Organisatie | Tilburg |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregel digitale buitenreclame |
Citeertitel | Beleidsregels digitale buitenreclame |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-04-2022 | nieuwe regeling | 22-03-2022 |
gelet op artikel 4:81, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht en het artikel 13 van de APV;.
bepaalt dat de beleidsregel Digitale buitenreclame in de openbare ruimte in werking treedt de dag na bekendmaking in het elektronische gemeenteblad; (Vanaf die dag te raadplegen op www.overheid.nl onder lokale bekendmakingen
Als in het kader van privaatrechtelijke overeenkomsten met de gemeente concessiereclame in de openbare ruimte projectgewijs tot stand komt, waarbij deze reclame zorgvuldig ruimtelijk wordt ingepast, is het mogelijk deze vorm te geven als digitale reclame-uiting. In deze overeenkomsten worden nadere eisen gesteld over kwaliteit, onderhoud en dergelijke.
Digitale reclameschermen voldoen minimaal aan de actuele versie van de Richtlijn Lichthinder van de Nederlandse Stichting Voor Verlichtingskunde (NSVV) (www.nsvv.nl). In de Richtlijn Lichthinder is de maximale luminantie vastgelegd, welke afhankelijk is van de grootte van het digitale scherm en de (door NSVV gedefinieerde) omgevingszone.
In zone E4 zijn bewegende beelden in principe wel toegestaan. In dat geval dient de maximale luminantie aangepast te worden conform de eisen zoals gesteld in de Richtlijn Lichthinder. De gemeente behoudt altijd het recht voor bewegende beelden niet toe te staan in verband met verkeersveiligheid en/ of impact op de openbare ruimte (‘rust in het straatbeeld’).