Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland

Organisatieregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2022

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieVeiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland
OrganisatietypeRegionaal samenwerkingsorgaan
Officiële naam regelingOrganisatieregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2022
Citeertitel
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-202201-01-2022nieuwe regeling

19-05-2022

bgr-2022-598

Tekst van de regeling

Intitulé

Organisatieregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2022

 

 

Het dagelijks bestuur van de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland;

 

gelet op de Wet gemeenschappelijke regelingen, de Gemeentewet, de Wet veiligheidsregio’s, de Wet publieke gezondheid, de Wet op de Ondernemingsraden, de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de Baseline Informatieveiligheid Overheid, de Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2010 en het Organisatieplan VNOG 2022.

 

 

 

besluit:

 

 

 

vast te stellen de navolgende Organisatieregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2022.

 

 

 

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

 

Artikel 1 Begripsbepalingen

 

a. algemeen bestuur: het algemeen bestuur van de VNOG, bedoeld in artikel 6 van de gemeenschappelijke regeling;

 

b. algemeen directeur: de algemeen directeur, bedoeld in artikel 17 van de gemeenschappelijke regeling;

 

c. commandant brandweer: de commandant, bedoeld in artikel 25, derde lid, van de Wet veiligheidsregio’s;

 

d. coördinerend functionaris Bevolkingszorg: de coördinerend functionaris, bedoeld in artikel 36 van de Wet veiligheidsregio’s;

 

e. dagelijks bestuur: het dagelijks bestuur van de VNOG, bedoeld in artikel 10 van de gemeenschappelijke regeling;

 

f. directeur publieke gezondheid: de directeur publieke gezondheid, bedoeld in artikel 32 van de Wet veiligheidsregio’s;

 

g. gemeenschappelijke regeling: de Gemeenschappelijke regeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2010;

 

h. GHOR: de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio, bedoeld in artikel 1 van de Wet veiligheidsregio’s;

 

i. integraal management: leidinggeven door te sturen op resultaten, personeel, middelen en de rechtmatige uitvoering van de taken;

 

j. PIOFACH-taken: de taken en activiteiten op het gebied van financiën, ICT, documentaire informatievoorziening (DIV), HRM, communicatie, planning & control, facilitaire zaken en huisvesting;

 

k. programma: een verzameling van tijdelijke, complexe en samenhangende inspanningen in de vorm van projecten, processen, subsidies, maatregelen of reguliere lijnactiviteiten in verschillende beleidssectoren, gericht op het bereiken van een of meer (strategische) doelen, waaraan mensen met beperkte middelen doelgericht samenwerken en waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van kennis, middelen en invloed van meerdere actoren in een netwerk; 

 

l. project: een activiteit die eindig is en een concreet eindresultaat moet opleveren, waarbij meerdere disciplines of organisatie-onderdelen betrokken zijn;

 

m. de veiligheidsregio: het openbaar lichaam Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland, bedoeld in artikel 2 van de gemeenschappelijke regeling;

 

n. voorzitter: de voorzitter van de VNOG, bedoeld in artikel 13 van de gemeenschappelijke regeling.

 

Pagina-einde

 

 

Artikel 2 De hoofdstructuur van de ambtelijke organisatie

 

1. De ambtelijke organisatie van de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland bestaat uit een algemeen directeur, afdelingen, districten en teams, zoals aangegeven in het bij deze regeling behorende organogram.

 

2. De afdelingen staan ieder onder leiding van een afdelingshoofd.

 

3. De teams staan ieder onder leiding van een teamleider.

 

4. De districten staan ieder onder leiding van een districtscommandant.

 

5. De functies van teamleider en districtscommandant zijn voor wat taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden betreft gelijkwaardig aan elkaar.

 

 

 

Hoofdstuk 2 Aansturing en verantwoording

 

 

 

Artikel 3 De aansturing

 

1. De algemeen directeur stuurt de afdelingshoofden Brandweerzorg, Risico- en Crisisbeheersing en Bedrijfsvoering en de medewerkers van de in artikel 5, vierde lid genoemde staf aan.

