Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Almere

Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlmere
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingProcedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring
CiteertitelProcedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-2022nieuwe beleidsregel

13-09-2022

gmb-2022-436680

geen

Tekst van de regeling

Intitulé

Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

 

Beluit:

 

vast te stellen de navolgende beleidsregel ‘Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring’ onder intrekking van de op 25 juli 2011 vastgestelde beleidsregel ‘Procedure inleveren maandelijks ROF inkomstenverklaring’.

 

Het invullen en insturen van een inkomstenformulier is afhankelijk van het feit of er inkomsten zijn naast de uitkering. Zijn er geen inkomsten naast de uitkering dan hoeft er geen inkomstenformulier te worden ingevuld.

 

Zijn er wel inkomsten naast de uitkering dan is de soort inkomsten van belang.

  • Als er inkomsten zijn uit arbeid, Ziektewet of WW dan moet maandelijks het toegestuurde inkomstenformulier worden ingevuld en op een vastgestelde datum worden teruggestuurd.

  • Zijn er inkomsten uit AOW/WIA(WAO) of pensioen dan moet er 2 keer per jaar een inkomstenformulier worden ingevuld en teruggestuurd (februari en augustus).

 

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

 

 

Aldus vastgesteld, Almere, 13 september 2022

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

M. L. de Wilde