Organisatie | Almere |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Personen zonder geldig identiteitsbewijs |
Citeertitel | Personen zonder geldig identiteitsbewijs |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-10-2022 | nieuwe beleidsregel | 13-09-2022 | geen |
Belanghebbende moet zich bij eerste aanvraag kunnen legitimeren met een geldig identiteitsbewijs.
Als de identiteit van belanghebbende eenmaal is vastgesteld, wordt ook een verlopen identiteitsbewijs of rijbewijs geaccepteerd als legitimatie. Bestaan er twijfels over het voortduren van het Nederlanderschap of de verblijfsstatus van een vreemdeling, dan is een geldig identiteitsbewijs nodig.
In de Participatiewet is het aan derden (iemand anders dan een bijstandsbelanghebbende, bijvoorbeeld een gemachtigde) toegestaan om zich te legitimeren met een geldig rijbewijs.
Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.