Organisatie | Almere |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Duur hersteltermijn tijdens bijstand |
Citeertitel | Duur hersteltermijn tijdens bijstand |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-10-2022 | nieuwe beleidsregel | 13-09-2022 | geen |
De duur van de termijn waarbinnen belanghebbende zijn verzuim kan herstellen 7 dagen (een week). Als belanghebbende meer of minder tijd nodig heeft om het verzuim te herstellen wordt de termijn verkort of verlengd. De termijn kan worden verlengd als belanghebbende aannemelijk kan maken dat hij meer tijd nodig heeft. Belanghebbende moet dit aangeven voordat de hersteltermijn van 7 dagen is verstreken.
Bij klanten met een briefadres of postbus (bijvoorbeeld bewindvoerder of advocaat) moet altijd rekening gehouden worden met 14 dagen aanvultermijn
Het college maakt niet in alle gevallen gebruik van haar bevoegdheid om hersteltermijnen te geven.
Deze bevoegdheid wordt niet ingevuld:
Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.