Organisatie | Wijdemeren |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatregeling Wijdemeren 2022 |
Citeertitel | Mandaatregeling Wijdemeren 2022 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester van Wijdemeren.
afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-06-2022 | nieuwe regeling | 31-05-2022 |
Artikel 2 Mandaat en submandaat
Aan de gemeentesecretaris en de domeindirecteuren wordt mandaat verleend tot het namens en onder verantwoordelijkheid van college dan wel van de burgemeester nemen van besluiten ter uitoefening van de bevoegdheden zoals vermeld in het bevoegdhedenregister in bijlage I onder A betreffende Algemene mandatering en de teams van het Fysiek Domein en het Sociaal Domein en Dienstverlening betreffende bijzondere mandatering, met uitzondering van de mandaten welke exclusief aan de gemeentesecretaris zijn verleend.
Submandatering van de in het eerste en tweede lid bedoelde bevoegdheden door de daarin genoemde (sub)mandataris is mogelijk. Indien de (sub)mandataris besluit van deze mogelijkheid gebruik te maken, brengt hij het mandaat – indien mogelijk onder vermelding van functiecode van de betreffende ambtenaar daarvan - onverwijld schriftelijk ter kennis van de domeindirecteur.
Artikel 3 Beslissings- en ondertekeningsbevoegdheid
Het mandaat als bedoeld in artikel 2 omvat tevens de bevoegdheid tot ondertekening van de besluiten namens het college dan wel de burgemeester.
Artikel 4 Budgetverantwoordelijkheid
Indien de uitoefening van het mandaat als bedoeld in artikel 1 het beslissen over de besteding van budgetten met zich meebrengt, maakt dit onderdeel uit van het vermelde mandaat. Dit voor zover de daarbij te nemen besluiten niet zullen leiden tot overschrijding van het betreffende budget zoals opgenomen in de gemeentebegroting.
Artikel 5 Algemene regels, uitzonderingen
In geval van bestuursrechtelijke procedures waarbij getracht wordt te schikken geldt dat als de uitoefening van de bevoegdheid politieke consequenties krijgt of vermoedelijk zal krijgen, de gemandateerde hierover eerst met zijn/haar portefeuillehouder overlegt teneinde de grenzen van het mandaat te bepalen.
Wijdemeren, 31 mei 2022
Burgemeester en wethouders van Wijdemeren, respectievelijk de burgemeester van Wijdemeren
de secretaris,
dhr. R.S.M. Heintjes MCM
de burgemeester,
mw. drs. C.R. Larson
- Geldt voor zowel bevoegdheden burgemeester als voor bevoegdheden college van burgemeester en wethouders -
De gemeentesecretaris en de domeindirecteuren mogen alle mandaten die in dit bevoegdhedenregister zijn neergelegd gebruiken (artikel 2 Mandaatregeling).
Het aangaan en ondertekenen van (raam)overeenkomsten, mits geen sprake is van overschrijding van budgetten en/of kredieten |
1.2Team HR, Communicatie en Secretariaat
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
2.3 Team Beleid & Ontwikkeling
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid&Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht&Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
2.6 Team Toezicht en Handhaving
Voor de teammanagers van de Buitendienst, Beleid & Ontwikkeling, Projecten, Vastgoed, Vergunningen en Toezicht & Handhaving geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
Directie Sociaal Domein en Dienstverlening
Voor de teammanagers van Sociaal Domein Beleid, Sociaal Domein Uitvoering en Sociaal Domein Wijkteam geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
3.2Team Sociaal Domein Uitvoering
Voor de teammanagers van Sociaal Domein Beleid, Sociaal Domein Uitvoering en Sociaal Domein Wijkteam geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
3.3Team Sociaal Domein Wijkteam
Voor de teammanagers van Sociaal Domein Beleid, Sociaal Domein Uitvoering en Sociaal Domein Wijkteam geldt dat zij elkaar bij afwezigheid mogen vervangen.
3.4Team Juridische Zaken en Veiligheid
3.6Team Informatie, Techniek en Procesmanagement
BIJLAGE II: MANDATERING AAN DERDEN
Aan de directeur van de Kredietbank: De bevoegdheid voor het afgeven c.q. weigeren van een verklaring als bedoeld in artikel 285, lid 2, onder e van de Faillissementswet (WSNP)
Dit mandaat is aangevuld op 19 februari 2013:
Aan de directeur van de Kredietbank worden gemandateerd de bevoegdheden tot:
directeur publieke gezondheid GGD Regio Gooi en Vechtstreek
Het college heeft de directeur publieke gezondheid van de GGD Gooi en Vechtstreek aan te wijzen als toezichthouder kinderopvang als bedoeld in artikel 1.61 van de Wet kinderopvang (Wko) en aan de toezichthouder toestemming verleend tot het machtigen van één of meer personen die onder zijn leiding werkzaam zijn bij de GGD Gooi en Vechtstreek om namens hem op te treden als toezichthouder kinderopvang (collegebesluit 9 maart 2021).
directeur GGD Regio Gooi en Vechtstreek
Gelet op de verplichting in artikel 4 van de Wet op de lijkbezorging tot benoeming van een of meer gemeentelijke lijkschouwers heeft het college de directeur publieke gezondheid van de GGD Regio Gooi en Vechtstreek gemandateerd voor de benoeming van gemeentelijke lijkschouwers. De mandataris is opgedragen om het college steeds te informeren als er van deze bevoegdheid gebruik is gemaakt en wie er benoemd is tot gemeentelijk lijkschouwer.
directeur Regio Gooi en Vechtstreek
Het college heeft de bevoegdheid tot aanwijzing van de toezichthoudend ambtenaar Wmo gemandateerd aan de directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek. De mandataris is opgedragen het college te informeren welke persoon/personen is/zijn aangewezen als toezichthoudend ambtenaar.
AMHK en Jeugdhulpvoorzieningen
De uitvoering van taken op het gebied van Advies-en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en de uitvoering van opdrachtverstrekking van jeugdhulpvoorzieningen aan aanbieders, de controle op rechtmatigheid van declaraties van jeughulpvoorzieningen, de melding aanvang zorg en de behandeling van klachten in het kader van de Jeugdwet worden gemandateerd aan de Regio Gooi en Vechtstreek.
Crisisdienst en Inzet crisisvoorzieningen
De taak dat jeugdhulp 24 uur per dag bereikbaar en beschikbaar is in situaties dat onmiddellijke uitvoering van taken noodzakelijk is, is belegd bij de Regio Gooi en Vechtstreek, in het bijzonder bij Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek.
Het mandaat op grond van artikel 2.3 van de Jeugdwet, uitsluitend in crisissituaties, is gegeven aan de algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek.
Bovenstaande mandaten zijn integraal te raadplegen in het archief en op internet.