Organisatie | Waalwijk |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening werkgeverscommissie 2011 |
Citeertitel | Verordening werkgeverscommissie 2011 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | werkgeverscommissie |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
20-07-2022 | regeling | 15-12-2011 | CS4 |
gezien het voorstel van de voorzitter, gehoord de agendacommissie en de fractievoorzitters;
gelet op artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 t/m 107e artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht
Artikel 4. Ondersteuning van de commissie
De griffier en/of een door deze aan te wijzen functionaris staan de werkgeverscommissie terzijde en dragen zorg voor het secretariaat.
De griffier draagt zorg voor het opstellen van een besluitenlijst van elke vergadering. De besluitenlijst wordt in de eerstvolgende vergadering van de werkgeverscommissie definitief vastgesteld.
Artikel 7. Beslotenheid van vergaderingen
Indien een raadslid de stukken als bedoeld in het tweede lid wil inzien, kan hij daartoe een verzoek indienen bij de voorzitter van de werkgeverscommissie. De voorzitter weigert een dergelijk verzoek slechts als sprake is van strijd met het openbaar belang. Het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.
De werkgeverscommissie vergadert tenminste tweemaal per jaar en voorts zo vaak als door de voorzitter of één van de leden nodig wordt geacht.
De werkgeverscommissie brengt met inachtneming van het bepaalde in artikel 7, jaarlijks verslag uit aan de raad van haar werkzaamheden en bevindingen.
Artikel 10. Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet of bij twijfel over de toepassing ervan beslist de werkgeverscommissie op voorstel van de voorzitter.
De raad van de gemeente Waalwijk;
gezien het voorstel van de voorzitter, gehoord de agendacommissie, fractievoorzitters en griffier
gelet op artikel 83, eerste lid, de artikelen 107 t/m 107 e, artikel 156 van de Gemeentewet en afdeling 10.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht
1. de op 10 december 2009 vastgestelde regels over de organisatie van de griffier in te trekken.
2. met de vaststelling van aangehechte verordening op grond van artikel 83 van de Gemeentewet een werkgeverscommissie in te stellen.
3. aan de onder 2 genoemde commissie de bevoegdheden te delegeren die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, de op deze wet gebaseerde en door de raad vastgestelde rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107 e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107, 107a, tweede lid, 107d, eerste lid en 107 e, eerste lid van de Gemeentewet.
4. op grond van artikel 107d, lid 1 de raadsadviseur te benoemen als plaatsvervangend griffier.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 15 december 2011.