 

2. De directeur publieke gezondheid stuurt het afdelingshoofd GHOR aan.

 

3. Het afdelingshoofd stuurt de teamleiders van een afdeling aan.

 

4. De teamleider stuurt de medewerkers van een team aan, tenzij de medewerkers rechtstreeks onder een afdelingshoofd vallen.

 

5. Het afdelingshoofd Brandweerzorg stuurt de districtscommandanten aan.

 

6. De districtscommandant stuurt de postcommandanten en de medewerkers aan van het district, dat onder zijn zorg valt.

 

7. De districtscommandant Brandweerzorg Midden stuurt tevens het Hoofd Repressie Apeldoorn aan.

 

 

 

Artikel 4 De verantwoording

 

1. De algemeen directeur legt in een bestuursrapportage verantwoording af aan het dagelijks bestuur over de uitvoering van de taken van de veiligheidsregio en de aansturing van de ambtelijke organisatie.

 

2. Het afdelingshoofd legt over de voortgang van de aan zijn afdeling opgedragen taken verantwoording af aan de algemeen directeur en deelt de voortgang ook mede aan de overige afdelingshoofden.

 

3. Het afdelingshoofd GHOR legt over de voortgang van de aan zijn afdeling opgedragen inhoudelijke taken verantwoording af aan de directeur publieke gezondheid. Over de PIOFACH-taken legt het afdelingshoofd GHOR verantwoording af aan de algemeen directeur. Een en ander met inachtneming van de overeenkomstig artikel 6, tweede lid gemaakte afspraken.

 

4. De teamleider legt over de voortgang van de aan het team opgedragen taken verantwoording af aan het afdelingshoofd en deelt de voortgang ook mede aan de overige teamleiders van zijn afdeling.

 

5. De districtscommandant legt over de voortgang van de aan het district opgedragen taken verantwoording af aan het afdelingshoofd Brandweerzorg en deelt de voortgang ook mede aan de overige districtscommandanten.

 

6. De postcommandant legt over de stand van zaken met betrekking tot het functioneren van een post verantwoording af aan de districtscommandant waaronder de post ressorteert en deelt de stand van zaken ook mede aan het afdelingshoofd Brandweerzorg en de overige postcommandanten in het district.

 

7. De in de voorgaande leden genoemde functionarissen doen in het kader van hun verantwoordingsplicht melding van afwijkingen van de overeengekomen kaders in het in artikel 22 genoemde bilateraal overleg.

 

 

 

Pagina-einde

 

 

Hoofdstuk 3 Taken en verantwoordelijkheden

 

 

 

Artikel 5 De algemeen directeur

 

1. De algemeen directeur geeft leiding aan de ambtelijke organisatie en is eindverantwoordelijk voor het integraal uitvoeren van de taken van de veiligheidsregio en voor de resultaten en de inzet en het beheer van de daarvoor beschikbaar gestelde middelen.

 

2. De algemeen directeur:

 

a. draagt er zorg voor dat de ambtelijke organisatie de besluiten van het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur op basis van professionele kennis en op een professionele werkwijze voorbereidt en/of uitvoert;

 

b. faciliteert de besluitvorming door het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur op het gevoerde en te voeren beleid;

 

c. draagt zorg voor afstemming tussen het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur, de bestuursleden en de portefeuillehouders op integraliteit van beleidsvoorbereiding, beleidsuitvoering en de uitvoering van besluiten.

 

3. De algemeen directeur vervult zowel de functie van commandant brandweer als van secretaris van het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter.

 

4. De algemeen directeur laat zich in de uitoefening van zijn functie bijstaan door de aan hem toegevoegde staf, die bestaat uit de bestuursadviseur, de strategisch communicatie-adviseur/woordvoerder, de controller en de managementsecretaris.

 

 

 

Artikel 6 De directeur publieke gezondheid

 

1. De directeur publieke gezondheid geeft inhoudelijk leiding aan de GHOR en legt daarover verantwoording af aan het dagelijks bestuur.

 

2. De directeur publieke gezondheid en de algemeen directeur maken nadere afspraken over hun onderlinge samenwerking en taakuitoefening.

 

3. De directeur publieke gezondheid is belast met het organiseren en versterken van de geneeskundige hulpverlening bij ongevallen en rampen.

 

4. De directeur publieke gezondheid neemt als adviseur deel aan de vergaderingen van het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur.

 

 

 

Artikel 7 Het afdelingshoofd

 

Het afdelingshoofd geeft leiding aan een afdeling en is, in combinatie met de andere afdelingshoofden, integraal verantwoordelijk voor de resultaten die aan de afdeling zijn opgedragen en voor de inzet en het beheer van de daarvoor beschikbaar gestelde middelen.

 

 

 

Artikel 8 De teamleider en de districtscommandant

 

1. De teamleider geeft leiding aan het team en is, in combinatie met de andere teamleiders van de afdeling, integraal verantwoordelijk voor de resultaten die aan het team zijn opgedragen en voor de inzet en het beheer van de daarvoor beschikbaar gestelde middelen.

 

2. De districtscommandant geeft leiding aan het district en is, in combinatie met de andere districten, integraal verantwoordelijk voor de resultaten die aan het district zijn opgedragen en voor de inzet en het beheer van de daarvoor beschikbaar gestelde middelen.

 

 

 

Artikel 9 De postcommandant

 

1. De postcommandant is verantwoordelijk voor de uitvoering van de taken ten behoeve van het functioneren van een post.

 

2. De postcommandant treedt op als het boegbeeld van een post naar de vrijwillige- en beroepsbrandweerlieden en de lokale omgeving van de post.

 

 

 

Artikel 10 De secretaris van het algemeen bestuur, dagelijks bestuur en voorzitter

 

De algemeen directeur is ingevolge artikel 17 van de gemeenschappelijke regeling tevens secretaris van het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter en draagt zorg voor:

 

a. de integrale advisering aan het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter;

 

b. het op correcte wijze volgen van advies- en besluitvormingsprocedures met toepassing van de geldende wettelijke verplichtingen;

 

c. het bewaken van de kwaliteit van de voorbereiding en totstandkoming van de besluitvorming en de zorgvuldigheid ervan en het realiseren van bestuurlijke doelen;

 

d. het opstellen van de strategische- en tactische beleidsagenda van de organisatie en bewaakt de daarmee samenhangende planning;

 

e. het realiseren van de bestuurlijke beleidsdoelen en de uitvoering van vastgestelde plannen;

 

f. de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van vergaderingen;

 

g. de vastlegging van bestuursbesluiten in een besluitenlijst en het bijhouden van een presentielijst;

 

h. de uitvoering van de besluiten van het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter;

 

i. het realiseren en bewaken van de secretariële, administratieve, logistieke en facilitaire ondersteuning van het algemeen bestuur, het dagelijks bestuur en de voorzitter.

 

 

 

Artikel 11 De controller

 

1. De controller ressorteert onder de algemeen directeur en heeft rechtstreeks toegang tot het dagelijks bestuur.

 

2. De controller geeft jaarlijks uitvoering aan audits. Het managementteam bespreekt de audits en voorziet in de ondersteuning van de controller in de uitvoering ervan. De auditreportages worden ter kennis gebracht van het dagelijks bestuur.

 

3. De controller onderzoekt en rapporteert in audits in samenhang met aspecten van rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid over:

 

a. de kwaliteit en resultaten van werkprocessen of onderdelen van de ambtelijke organisatie

 

b. de ontwikkeling van werkprocessen of onderdelen van de organisatie;

 

c. de mate waarin werkprocessen of onderdelen van de organisatie in control zijn.

 

4. De controller is gerechtigd de inlichtingen in te winnen die voor een goede vervulling van de eigen taak nodig zijn.

 

5. De controller doet mededeling aan de algemeen directeur en zonodig aan het dagelijks bestuur indien hij bij de uitoefening van zijn taken onrechtmatigheden, niet gemelde risico’s of andere onvolkomenheden signaleert.

 

6. De controller draagt zorg voor een onderzoekstelsel en oordeelsvorming door middel van interne controle ten behoeve van de door het dagelijks bestuur af te leggen rechtmatigheidsverklaring.

 

 

 

Hoofdstuk 4 Gegevensbescherming en Informatieveiligheid

 

 

 

Artikel 12 De Functionaris Gegevensbescherming (FG)

 

1. De veiligheidsregio beschikt over een Functionaris gegevensbescherming. Deze functionaris:

 

a. informeert en adviseert de organisatie over de verplichtingen op grond van de AVG en andere wet- en regelgeving;

 

b. ziet toe op de naleving van de van de verplichtingen van de AVG, met inbegrip van de bewustmaking en opleiding van de medewerkers, die betrokken zijn bij het verwerken van de persoonsgegevens, en het uitvoeren van audits;

 

c. adviseert over de gegevensbeschermingseffect-beoordeling (data protection impact assessments, DPIA’s) ; 

 

d. werkt samen met de Autoriteit Persoonsgegevens; 

 

e. treedt op als contactfunctionaris voor de Autoriteit Persoonsgegevens;

 

f. is de contactfunctionaris voor betrokkenen over alle aangelegenheden in verband met de verwerking van hun persoonsgegevens en de uitoefening van hun rechten, waaronder ook behandeling van vragen en klachten van burgers. 

 

2. De functionaris gegevensbescherming legt verantwoording af aan de algemeen directeur en adviseert zo nodig rechtstreeks aan het dagelijks bestuur. 

 

 

 

Artikel 13 De Privacy Officer (PO)

 

De veiligheidsregio beschikt over een Privacy Officer. Deze functionaris:

 

beheert het register van verwerkingen en het datalekregister.

 

voert audits uit op het gebied van privacy en gegevensbescherming.

 

informeert en adviseert de organisatie over de verplichtingen op grond van de AVG en andere wet- en regelgeving; 

 

ziet toe op de naleving van de verplichtingen van de AVG, met inbegrip van bewustmaking en opleiding van de medewerkers, die betrokken zijn bij het verwerken van de persoonsgegevens, en het uitvoeren van audits; 

 

adviseert over de gegevensbeschermingseffectbeoordeling (data protection impact assessments, DPIA´s) en ziet toe op de uitvoering ervan; 

 

meldt datalekken bij de functionaris gegevensbescherming en adviseert ten aanzien van een eventuele melding aan de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

treedt op als plaatvervanger van de functionaris gegevensbescherming bij diens afwezigheid.

 

2. De Privacy Officer legt verantwoording af aan het afdelingshoofd Bedrijfsvoering.

 

 

 

Artikel 14 De Chief Information Security Officer (CISO)

 

1. De Veiligheidsregio beschikt over een Chief Information Security Officer. Deze functionaris: 

 

a. doet binnen de organisatie van de Veiligheidsregio gevraagd en ongevraagd onderzoek of laat dit doen naar de informatieveiligheid; 

 

b. geeft gevraagd of ongevraagd advies ten aanzien van informatieveiligheid. 

 

c. toetst en ziet toe op de informatieveiligheid.  

 

d. kan direct ingrijpen bij ernstige beveiligingsincidenten of -risico’s met betrekking tot informatieveiligheid en legt daarover achteraf verantwoording af; 

 

e. zorgt voor afstemming tussen informatiebeveiliging met andere beveiligingsdomeinen, waaronder privacybescherming, fysieke beveiliging en continuïteitsmanagement; 

 

f. coördineert de reactie op ernstige informatiebeveiligings- of ICT-incidenten of risico’s; 

 

g. rapporteert gevraagd en ongevraagd aan de algemeen directeur en het dagelijks bestuur over de status van informatieveiligheid en incidenten en presenteert verbetervoorstellen. 

 

2. De Chief Information Security Officer legt verantwoording af aan de algemeen directeur en het dagelijks bestuur.

 

 

 

Hoofdstuk 5 De coördinerend functionaris Bevolkingszorg, de WOR-bestuurder en de meldkamerfunctie

 

 

 

Artikel 15 De coördinerend functionaris Bevolkingszorg

 

1. De coördinerend functionaris Bevolkingszorg is belast met de voorbereiding en coördinatie van de maatregelen en voorzieningen die de gemeenten treffen met het oog op een ramp of crisis.

 

2. De coördinerend functionaris Bevolkingszorg neemt als adviseur deel aan de vergaderingen van het algemeen bestuur en het dagelijks bestuur.

