Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Delft

Regeling voor de commissie straatnaamgeving Delft 2022

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDelft
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingRegeling voor de commissie straatnaamgeving Delft 2022
CiteertitelRegeling voor de commissie straatnaamgeving Delft 2022
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt de Regeling voor de commissie straatnaamgeving 2006.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 84 van de Gemeentewet
  2. Verordening naamgeving en nummering (adressen) Delft 2022
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

09-06-2022nieuwe regeling

31-05-2022

gmb-2022-253020

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling voor de commissie straatnaamgeving Delft 2022

Het college van burgemeester en wethouders van Delft,

 

gelet op artikel 84 van de Gemeentewet en artikel 2 lid 4 van de verordening naamgeving en nummering (adressen) Delft 2022

 

b e s l u i t

 

vast te stellen de navolgende

 

REGELING voor de commissie straatnaamgeving Delft 2022

Artikel 1 De commissie

Er is een commissie van advies aan het college van burgemeester en wethouders van Delft inzake de benoeming van de openbare ruimte binnen de gemeente Delft.

Artikel 2 Taak

  • 1.

    De commissie brengt gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college omtrent:

    • a.

      het verdelen van de gemeente in wijken en buurten en het aanduiden daarvan met nummers, zonodig aangevuld met letters of namen;

    • b.

      het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en gemeentelijke bouwwerken.

  • 2.

    Het college voorziet de commissie van alle informatie die van belang is voor het vervullen van haar taak.

Artikel 3 Samenstelling

  • 1.

    De commissie bestaat uit vijf leden:

    • a.

      de voorzitter, zijnde het lid van het college dat verantwoordelijk is voor de straatnaamgeving;

    • b.

      drie door het college, op voordracht van de voorzitter van de commissie, te benoemen leden;

    • c.

      de gemeentearchivaris of diens plaatsvervanger.

  • 2.

    De commissie benoemt uit haar midden een of meer plaatsvervangend voorzitter(s).

  • 3.

    Het college benoemt op voordracht van de voorzitter van de commissie een genoegzaam aantal plaatsvervangende leden.

  • 4.

    Van het commissielidmaatschap zijn uitgesloten de leden van de gemeenteraad.

Artikel 4 Secretaris

  • 1.

    Het college wijst de secretaris en een of meer plaatsvervangend secretaris(sen) van de commissie aan.

  • 2.

    De secretaris is geen lid van de commissie.

Artikel 5 Zittingsduur

  • 1.

    De zittingsduur van de benoemde leden bedraagt vier jaren vanaf de datum van het besluit van het college tot benoeming van de leden. Zij zijn herbenoembaar.

  • 1.

    De gemeentearchivaris of diens plaatsvervanger is permanent lid.

  • 2.

    De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.

  • 3.

    Bij tussentijdse opvolging is de zittingsduur voor het nieuwe lid gelijk aan die van zijn/haar voorganger, te weten tot het einde van de lopende zittingsduur.

Artikel 6 Vergaderingen

  • 1.

    De commissie komt bijeen:

    • a.

      wanneer de voorzitter dit nodig acht, of

    • b.

      op schriftelijk verzoek van ten minste twee leden van de commissie, of

    • c.

      op schriftelijk verzoek van het college.

In de gevallen bedoeld onder b. en c. belegt de voorzitter de vergadering binnen vier weken na de dag van ontvangst van het schriftelijke verzoek.

  • 2.

    De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld.

  • 3.

    De commissie vergadert slechts als ten minste drie leden, waaronder de voorzitter of de plaatsvervangend voorzitter, aanwezig zijn.

  • 4.

    Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter zo snel mogelijk een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen beslissingen worden genomen over uit te brengen adviezen ongeacht het aantal aanwezig leden.

  • 5.

    De commissie beslist over het uit te brengen advies met meerderheid van stemmen. Van een minderheidsstandpunt wordt bij het advies melding gemaakt indien die minderheid dit verlangt. Bij staken van stemmen beslist de stem van de voorzitter.

Artikel 7 Inzage stukken

  • 1.

    Stukken, waaromtrent door de commissie geheimhouding is opgelegd, liggen op de voor vertrouwelijke stukken gebruikelijke wijze voor de leden van de gemeenteraad ter inzage.

  • 2.

    Deze inzage kan slechts worden geweigerd voor zover zij in strijd is met het openbaar belang.

Artikel 8 Deskundigenadvies

  • 1.

    De commissie kan zich laten voorlichten door ambtenaren en is ook bevoegd om derden en belanghebbenden te horen, bij deskundigen advies of inlichtingen in te winnen en dezen zonodig uit te nodigen daartoe bij de vergadering aanwezig te zijn.

  • 2.

    Indien de adviezen gevolgen hebben voor het postcodesysteem wint de commissie van tevoren advies in bij PostNL, of dienst rechtsopvolgers.

Artikel 9 Vergoeding

  • 1.

    De leden en de plaatsvervangende leden ontvangen voor het bijwonen van een vergadering van de commissie een vergoeding conform het bepaalde in de Verordening geldelijke voorzieningen commissieleden.

  • 2.

    Ten aanzien van adviseurs als bedoeld in artikel 8, eerste lid, is de Verordening geldelijke voorzieningen commissieleden Delft van toepassing, voor zover het externe adviseurs betreft.

Artikel 10 Ondertekenen van stukken

  • 1.

    Adviezen van de commissie worden ondertekend door de voorzitter en de secretaris en worden zo spoedig mogelijk aan het college uitgebracht.

  • 2.

    De stukken van procedurele aard worden door de secretaris ondertekend. De voorzitter kan de secretaris machtigen bepaalde stukken namens hem te ondertekenen.

Artikel 11 Slotbepalingen

In gevallen waarin deze regeling niet voorziet, beslist de voorzitter van de commissie.

Artikel 12 Citeertitel en inwerkingtreding

  • 1.

    Deze regeling kan worden aangehaald als:

    “Regeling voor de commissie straatnaamgeving Delft 2022”.

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.

  • 3.

    Met de inwerkingtreding van deze regeling vervalt de regeling voor de commissie straatnaamgeving 2006.

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van Delft van 31 mei 2022.

, burgemeester

, secretaris