Organisatie | Nederweert |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Protocol elektronisch berichtenverkeer gemeente Nederweert 2014 |
Citeertitel | Protocol elektronisch berichtenverkeer gemeente Nederweert 2014 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is tevens vastgesteld door het College van Burgemeester en Wethouders en door de Burgemeester.
afdeling 2.3 van de Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2017 | nieuwe regeling | 16-12-2014 Officiële bekendmakingen, 01-12-2016 |
In dit protocol wordt verstaan onder:
algemene postbus: elektronische postbus welke niet gekoppeld is aan een specifieke medewerker/bestuurder van de gemeente Nederweert, maar aan de organisatie als geheel of een onderdeel daarvan;
persoonlijke postbus: elektronische postbus welke gekoppeld is aan een specifieke medewerker/bestuurder van de gemeente Nederweert;
gemeentelijk e-mailadres: elektronisch postadres eindigend op @Nederweert.nl;
gemeentelijke website: de internetsite van de gemeente Nederweert, www.Nederweert.nl;
elektronische berichten: informatie die langs elektronische weg verzonden wordt; bij verkeer langs elektronische weg kan men bijvoorbeeld denken aan e-mail berichten, fax, webformulieren en SMS berichten;
webformulier: elektronisch in te vullen en te verzenden formulier dat op de website van de gemeente Nederweert of een website verbonden aan e-overheid is geplaatst ten behoeve van het gebruik van de elektronische weg;
functionele berichten: elektronische berichten die een medewerker/bestuurder uit hoofde van zijn of haar functie ontvangt of verzendt;
privé berichten: elektronische berichten die een medewerker/bestuurder niet uit hoofde van zijn of haar functie ontvangt of verzendt;
registratie- en archiefwaardige berichten: berichten die volgens de geldende criteria voor registratie en archivering in aanmerking komen;
niet registratie- en archiefwaardige berichten: berichten die volgens de geldende criteria niet voor registratie en archivering in aanmerking komen;
medewerker: persoon met een aanstelling bij de gemeente Nederweert, evenals stagiaires, inleen-/uitzendkrachten, gedetacheerden, vrijwilligers en overige (externe) medewerkers;
behandelaar: medewerker die met de afhandeling van het elektronische bericht is belast;
gemeente Nederweert: de bestuursorganen: de Gemeenteraad, het College van Burgemeester en Wethouders en de Burgemeester.
Het protocol is van toepassing op inkomende faxen en berichten verzonden via een webformulier vanaf de gemeentelijke website of een andere voor het betreffende doel aangewezen website (zoals www.omgevingsloket.nl).
Artikel 6 Ontvangstbevestiging
Voor functionele berichten die binnenkomen via de elektronische weg wordt geen technische ontvangstbevestiging verstuurd.
De afzender van een functioneel bericht ontvangt binnen vijf werkdagen na ontvangst een ontvangstbevestiging van de behandelaar met daarbij - indien van toepassing - een mededeling over de procedure die voor de behandeling van het bericht wordt doorlopen. Als datum van ontvangst geldt hierbij de datum waarop het bericht op de mailserver van de gemeente Nederweert ontvangen is.
Artikel 10 Onvoorziene omstandigheden
In gevallen waarin dit protocol niet voorziet of bij twijfel over de toepassing van dit protocol beslist het College van Burgemeester en Wethouders.
Aldus vastgesteld in de vergadering van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Nederweert op 18 november 2014
De secretaris,
De burgemeester,
Vastgesteld op 18 november 2014
De burgemeester van Nederweert,
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de Raad van de gemeente Nederweert op 16 december 2014
De griffier,
De voorzitter,