 

 

 

Artikel 16 De WOR-bestuurder

 

De algemeen directeur treedt op als bestuurder in het kader van de Wet op de ondernemingsraden.

 

 

 

Artikel 17 De meldkamerfunctie

 

1. De huidige Meldkamer Oost-Nederland (MON) ondersteunt tot de realisatie van de nieuwe Meldkamer Oost-Nederland (MKON) de veiligheidsregio in de uitvoering van de meldkamertaken van de brandweer en de ambulancezorg en voert deze uit.

 

2. De algemeen directeur draagt, in samenspraak met de commandant Brandweer van de Veiligheidsregio IJsselland, zorg voor de aansturing van de meldkamerfunctie Brandweer binnen de huidige Meldkamer Oost-Nederland (MON).

 

3. De algemeen directeur draagt, in samenspraak met de commandanten Brandweer van de Veiligheidsregio IJsselland, Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden, Veiligheidsregio Gelderland-Zuid en Veiligheidsregio Twente zorg voor de aansturing van de meldkamerfunctie Brandweer binnen de nieuwe Meldkamer Oost-Nederland (MKON), zodra deze gerealiseerd is.

 

 

 

Hoofdstuk 6 Programma’s en projecten

 

 

 

Artikel 18 Programma’s en projecten

 

1. De algemeen directeur en het afdelingshoofd kunnen tijdelijke structuren inrichten in de vorm van een programma of een project. De algemeen directeur en het afdelingshoofd bespreken voorafgaand het initiatief tot en de afronding van een programma of een project in het managementteam.

 

2. De ambtelijk opdrachtgever is de algemeen directeur of een afdelingshoofd.

 

3. De ambtelijk opdrachtgever draagt zorg voor de inrichting van het programma of het project en stemt de capaciteit voor de organisatie van een programma of een project af met de betrokken afdelingshoofden.

 

4. De programmamanager en de projectleider rapporteren aan de ambtelijk opdrachtgever.

 

5. Voor ieder programma of project wordt een opdracht en een plan van aanpak opgesteld. Deze documenten worden geaccordeerd en vastgesteld door de ambtelijk opdrachtgever.

 

6. Het beschikbaar stellen van middelen voor projecten alsook de verantwoording over de voortgang en de uitgaven, verloopt conform de planning- en controlcyclus.

 

 

 

Hoofdstuk 7 Overlegstructuur

 

 

 

Artikel 19 Het managementteam

 

1. Het managementteam bestaat uit de algemeen directeur en de afdelingshoofden. Het afdelingshoofd GHOR is agendalid.

 

2. De algemeen directeur is voorzitter van het managementteam.

 

3. Het managementteam voert onder verantwoordelijkheid van de algemeen directeur afstemming en overleg over de coördinatie binnen de organisatie van de veiligheidsregio op basis van integraal management, integrale producten en levering van diensten, alsmede over het afleggen van verantwoording daaromtrent.

 

4. Het managementteam wordt ondersteund door de bestuursadviseur, de controller en de managementsecretaris.

 

 

 

Artikel 20 Afdelingsoverleg en teamleidersoverleg

 

1. Het afdelingsoverleg is het overleg tussen het afdelingshoofd en de medewerkers van de afdeling.

 

2. Het teamleidersoverleg is het overleg tussen het afdelingshoofd en de teamleiders van de afdeling. Het teamleidersoverleg Brandweerzorg is het overleg tussen het afdelingshoofd Brandweerzorg, de teamleiders van de afdeling en de districtscommandanten.

 

3. Het afdelingsoverleg en het teamleidersoverleg bespreken de lopende zaken en ontwikkelingen die de afdeling en de teams betreffen en de lopende zaken en ontwikkelingen van andere afdelingen die de integrale besluitvorming bevorderen.

 

 

 

Artikel 21 Teamoverleg, districtsoverleg en postcommandantenoverleg

 

1. Het teamoverleg is het overleg tussen de teamleider en de medewerkers van het team.

 

2. Het teamoverleg bespreekt de lopende zaken en de ontwikkelingen die het team betreffen en de

 

lopende zaken en ontwikkelingen van andere teams of afdelingen die de integrale besluitvorming bevorderen.

