Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Hendrik-Ido-Ambacht

Mandaatbesluit Wet BAG Hendrik-Ido-Ambacht

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHendrik-Ido-Ambacht
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit Wet BAG Hendrik-Ido-Ambacht
CiteertitelMandaatbesluit Wet BAG Hendrik-Ido-Ambacht
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  2. artikel 3 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  3. artikel 14 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  4. artikel 32 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  5. artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  6. artikel 39 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  7. artikel 40 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  8. artikel 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen
  9. artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht
  10. artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht
  11. artikel 10:4 van de Algemene wet bestuursrecht
  12. artikel 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

29-06-202201-01-2022nieuwe regeling

14-06-2022

gmb-2022-290252

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit Wet BAG Hendrik-Ido-Ambacht

Het COLLEGE van BURGEMEESTER en WETHOUDERS van de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht;

 

 

gelet op

- de artikelen 2, 14, 3, 32, 38, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet BAG);

- de artikelen 10:1, 10:3, 10:4, 10:9 en 10:12 van de Algemene Wet Bestuursrecht;

 

besluit:

vast te stellen het navolgende Mandaatbesluit Wet BAG Hendrik-Ido-Ambacht.

 

 

Artikel 1 Taken en bevoegdheden

 

Aan het college van de gemeente Dordrecht worden de navolgende taken en bevoegdheden gemandateerd voor de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht:

  • 1.

    het houden van een geautomatiseerde basisregistratie, zoals bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, conform hetgeen daarover in de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, het Besluit basisregistratie adressen en gebouwen en de Regeling basisregistratie adressen en gebouwen is bepaald;

  • 2.

    het ingevolge artikel 14 van de Wet BAG zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;

  • 3.

    het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistratie adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;

  • 4.

    het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in de basisregistratie adressen en gebouwen, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de basisregistratie opgenomen gegevens, zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid, onder a, van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;

  • 5.

    het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;

  • 6.

    het ingevolge artikel 42 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen één maal per jaar controleren van de inrichting en de werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie, en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties;

  • 7.

    het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet BAG, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders.

 

Artikel 2 Ondermandaat

 

  • 1.

    Het college van de gemeente Dordrecht is bevoegd om van de bevoegdheden die bij dit besluit aan hen zijn toegekend ondermandaat te verlenen.

  • 2.

    Het Algemeen mandaatbesluit Dordrecht is de uitwerking van het ondermandaat als bedoeld in het eerste lid, tenzij voor een specifieke bevoegdheid een op zichzelf staand ondermandaatbesluit is vastgesteld. bevoegdheden ondermandateren aan te wijzen functionarissen.

 

Artikel 3 Geschillen

 

De verstrekte mandaten gelden onder de voorwaarde, dat geschillen omtrent de toepassing van deze mandaten aan burgemeester en wethouders worden voorgelegd.

 

Artikel 4 Inwerkingtreding

 

Dit besluit treedt in werking op de dag na de bekendmaking ervan en werkt terug tot en met 1 januari 2022.

 

Artikel 5 Citeertitel

 

Dit besluit wordt aangehaald als “Mandaatbesluit Wet BAG Hendrik-Ido-Ambacht”.

 

 

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van 14 juni 2022.

Het college van Burgemeester en Wethouders

P.J.J. Kalkman, J. Heijkoop

Secretaris, burgemeester

Bezwaarmogelijkheid

Tegen dit besluit kan een belanghebbende binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het College van burgemeester en wethouders van Hendrik-Ido-Ambacht. Hendrik-Ido-Ambacht, Postbus 34, 3340 AA Hendrik-Ido-Ambacht.