Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Almere

Duur hersteltermijn tijdens bijstand

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlmere
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingDuur hersteltermijn tijdens bijstand
CiteertitelDuur hersteltermijn tijdens bijstand
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-2022nieuwe beleidsregel

13-09-2022

gmb-2022-437220

geen

Tekst van de regeling

Intitulé

Duur hersteltermijn tijdens bijstand

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

 

Besluit:

 

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Duur hersteltermijn tijdens bijstand’.

 

De duur van de termijn waarbinnen belanghebbende zijn verzuim kan herstellen 7 dagen (een week). Als belanghebbende meer of minder tijd nodig heeft om het verzuim te herstellen wordt de termijn verkort of verlengd. De termijn kan worden verlengd als belanghebbende aannemelijk kan maken dat hij meer tijd nodig heeft. Belanghebbende moet dit aangeven voordat de hersteltermijn van 7 dagen is verstreken.

 

Bij klanten met een briefadres of postbus (bijvoorbeeld bewindvoerder of advocaat) moet altijd rekening gehouden worden met 14 dagen aanvultermijn

 

Het college maakt niet in alle gevallen gebruik van haar bevoegdheid om hersteltermijnen te geven.

Deze bevoegdheid wordt niet ingevuld:

  • bij ernstige agressie bij huisbezoeken of op het stadhuis;

  • als belanghebbenden ongeoorloofd filmen bij huisbezoeken.

 

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

 

 

Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde