Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Westland

Aanwijzingsbesluit Cluster Bedrijfsvoering 2022

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWestland
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzingsbesluit Cluster Bedrijfsvoering 2022
CiteertitelAanwijzingsbesluit Cluster Bedrijfsvoering 2022
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Aanwijzingsbesluit Cluster Bedrijfsvoering.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 1 van de Ambtenarenwet 2017
  2. artikel 2 van de Ambtenarenwet 2017
  3. Wet normalisering rechtspositie ambtenaren
  4. artikel 231, tweede lid, van de Gemeentewet
  5. artikel 47 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen
  6. artikel 49 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen
  7. artikel 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen
  8. artikel 51 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen
  9. artikel 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen
  10. artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken
  11. artikel 58 van de Invorderingswet 1990
  12. artikel 60 van de Invorderingswet 1990
  13. artikel 246a van de Gemeentewet
  14. artikel 37 van de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming
  15. artikel 38 van de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming
  16. titel 5.2 van de Algemene wet bestuursrecht
  17. Gegevensbeschermingsbeleid 2021-2023
  18. Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen gemeente Westland
  19. Regeling beheer en toezicht basisregistratie personen gemeente Westland
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

26-05-2022nieuwe regeling

17-05-2022

gmb-2022-235821

22-151

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzingsbesluit Cluster Bedrijfsvoering 2022

Het college van Burgemeester en wethouders van Westland;

 

gelet op artikel 7:610, lid 1 van het Burgerlijk Wetboek, artikelen 1 en 2 van de Ambtenarenwet 2017 en de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra);

 

gelezen de wettelijke voorschriften als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, c, d en e van de Gemeentewet;

 

gelezen de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet rijksbelastingen, de algemene maatregel van bestuur van artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken. De artikelen 58 en 60 van de In- vorderingswet 1990 en de algemene maatregel van bestuur volgends artikel 246a van de Gemeentewet;

 

gelet op de artikelen 37 en 38 van de Algemene verordening gegevensbescherming, titel 5.2 Algemene wet bestuursrecht en als ook de lokale voorschriften in Gegevensbeschermingsbeleid 2021-2023;

 

mede gelet op lokale voorschriften als de bedoeld in artikel 1 van de Regeling beheer en toezicht basis- registratie personen.

 

BESLUIT

Artikel I  

Team Belastingen & Geo-basisregistraties

 

Heffingsambtenaar:

  • 1.

    De volgende functies aan te wijzen als de medewerker belast met de heffing van gemeentelijke belastingen, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel b, van de Gemeentewet:

    • -

      Teammanager de heer M. Jansen Vreeling;

    • -

      en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer M.H. du Chatinier;

    • -

      en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer W.R.A. van Munster.

Invorderingsambtenaar:

  • 2.

    Het college wijst aan als de gemeenteambtenaar belast met de invordering van gemeentelijke belastingen, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel c, van de Gemeentewet:

    • -

      Voor alle bevoegdheden die krachtens de wet toekomen aan de invorderingsambtenaar, met uitzondering van het beslissen op het verzoek voor kwijtschelding:

      • -

        Teammanager de heer M. Jansen Vreeling;

      • -

        en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer M.H. du Chatinier;

      • -

        en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer W.R.A. van Munster.

    • -

      Voor uitsluitend het beslissen op het verzoek van kwijtschelding:

      • -

        Coördinator Heffen en Invorderen, mevrouw M.K. Leenen;

      • -

        en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer M.H. du Chatinier;

      • -

        en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer W.R.A. van Munster.

Ambtenaar belast met de uitvoering van de Wet WOZ

  • 3.

    Het college wijst aan als de gemeenteambtenaar belast met de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken als bedoeld in artikel 1, tweede lid, van de Wet waardering onroerende zaken;

    • -

      Teammanager de heer M. Jansen Vreeling;

    • -

      en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer M.H. du Chatinier;

    • -

      en bij diens afwezigheid Teammanager, de heer W.R.A. van Munster.

Medewerkers belastingen:

  • 4.

    De volgende functies aan te wijzen als de medewerker belast met de heffing en invordering van gemeentelijke belastingen, als bedoeld in artikel 231, tweede lid, onderdeel d, van de Gemeentewet. Waarop mede de verplichtingen bedoeld in de artikelen 47, 49 en 50 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en in de artikelen 58 en 60 van de Invorderingswet 1990, dan wel bedoeld of van toepassing verklaard in de algemene maatregel van bestuur krachtens artikel 246a van de Gemeentewet van toepassing zijn:

    • -

      Clusterdirecteur Bedrijfsvoering;

    • -

      Teammanager de heer M. Jansen Vreeling;

    • -

      Teammanager, de heer M.H. du Chatinier;

    • -

      Teammanager, de heer W.R.A. van Munster;

    • -

      de medewerkers Team Belastingen & Geo- Basisregistraties;

    • -

      de medewerkers bedrijfsvoering II van het Team Financiële Administratie en informatievoorziening;

    • -

      de marktmeester;

    • -

      de aangewezen (onbezoldigde) belastingdeurwaarder als bedoeld in artikel 231, lid 2, onder c en e van de Gemeentewet.

Medewerkers WOZ:

  • 5.

    De volgende functies aan te wijzen als de medewerker belast met de verplichtingen als bedoeld in de artikelen 47, 49, 50, 51 en 53a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen en de algemene maatregel van bestuur van artikel 31 van de Wet waardering onroerende zaken:

    • -

      Clusterdirecteur Bedrijfsvoering;

    • -

      Teammanager de heer M. Jansen Vreeling;

    • -

      Teammanager, de heer M.H. du Chatinier;

    • -

      Teammanager, de heer W.R.A. van Munster;

    • -

      de medewerkers Team Belastingen & Geo-Basisregistraties.

Team Juridische Zaken, Inkoop en Gegevensbescherming (JIG)

 

Functionaris gegevensbescherming

  • 6.

    De volgende functies aan te wijzen als de medewerker belast met de verplichtingen als bedoeld in artikelen 37 en 38 van de Algemene verordening gegevensbescherming, Titel 5.2 Algemene wet bestuurs- recht en als ook de lokale voorschriften in de Kadernota uitgangspunten privacybeleid van 12 juni 2018:

    • -

      Functionaris gegevensbescherming, de heer R.P.J. Ritsema;

    • -

      bij afwezigheid Audit coördinator, mw. M.M.C. Vermaas.

Artikel II  

De aanwijzing is voor de duur van de werkzaamheden in de functie voor de Gemeente Westland.

Artikel III  

Het Aanwijzingsbesluit Cluster Bedrijfsvoering van 1 juni 2020 en het Aanwijzingsbesluit ambtenaar belast met de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken gemeente Westland 2020 van 14 december 2021, worden ingetrokken met ingang van de in artikel IV, eerste lid, genoemde datum.

Artikel IV  

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

  • 2.

    Dit besluit kan worden aangehaald als "Aanwijzingsbesluit Cluster Bedrijfsvoering 2022”.

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van Westland d.d. 17 mei 2022.

de secretaris,

A.C. Spindler

de burgemeester,

B.R. Arends

 

Indienen bezwaarschrift

Een belanghebbende die het niet eens is met dit besluit kan een bezwaarschrift schrijven naar het College van burgemeester en wethouders, Postbus 150, 2670 AD Naaldwijk. Hij moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag van bekendmaking. Het bezwaarschrift moet in ieder geval bevatten:

  • a.

    de naam en het adres van de indiener;

  • b.

    de dagtekening;

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;

  • d.

    de argumenten voor het bezwaar;

  • e.

    de handtekening van de indiener.

Om uw bezwaarschrift zo snel mogelijk af te kunnen handelen, verzoeken wij u ook uw telefoonnummer te vermelden en een kopie van het besluit mee te sturen.

 

Voorlopige voorziening

Bij spoedeisend belang is het mogelijk een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzieningenrechter Bestuursrecht van de Arrondissementsrechtbank 's-Gravenhage, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, telefoon (070) 381 1492/1317. In dat geval moet u griffierecht betalen. U moet wel eerst een bezwaarschrift hebben ingediend.

 

Informatie

Voor nadere informatie over de bezwaarschriftenprocedure verwijzen wij u naar de website www.gemeentewestland.nl, daar kunt u de folder "bezwaar maken" downloaden. U kunt ook een bezoek brengen aan het gemeentehuis, daar kunt u de folder afhalen bij de receptie.

 

Digitaal indienen verzoek om voorlopige voorziening

Het is ook mogelijk om een verzoek om voorlopige voorziening digitaal bij de rechtbank in te dienen via het Digitaal loket bestuursrecht (http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.aspx). Voor het digitaal verzenden van het verzoek om voorlopige voorziening dient u te beschikken over DigiD.