Organisatie | Alphen aan den Rijn |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels criteria huwelijkslocaties gemeente Alphen aan den Rijn |
Citeertitel | Beleidsregels criteria huwelijkslocaties gemeente Alphen aan den Rijn |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
25-05-2022 | nieuwe regeling | 09-01-2018 | 173843 |
als het gaat om een ruimte die geschikt is of gebruikt wordt, dan wel in het verleden geschikt is geweest of gebruikt werd voor het houden van godsdienstige bijeenkomsten of vergelijkbare bijeenkomsten van groeperingen met een levensbeschouwelijk karakter, moet de scheiding tussen kerk en staat gewaarborgd worden. De gemeente zal met een dergelijke locatie en met de (buitengewone) ambtenaren van de burgerlijke stand een aantal afspraken maken waarbij de scheiding tussen kerk en staat wordt gerespecteerd. Ook is het noodzakelijk dat de informatie over deze voorwaarde naar de burger duidelijk moet zijn.
Artikel 2. Logistieke criteria
de eigenaar / beheerder van de locatie stelt zijn ruimte beschikbaar aan de gemeente gedurende de plechtigheid. De trouwlocatie moet op het moment van de plechtigheid naar behoren zijn ingericht: de aanwezigheid van een tafel en stoelen, voldoende verlichting van de ruimte, voldoende sanitaire voorzieningen en een omkleedruimte voor de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand;