Organisatie | Cranendonck |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Nadere regels ontwikkeling gemeenschapsinitiatieven en Huisvesting accommodaties |
Citeertitel | Nadere regels ontwikkeling gemeenschapsinitiatieven en Huisvesting accommodaties |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
12-04-2022 | nieuwe regeling | 18-01-2022 |
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE CRANENDONCK;
de Algemene subsidieverordening gemeente Cranendonck;
de Nadere regels behorend bij de Algemene subsidieverordening gemeente Cranendonck;
Overwegende dat het wenselijk is Nadere regels vast te stellen voor het stimuleren en subsidiëren van
Vast te stellen de volgende Nadere regels:
Het bepaalde in de Nadere regels is enkel van toepassing op de verstrekkingen van subsidies door burgemeester en wethouders voor de in artikel 3 bedoelde activiteiten.
Artikel 3 Aanvullende weigeringsgronden
In aanvulling op het bepaalde in de algemene subsidieverordening en de daarbij behorende nadere regels kunnen burgemeester en wethouders subsidie weigeren in de navolgende gevallen:
Hoofdstuk 3 Huisvesting accommodaties
Artikel 11 De hoogte van de subsidie
De subsidie voor huisvesting accommodaties wordt in de vorm van een krediet vastgesteld door de gemeenteraad.
De onderstaande kaders zijn de stappen die gezet moeten worden op het moment dat er een subsidieaanvraag binnenkomt. Deze kaders zijn randvoorwaardelijk voor de definitieve toekenning van het subsidiebedrag.
Er wordt gewerkt met drie voortgangsrapportages, met informatie over het bouwproces en financiën. Na elke voortgangsrapportage wordt een voorschot verstrekt van 25% van de kosten die voor subsidie in aanmerking komen;
De initiatiefnemers stellen voortgangrapportages op waarin de stand van zaken (zowel inhoudelijk als financieel) wordt opgenomen. De voortgangsrapportages zijn een voorwaarde voor het beschikbaar stellen van het budget. Rapportages worden intern getoetst door de afdeling financiën. De verantwoordelijk wethouder heeft een rol in de voortgangrapportages en beoordeeld of college een tussentijds besluit moet nemen;
Bij de oplevering van het plan wordt een proces verbaal opgemaakt en volgt bij goedkeuring de eindafrekening van de resterende 5% van de kosten die voor subsidie in aanmerking komen;
De eindrapportage wordt voorgelegd aan het college; in deze eindrapportage is een volledige verslaglegging opgenomen van het project (inhoudelijk, planning, financiën). De raad wordt via de reguliere P&C-cyclus geïnformeerd over de voortgang, indien relevant met een RIB.
Dit is ook het moment om samen te evalueren hoe het proces is verlopen.
Indien zich afwijkingen voordoen ten opzichte van de met de gemeente gedeelde kostenraming en kostenposten, dient de verantwoordelijk wethouder per omgaande op de hoogte te worden gesteld. Kostenposten zijn niet zondermeer uitwisselbaar en met alternatieven in te vullen. De initiatiefnemer dient in beginsel afwijkingen zelf op te vangen indien deze boven het beschikkingsbedrag komen. Indien kosten binnen afzonderlijke kostenposten lager uitvallen, kunnen deze terugvorderbaar zijn.
Bij afwijkingen kunnen aanvullende voorwaarden worden gesteld aan de subsidiebeschikking. Indien er geen melding wordt gemaakt, kan het college de subsidiebeschikking intrekken of wijzigen.