Organisatie | Terschelling |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit Wet open overheid en Wet hergebruik overheidsinformatie 2022 |
Citeertitel | Mandaatbesluit Wet open overheid en Wet hergebruik overheidsinformatie 2022 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester.
Deze regeling vervangt de Mandaatregeling ‘team Juridisch Control gemeente Terschelling 2018'.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
18-05-2022 | nieuwe regeling | 10-05-2022 |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Terschelling, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op artikel 59a van de Gemeentewet
gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wetbestuursrecht;
overwegende dat mandatering past in een professionele organisatie;
vast te stellen het Mandaatbesluit Wet open overheid en Wet hergebruik overheidsinformatie 2022 als volgt;
Artikel 2 Mandaat omvat ook feitelijke handelingen
In dit mandaatbesluit wordt onder mandaat ook verstaan alle daarbij behorende voorbereidings- en uitvoeringshandelingen (inclusief het voeren van correspondentie).
De mandaatnemer is voor de uitoefening van de bevoegdheden, bedoeld in artikel 3, lid 1, tevens gemachtigd tot:
Aldus besloten op 10 mei 2022.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Terschelling,
H.M. de Jong,
secretaris/directeur,
C.M. van de Pol,
burgemeester.
De burgemeester van de gemeente Terschelling,
C.M. van de Pol
Bijlage 1: bevoegdheden die zijn gemandateerd aan de secretaris/directeur zoals bedoeld in artikel 3, lid 1 van de mandaatregeling