bedoeld in artikel 2, aanhef en onder b van het Uitvoeringsbesluit Ambtenarenwet 2017.

  • 3.

    De onder 1 bedoelde aanwijzing van een (administratief) invorderingsmedewerker of deurwaarder eindigt van rechtswege met ingang van de datum dat de arbeidsovereenkomst tussen Invoned en de bewuste (administratief) invorderingsmedewerker of deurwaarder eindigt.

  • 4.

    De onder 2 bedoelde aanwijzing van een medewerker bezwaarschriften of coördinator bezwaarschriften eindigt van rechtswege met ingang van de datum dat de arbeidsovereenkomst tussen p1 en de bewuste medewerker bezwaarschriften of coördinator bezwaarschriften eindigt.

  • 5.

    Het Aanstellings- en aanwijzingsbesluit belastingdeurwaarder medewerkers Cannock Chase Public, gemeente Breda vastgesteld op 10 mei 2016 in te trekken op 1 november 2022.

  • 6.

    Het Aanstellingsbesluit en mandaat medewerkers Cannock Chase Public, vastgesteld op 10 mei 2016 in te trekken op 1 november 2022.

  • 7.

    Dit besluit treedt in werking op 1 november 2022.

  • 8.

    Dit besluit wordt aangehaald als Aanwijzingsbesluit onbezoldigd ambtenaren heffen, innen en invorderen naheffingsaanslagen parkeerbelasting Breda.

Aldus besloten te Breda op 18 oktober 2022

Burgemeester en wethouders van Breda,

,burgemeester,

,gemeentesecretaris.