Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Zwijndrecht

Ondermandaten afdeling Staf

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieZwijndrecht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingOndermandaten afdeling Staf
CiteertitelOndermandaatbesluit afdeling Staf
Vastgesteld doorgeattribueerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

18-10-202221-09-2022nieuwe regeling

03-10-2022

gmb-2022-458984

Tekst van de regeling

Intitulé

Ondermandaten afdeling Staf

 

De concernmanager van de afdeling Staf;

 

Overwegende, dat het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester de uitoefening van bepaalde bevoegdheden aan hem hebben gemandateerd en dat deze bevoegdheden zijn opgenomen in het Algemeen Mandaatbesluit Zwijndrecht;

 

dat hem ook de bevoegdheid is gegeven aan medewerkers van de afdeling Staf ondermandaat te verlenen;

 

dat het gewenst is van deze bevoegdheid gebruik te maken;

 

gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en de overige wettelijke bepalingen;

 

b e s l u i t :

 

 

Artikel 1

De uitoefening van de in de bijlage bij dit besluit behorende bevoegdheden te mandateren aan de daarbij genoemde functionarissen (hierna te noemen: de gemandateerde(n).

 

Artikel 2

Te bepalen dat de algemene bepalingen gelden, zoals opgenomen in het Algemeen Mandaatbesluit Zwijndrecht, voor zover deze van toepassing zijn.

 

Artikel 3
  • 1.

    Te bepalen dat dit besluit in werking treedt op de dag na die van bekendmaking en terugwerkt tot en met 21 september 2022.

  • 2.

    Te bepalen dat dit besluit wordt aangehaald als: Ondermandaatbesluit afdeling Staf.

 

 

 

 

 

Zwijndrecht, 3 oktober 2022

Concernmanager afdeling Staf

Peter de Nooijer

Bijlage

 

Bevoegdheden

Teamleider Finance & Control

Medewerkers

 

 

 

Personele aangelegenheden (A1)

 

 

Alle aan burgemeester en wethouders bij of krachtens de wet toegekende bevoegdheden over personele aangelegenheden, onder voorwaarde dat de afdeling P&O van de SGD om advies is gevraagd. Voor dit mandaat gelden de volgende uitzonderingen:

  • 1.

    als er bij het opzeggen van de arbeidsovereenkomst of bij het indienen van een verzoek om ontbinding van de arbeidsovereenkomst discussie verwacht wordt.

  • 2.

    bij het gebruik maken van rechtsmiddelen over personele aangelegenheden.

  • 3.

    bij het oplegging van straffen (met uitzondering van een waarschuwing) en het schorsen van werknemers, tenzij spoed vereist is.

x

 

 

 

 

Overeenkomsten, verplichtingen, opdrachten (A2)

 

 

Het aangaan, wijzigen en opzeggen van overeenkomsten, verplichtingen en/of verstrekken van opdrachten ten laste en ten gunste van (posten van) de begroting van het team tot het genoemde bedrag, onder voorwaarde dat het beschikbaar gestelde budget niet mag worden overschreden.

X

< € 10.000

X

< € 2.500

 

 

 

Verstrekken schriftelijke informatie (A20)

 

 

Het verschaffen van schriftelijke informatie van feitelijke aard aan derden

X

X

 

 

 

Vertegenwoordigen in procedures (A22-A23)

 

 

Het vertegenwoordigen van de gemeente dan wel haar bestuursorganen in bestuursrechtelijke c.q. privaatrechtelijke procedures d.m.v. het opstellen van verweerschriften, pleitnota's en het optreden ter zitting. (A22)

X

 

X

 

Het horen van degenen die zienswijzen/bedenkingen hebben ingediend. (A23)

X

X

 

 

 

Subsidieaanvraag (A26)

 

 

Het aanvragen van subsidies bij derden

X