Organisatie | Zaltbommel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Subsidieregeling medisch afval gemeente Zaltbommel |
Citeertitel | Subsidieregeling medisch afval gemeente Zaltbommel |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Subsidieregeling incontinentiemateriaal en medisch afval gemeente Zaltbommel, zoals vastgesteld op 9 februari 2021.
Algemene subsidieverordening gemeente Zaltbommel 2022
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
11-05-2022 | nieuwe regeling | 05-04-2022 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zaltbommel
Gelet op het bepaalde in artikel 3 en artikel 4, lid 2, van de “Algemene Subsidieverordening Zaltbommel 2018”;
Mede gelet op de wenselijkheid om inwoners die door een medische aandoening extra restafval hebben financieel te compenseren voor de hoeveelheid extra restafval;
Vast te stellen de volgende “Subsidieregeling medisch afval gemeente Zaltbommel”
Artikel 2: Wie kan de subsidie aanvragen?
Inwoners van de gemeente Zaltbommel kunnen de vergoeding aanvragen indien zij voldoen aan de volgende voorwaarden:
Artikel 3: Hoogte van de subsidie
De subsidie bedraagt 26 respectievelijk 52 euro. Dit bedrag is voor een half jaar respectievelijk één jaar en wordt in een keer uitgekeerd, uiterlijk 4 weken nadat de aanvraag is beoordeeld.
Artikel 4: Termijn indienen aanvragen om subsidie
Aanvragen kunnen ieder jaar worden ingediend tussen 1 januari en 1 december.
Artikel 6: Hardheidsclausule en onvoorziene omstandigheden
Het college kan in bijzondere gevallen ten gunste van de aanvrager gemotiveerd afwijken van de bepalingen van deze subsidieregels, indien toepassing daarvan tot onbillijkheden van overwegende aard leidt.