Organisatie | Omgevingsdienst regio Utrecht |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Reglement van orde voor de vergaderingen van het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht |
Citeertitel | Regelement van Orde dagelijks bestuur ODRU |
Vastgesteld door | dagelijks bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Reglement van orde voor vergaderingen van het DB ODRU |
Geen
artikel 40 van de Archiefwet 1995
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
19-11-2015 | Nieuwe regeling | 19-11-2015 |
Het dagelijks bestuur van Omgevingsdienst regio Utrecht,
hetgeen bepaald is in de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht
besluit vast te stellen de volgende regeling:
Reglement van orde voor de vergaderingen van het dagelijks bestuur van de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht.
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In dit reglement wordt onder de hieronder met hoofdletter aangeduide begrippen verstaan:
Lid: lid van het dagelijks bestuur van de Omgevingsdienst regio Utrecht
Regeling: gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst regio Utrecht
Secretaris: secretaris van van het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur van Omgevingsdienst regio Utrecht
Voorzitter: voorzitter van het algemeen bestuur (de voorzitter van het algemeen bestuur is tevens voorzitter is van het dagelijks bestuur op grond van artikel 15 van de Regeling
Indien een lid een extra vergadering nodig acht, verzoekt hij zij schriftelijk, onder opgave van de te behandelen onderwerpen, aan de voorzitter de leden van het dagelijks bestuur voor deze extra vergadering bijeen te roepen. De secretaris zorgt na overleg met de voorzitter voor een oproep voor deze vergadering. De oproep wordt, onder vermelding van de te bespreken onderwerpen, zo mogelijk uiterlijk 24 uur van tevoren op een voor de deelnemers gebruikelijke wijze aan de leden van het dagelijks bestuur wordt gezonden.
Artikel 8 Verslag en presentielijst
a. de namen van de voorzitter, de secretaris en de ter vergadering aanwezige leden, alsmede van de leden die afwezig waren;
b. de namen van de andere personen die hebben deelgenomen aan de beraadslaging;
c. een vermelding van de zaken die aan de orde zijn geweest;
Indien een lid van het dagelijks bestuur dat verlangt, wordt bij het nemen van een besluit over een benoeming, voordracht of aanbeveling van personen gestemd bij gesloten en ongetekende briefjes. Indien daarbij de stemming beperkt is tot een persoon en de stemmen staken, beslist het lot. Indien in de overige gevallen bij een eerste stemming door niemand de volstrekte meerderheid is verkregen, heeft een tweede stemming plaats tussen de twee personen die bij de eerste stemming de meeste stemmen op zich hebben verenigd. Zijn bij die eerste stemming de meeste stemmen over meer dan twee personen verdeeld, dan wordt bij een tussenstemming uitgemaakt tussen welke tweepersonen de tweede stemming zal plaatshebben. Indien bij de tussenstemming of bij de tweede stemming de stemmen staken, beslist het lot.