Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond

BESLUIT PERSONENCHAUFFEURS

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieVeiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond
OrganisatietypeRegionaal samenwerkingsorgaan
Officiële naam regelingBESLUIT PERSONENCHAUFFEURS
CiteertitelBesluit personenchauffeurs
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpBesluit personenchauffeurs

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Integrale plaatsing regeling Rotterdam d.d. 31-12-2019

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 125 van de Ambtenarenwet
  2. artikel 11.2 van de Aanpassingswet Wnra
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2020nieuwe regeling

26-06-2019

bgr-2022-889

12DB190626

Tekst van de regeling

Intitulé

BESLUIT PERSONENCHAUFFEURS

Het Dagelijks Bestuur van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond,

 

Overwegende dat:

- de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) niet van toepassing is op de ambtenaren van de Veiligheidsregio (artikel 11.2 Aanpassingswet Wnra);

- De rechtspositionele regelingen van de gemeente Rotterdam als gevolg van de Wnra en CAO gemeenten zullen wijzigen en niet meer van toepassing zullen zijn op de ambtenaren van de veiligheidsregio;

- op 26 juni 2019 derhalve het besluit is genomen dat de rechtspositionele regelingen, waaronder het Besluit personenchauffeurs, van de gemeente Rotterdam die golden op 31 december 2019 voor zover de VRR deze volgt over te nemen en voor de VRR vast te stellen als zijnde eigen rechtspositie;

- het Besluit personenchauffeurs zoals dat gold op 31 december 2019 in de gemeente Rotterdam ook door de Veiligheidsregio in geconsolideerde vorm dient te worden gepubliceerd;

 

gelet op:

- artikel 125 Ambtenarenwet in samenhang met artikel 11.2 Aanpassingswet WNRA;

- artikel 33b, eerste lid, onder c van de Wet gemeenschappelijke regelingen;

 

Besluit:

 

Vast te stellen het hierna volgende Besluit personenchauffeurs;

 

Artikel I  

In dit besluit wordt verstaan onder personenchauffeur:

de ambtenaar aangesteld op grond van het Ambtenarenreglement van de gemeente Rotterdam bij de Bestuursdienst, die uitsluitend of nagenoeg uitsluitend belast is met het vervoer van bestuurders en hoge ambtelijke functionarissen.

Artikel II  

Artikel 1, tweede lid, onderdeel e en f, en artikel 40, tweede lid van het Ambtenarenreglement, en de artikelen 11 en 18 van het Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 zijn op de personenchauffeur niet van toepassing.

Artikel III  

De arbeidsduur per 13 weken voor de personenchauffeur met een volledig dienstverband bedraagt gemiddeld 45 uur per week.

Artikel IV  

1. De personenchauffeur ontvangt een aanvulling op zijn salaris.

2. De aanvulling, bedoeld in het eerste lid, bedraagt per maand voor de personenchauffeur met een volledig dienstverband 39/156e maal het voor de personenchauffeur geldende salaris per maand, vermenigvuldigd met de factor 1,5.

3. De aanvulling, bedoeld in het eerste lid, wordt berekend over het voor de personenchauffeur geldende salaris per maand, met dien verstande dat het in aanmerking te nemen salaris per maand ten hoogste kan bedragen het maximum van salarisklasse 4.

4. Voor de personenchauffeur met een deeltijd dienstverband wordt de aanvulling op het salaris vastgesteld op een evenredig deel van de aanvulling op het salaris bij een volledig dienstverband.

Artikel V  

1. De personenchauffeur met een volledig dienstverband ontvangt een vaste toelage voor het werken op onregelmatige uren ten bedrage van 6,43% van het maximumsalaris van salarisklasse 5, genoemd in bijlage A van het Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 bruto per maand.

2. Voor de personenchauffeur met een deeltijd dienstverband, wordt de vaste toelage voor het werken op onregelmatige uren vastgesteld op een evenredig deel van de toelage, bedoeld in het eerste lid.

Artikel VI  

1. De personenchauffeur die gedurende de pauzes is geconsigneerd, heeft aanspraak op een toelage voor bereikbaarheid en beschikbaarheid.

2. De toelage voor de personenchauffeur met een volledig dienstverband bedraagt 43/195e van de som van het salaris per maand en de aanvulling per maand bedoeld in artikel IV, vermenigvuldigd met de factor 0,5.

3. De toelage wordt berekend over het voor de personenchauffeur geldende salaris per maand, met dien verstande dat het in aanmerking te nemen salaris per maand ten hoogste kan bedragen het maximum van salarisklasse 4.

4. Voor de personenchauffeur met een deeltijd dienstverband, wordt de toelage vastgesteld op een evenredig deel van die toelage bij een volledige betrekking.

Artikel VII  

De in de artikelen IV, V en VI genoemde aanvulling op het salaris, vaste toelage voor het werken op onregelmatige uren en toelage voor bereikbaarheid en beschikbaarheid zijn grondslag voor het IKB, bedoeld in artikel 28, tweede lid, onderdeel a, van het Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016.

Artikel VIII  

In afwijking van artikel 1, eerste lid, van de Vakantie- en verlofregeling 1971, bedraagt voor de personenchauffeur met een volledig dienstverband de aanspraak op vakantie 217 uren per kalenderjaar.

Artikel IX  

Voor de personenchauffeur die op de dag voor de inwerkingtreding van dit besluit een salaris geniet dat hoger is dan het maximum van de functionele salarisklasse, geldt dat het hogere salaris blijft gelden.

Artikel X  

Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit personenchauffeurs.

Artikel XI  

Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2020.

Aldus vastgesteld in de vergadering van 26 juni 2019.

De secretaris,

A. Littooij

De voorzitter,

A. Aboutaleb