Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Almere

Afspraken met client over de gevolgen van het niet nakomen/voortijdig afbreken van een re-integratie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlmere
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAfspraken met client over de gevolgen van het niet nakomen/voortijdig afbreken van een re-integratie
CiteertitelAfspraken met client over de gevolgen van het niet nakomen/voortijdig afbreken van een re-integratie
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-2022nieuwe beleidsregel

13-09-2022

gmb-2022-437616

geen

Tekst van de regeling

Intitulé

Afspraken met client over de gevolgen van het niet nakomen/voortijdig afbreken van een re-integratie

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

 

Besluit:

 

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Afspraken met client over de gevolgen van het niet nakomen/voortijdig afbreken van een re-integratie’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Afspraken met client over de gevolgen van het niet nakomen/voortijdig afbreken van een re-integratie’.

 

Er wordt een waarschuwing/maatregel overwogen bij het niet actief meewerken aan re-integratie en/of het voortijdig stoppen met het arbeidstraject.

 

Om tot een zorgvuldige afweging te komen maakt de klantmanager in het onderzoek naar de gedraging van de klant gebruik van stress sensitieve gespreksmethodiek. De klantmanager kan hierbij oordelen dat er sprake is van omstandigheden waardoor kan worden afgezien van het opleggen van een waarschuwing of maatregel. Het re-integratietraject zal zodanig aangepast moeten worden dat het voor de klant wel haalbaar wordt om stappen te zetten richting sociale activering of werk.

 

 

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

 

 

Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde