Organisatie | Almelo |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit aanwijzing plaatsvervangende loco- gemeentesecretarissen en bepalen rangorde. |
Citeertitel | Besluit aanwijzing plaatsvervangende loco- gemeentesecretarissen en bepalen rangorde |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
26-10-2022 | 03-10-2022 | Nieuw besluit | 03-10-2022 |
De gemeentesecretaris/ algemeen directeur van de gemeente Almelo,
het college op grond van artikel 106, eerste lid van de Gemeentewet, de vervanging van de gemeentesecretaris regelt;
op grond van art. 106 het college vrij is in de keuze van het instrument waarbij hij de vervanging van de secretaris regelt;
op grond van artikel 5, lid 3, van de Ambtsinstructie voor de gemeentesecretaris, de gemeentesecretaris er zorg voor draagt dat tijdens verlof of afwezigheid om andere redenen zijn vervanging adequaat is geregeld;
op grond van artikel 3, lid 7, van de Ambtelijke organisatieregeling gemeente Almelo 2020 de gemeentesecretaris/algemeen directeur bevoegd is om meerdere plaatsvervangende loco- secretarissen aan te wijzen en daarbij de rangorde te bepalen, zodat die ingeval van diens afwezigheid hem kunnen vervangen voor wat betreft zijn bestuurstaken.
1. Voor de vervanging van de gemeentesecretaris voor wat betreft zijn bestuurstaken de volgende personen aan te wijzen overeenkomstig de hierna vermelde rangorde:
a. als eerste loco-gemeentesecretaris, de heer J. Dijkstra (adjunct-directeur);
b. als tweede loco-gemeentesecretaris, de heer H. ten Brinke (Hoofd Concernzaken).
2. Bij het vervallen van de aanwijzing van de eerste loco-gemeentesecretaris wordt de als tweede loco-gemeentesecretaris aangewezen persoon de eerste loco-gemeentesecretaris.