Organisatie | Boekel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels terug- en invordering bedrijfskapitaal Tozo 2022 |
Citeertitel | Beleidsregels terug- en invordering bedrijfskapitaal Tozo 2022 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2022 | nieuwe regeling | 21-06-2022 |
Artikel 2 – Bevoegdheid tot terugvordering bedrijfskapitaal
De gemeente maakt gebruik van de bevoegdheid tot het terugvorderen van het bedrijfskapitaal op grond van de artikelen 58 lid 2, 59 en 60 van de Pw.
Hoofdstuk 2 – Invordering en betalingsverplichting
Artikel 5 – Aflossingscapaciteit en betalingsregeling
De gemeente biedt de zelfstandige wanneer de vordering, bestaande uit de rentedragende geldlening plus achterstallige rente, direct opeisbaar is geworden, een termijn van 6 weken om het volledige openstaande bedrag te voldoen. Ook biedt de gemeente de zelfstandige de mogelijkheid om een betalingsregeling te treffen. Dit wordt in de beschikking vermeld.
Wanneer een betalingsregeling zoals genoemd in het 2e lid niet tot stand kan komen, wordt de aflossing vastgesteld op 5% van de van toepassing zijnde bijstandsnorm vermeerderd met 25% van het inkomen boven deze norm, maar maximaal op het bedrag dat berekend met de rekenmodule beslagvrije voet is in te vorderen.
Artikel 7 – Uitstel van betaling
De gemeente kan op schriftelijk verzoek van de zelfstandige uitstel van de betalingsverplichting verlenen voor de duur van telkens maximaal 3 maanden. Dit kan alleen als de (financiële) omstandigheden daartoe aanleiding geven en de zelfstandige dit onderbouwt met bewijsstukken. Als bewijsstukken worden aangemerkt de BTW aangiften over de voorafgaande twee kwartalen en bankafschriften van de afgelopen maand. De gemeente kan als het nodig is aanvullende bankafschriften opvragen.