 

3. Het districtsoverleg is het overleg tussen de districtscommandant en de medewerkers van het district. Het bepaalde in het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.

 

4. Het postcommandantenoverleg is het overleg tussen de districtscommandant en de postcommandanten van de posten binnen het district danwel het overleg tussen het afdelingshoofd brandweerzorg en de postcommandanten binnen de veiligheidsregio. Het bepaalde in het tweede lid is van overeenkomstige toepassing.

 

 

 

Artikel 22 Bilateraal overleg

 

Het bilateraal overleg is het periodiek overleg tussen leidinggevenden, waarin invulling wordt gegeven aan de verantwoordingsplicht, zoals bedoeld in artikel 4.

 

 

 

Artikel 23 Securityboard

 

1. De Securityboard is de samenwerking tussen de Functionaris Gegevensbescherming, de Chief Information Security Officer, de controller en de jurist met betrekking tot het onafhankelijk toezicht op en de advisering aan het bestuur, de algemeen directeur en de ambtelijke organisatie op de werkgebieden informatieveiligheid, privacy, gegevensbescherming, juridische zaken en organisatorische risico's.

 

2. De Security Board draagt zorg voor de integrale bundeling van toezicht en advisering op de in het eerste lid genoemde werkgebieden.

 

 

 

Artikel 24 Multidisciplinair afstemmingsoverleg

 

1. Het multidisciplinair afstemmingsoverleg is het overleg tussen de commandant brandweer, de directeur publieke gezondheid, de coördinerend functionaris, een vertegenwoordiger van de Politie, een vertegenwoordiger van Defensie en een vertegenwoordiger van de Waterschappen.

 

2. Het multidisciplinair afstemmingsoverleg is belast met de multidisciplinaire afstemming en coördinatie van de voorbereiding op de crisisbeheersing en rampenbestrijding.

 

3. Het afdelingshoofd Risico- en Crisisbeheersing treedt op als adviseur en secretaris van het multidisciplinair afstemmingsoverleg.

 

4. Aan de vergaderingen van het multidisciplinair afstemmingsoverleg kunnen vertegenwoordigers van de crisispartners op uitnodiging deelnemen.

 

 

 

Hoofdstuk 8 Vervanging van functionarissen

 

 

 

Artikel 25 Vervanging van functionarissen

 

1. De algemeen directeur en de directeur publieke gezondheid voorzien elk in een vervanging. De vervanging geldt voor alle rollen en wordt schriftelijk vastgelegd. Het dagelijks bestuur wordt hiervan in kennis gesteld.

 

2. In geval van langdurige afwezigheid van de algemeen directeur voorziet het dagelijks bestuur in een vervanging.

 

3. Bij afwezigheid vervangen de afdelingshoofden elkaar, tenzij het managementteam anders beslist.

 

4. Bij afwezigheid van een teamleider danwel een districtscommandant voorziet het betreffende afdelingshoofd in een vervanging.

 

5. Bij vervanging zijn de Mandaatregeling VNOG, het Ondermandaatbesluit VNOG en de Budgethoudersregeling VNOG onverkort van toepassing.

 

 

 

Hoofdstuk 9 Slotbepalingen

 

 

 

Artikel 26 Uitleg van deze regeling

 

Bij twijfel over de uitleg van deze regeling of in de gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist het dagelijks bestuur.

 

 

 

Artikel 27 Intrekking

 

De ‘Organisatieregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2017’, vastgesteld door het dagelijks bestuur op 30 november 2017 wordt ingetrokken.

 

 

 

Artikel 28 Inwerkingtreding en citeertitel

 

1. Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag van bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2022.

 

2. Deze regeling kan worden aangehaald als ‘Organisatieregeling Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland 2022’.

 

 

 

 

 

Het dagelijks bestuur van de Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland,

 

De secretaris De voorzitter

 

 

 

 

 

Drs. D.G.L. Kransen A.J.M. Heerts

 

 

 

Apeldoorn, 19 mei 2022

Pagina-einde

 

 

Organogram ambtelijke organisatie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland