Organisatie | Hillegom |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel briefadres gemeente Hillegom 2017 |
Citeertitel | Beleidsregel Briefadres gemeente Hillegom 2017 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-12-2017 | Nieuwe regeling | 12-12-2017 Plaatselijke krant op 21 december 2017 | Z-17-028311 |
Het college van burgemeester en wethouders van Hillegom,
Gelet op de artikelen 1.1, 2.23, 2.38 tot en met 2.42, 2.45, 2.47, 2.49, 2.52 en 4.17 van de Wet basisregistratie personen (Wet BRP), artikel 29 van het Besluit basisregistratie personen (Besluit BRP), de artikelen 17, 18 en 19 van de Regeling basisregistratie personen (Regeling BRP), artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht en de circulaire briefadres (Kenmerk 2016-0000656211) van de minister van BZK van 18 oktober 2016.
het gewenst is om beleidsregels vast te stellen met betrekking tot de aangifte en de registratie van een briefadres om het oneigenlijk gebruik van het briefadres tegen te gaan;
het gewenst is dat dak- en thuislozen die binnen de gemeente verblijven een briefadres kunnen verkrijgen op het gemeentehuis wanneer zij die niet elders kunnen verkrijgen.
Als vanwege bijzondere omstandigheden een strikte toepassing van het bepaalde in deze regeling zou leiden tot een onbillijkheid, kan worden afgeweken van het bepaalde in deze regeling.
Artikel 9. Inwerkingtreding en overgangsbepaling
Deze beleidsregel treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking van de beleidsregel door publicatie.
Het collegebesluit van de gemeente Hillegom van 18 maart 2014 over het inrichten van een tijdelijk lokaal briefadres voor de doelgroep marginaal huisvesten wordt met dit collegebesluit en met deze beleidsregel ingetrokken.
Briefadressen die al zijn toegekend voor inwerkingtreding van deze beleidsregel blijven maximaal 1 jaar na inwerkingtreding van deze beleidsregels geldig.
Aanvragen die worden ingediend na inwerkingtreding van deze beleidsregel worden getoetst aan deze beleidsregel.