Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Almere

Personen zonder geldig identiteitsbewijs

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlmere
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingPersonen zonder geldig identiteitsbewijs
CiteertitelPersonen zonder geldig identiteitsbewijs
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-2022nieuwe beleidsregel

13-09-2022

gmb-2022-436713

geen

Tekst van de regeling

Intitulé

Personen zonder geldig identiteitsbewijs

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

 

Besluit:

 

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Personen zonder geldig identiteitsbewijs’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Personen zonder geldig identiteitsbewijs’.

 

Belanghebbende moet zich bij eerste aanvraag kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs.

 

Als de identiteit van belanghebbende eenmaal is vastgesteld, wordt ook een verlopen identiteitsbewijs of rijbewijs geaccepteerd als legitimatie. Bestaan er twijfels over het voortduren van het Nederlanderschap of de verblijfsstatus van een vreemdeling, dan is een geldig identiteitsbewijs nodig.

 

In de Participatiewet is het aan derden (iemand anders dan een bijstandsbelanghebbende, bijvoorbeeld een gemachtigde) toegestaan om zich te legitimeren met een geldig rijbewijs.

 

 

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

 

 

Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde