Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Subsidieregeling Sportaanbieders die in zwaar weer verkeren door corona

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingSubsidieregeling Sportaanbieders die in zwaar weer verkeren door corona
CiteertitelSubsidieregeling eenmalige noodsteun voor sportaanbieders die in zwaar weer verkeren als gevolg van de coronamaatregelen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling geldt tot 1 januari 2023.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-03-2022nieuwe regeling

08-03-2022

gmb-2022-123275

Tekst van de regeling

Intitulé

Subsidieregeling Sportaanbieders die in zwaar weer verkeren door corona

Burgemeester en wethouders van Amsterdam

 

Brengen ter algemene kennis dat zij in hun vergadering van acht maart tweeduizend twee en twintig hebben besloten:

 

  • 1)

    Kennis te nemen van de voorlopige inventarisatie corona schade sport ter hoogte van €1.257.000. De inventarisatie betreft de ondersteuning die de gemeente biedt aan sport aanbieders die niet in aanmerking komen voor Rijksregelingen bij schade door corona:

    • a)

      €241.250 voor accommodatiekosten van commerciële sportaanbieders die een accommodatie van de gemeente via sportpunt, gemeentelijke zwembaden of gemeentelijk vastgoed huren,

    • b)

      € 500.000 voor het Friendship Sport Centre om exploitatieproblemen te helpen oplossen,

    • c)

      €100.000 om schade aan de grasmat van het Olympisch Stadion te herstellen die is ontstaan door voorbereiding op de Coolste Baan maar in verband met corona niet doorging. De gemeente bekostigt dit bedrag alleen als het Olympisch Stadion niet in aanmerking komt voor rijksregeling Aanvullende Tegemoetkoming Evenementen (ATE) en hiervoor een afwijzing ontvangt. De inschrijving voor ATE is sinds 28 februari mogelijk en binnen 13 weken wordt bekend gemaakt of de aanvraag wordt goedgekeurd.

    • d)

      € 15.750,00 aanvullende subsidie aan het Jeugdfonds Sport voor kinderen die bij zwemlessen achter zijn geraakt door lockdowns.

    • e)

      €400.000,00 voor een subsidieregeling Sportaanbieders die in zwaar weer verkeren door corona, voor sportaanbieders die niet huren van de gemeente Amsterdam en niet in aanmerking komen voor de compensatie van accommodatiekosten uit de rijksregeling Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties,

  • 2)

    Kennis te nemen van de inkomsten uit de regelingen Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties (TVS) en Specifieke Uitkering Sport IJsbanen/ zwembaden (SPUK ijz) over 2020 en 2021 van €7.885.930 en het bedrag van €450.000 dat daarvan ultimo 2021 nog resteert.

  • 3)

    In te stemmen met de subsidieregeling Sportaanbieders die in zwaar weer verkeren door corona. Het subsidieplafond van deze subsidieregeling is € 400.000.

  • 4)

    In te stemmen met het dekken van de schade aan sport door corona met een bedrag van max €€1.257.000 uit de beschikbare rijksbijdragen TVS en SPUK IJZ. Van de totale €1.257.000 coronaschade komt €435.300 ten laste van 2022 en wordt voorgesteld deze kosten te dekken uit de resterende middelen van de SPUK ijz en TVS uit 2021. Hiertoe wordt een voorstel gedaan bij het Jaarverslag 2021 en dit is dus onder voorbehoud van instemming met het Jaarverslag 2021

Bijlage beslispunt 3:

Subsidieregeling Sportaanbieders die in zwaar weer verkeren door corona

 

Burgemeester en wethouders voornoemd,

 

De burgemeester

Femke Halsema

 

De gemeentesecretaris

Peter Teesink

 

Subsidieregeling eenmalige noodsteun voor sportaanbieders die in zwaar weer verkeren als gevolg van de coronamaatregelen

 

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

In deze subsidieregeling wordt verstaan onder:

  • a)

    Accommodatiekosten: huurverplichtingen en/of erfpachtverplichtingen die direct betrekking hebben op de sportaccommodatie in beheer of eigendom van de sportaanbieders, niet zijnde kosten voor gas, elektra of WOZ;

  • b)

    Agenda Sporten en Bewegen; uitwerking van uitgangspunten op het gebied van sportstimulering die vastgesteld zijn in het sportbeleid 2019-2022, het coalitieakkoord en de Sportvisie 2025.

  • c)

    Algemene reserve: vrij besteedbare reserves, waarvoor geen verplichtingen gelden om deze aan te houden op grond van wet, statuten of subsidievoorwaarden, ook wel overige reserves genoemd;

  • d)

    ASA 2013: Algemene Subsidieverordening Amsterdam 2013; College: college van burgemeester en wethouders van Amsterdam;

  • e)

    Verlies: de uitkomst van de volgende rekenformule over het betreffende subsidietijdvak: gemiste inkomsten die de sportaanbieder ten opzichte van dezelfde periode in 2019 in het kader van zijn normale sportactiviteiten als gevolg van de coronacrisis misloopt; vermeerderd met de extra kosten als gevolg van de coronacrisis; verminderd met extra bijdragen van gelieerde partijen (b.v. steunfonds) of steunmaatregelen van overheden in verband met de coronacrisis; verminderd met lagere uitgaven als gevolg van de coronacrisis; verminderd met het bedrag dat resulteert uit de som van de algemene reserve en de continuïteitsreserves over 2020, voor zover dit bedrag niet nodig is voor het minimale weerstandsvermogen.

  • f)

    Huurlasten: de kosten voor huur van een sportaccommodatie die verschuldigd is per uur of dagdeel of een ander overeengekomen periode dat de accommodatie wordt gebruikt voor sportbeoefening;

  • g)

    Omzetverlies: verminderde opbrengst uit baten die zijn ontstaan bij de uitvoering van de normale activiteiten van de sportaanbieder in vergelijking met het jaarverslag of financieel verslag 2019;

  • h)

    Sportaanbieder: een rechtspersoon die op grond van zijn statuten of ondernemingsplan een structureel sportaanbod als hoofddoelstelling heeft;

  • i)

    Sportactiviteit: Een lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met een spel- of wedstrijdelement, waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn;

  • j)

    Sportvisie 2025; De sportvisie 2025 ‘De Sportieve Stad’ beschrijft de ambities van gemeente Amsterdam in de komende jaren;

  • k)

    Standaardbedrijfsindeling: een code die uit vier of vijf cijfers bestaat en de activiteit van een bedrijf aangeeft;

  • l)

    Steunmaatregelen: financiële steunregelingen van het Rijk of gemeente Amsterdam om schade door de maatregelen om corona tegen te gaan te compenseren;

  • m)

    Structureel sportaanbod: sportaanbod dat wekelijks wordt aangeboden en minimaal gedurende 32 weken per jaar kan worden beoefend;

  • n)

    Weerstandsvermogen: dat deel van de som van de algemene reserve en continuïteitsreserves2020 dat noodzakelijke is als financiële buffer voor het opvangen van calamiteiten. Het weerstandsvermogen betreft 5 procent van de gerealiseerde baten in 2019;

Artikel 2 Toepasselijkheid Algemene Subsidieverordening Amsterdam 2013

De Algemene Subsidieverordening Amsterdam 2013 is van toepassing, tenzij daarvan in deze regeling uitdrukkelijk wordt afgeweken.

Artikel 3 Doel subsidieregeling

  • 1.

    Het doel van deze subsidieregeling is voorkomen dat sportaanbieders hun activiteiten moeten staken als gevolg van schade die is ontstaan door maatregelen om corona tegen te gaan.

  • 2.

    Het college beoogt dit doel te bereiken door het verstrekken van een eenmalige subsidie ter hoogte van maximaal de accommodatiekosten, ter verbetering van de financiële positie van sportaanbieders, die als gevolg van de coronacrisis in hun voortbestaan worden bedreigd, zodat deze hun activiteiten kunnen voortzetten.

Artikel 4 Subsidiabele activiteiten en de hoogte van de subsidie

  • 1.

    Het college kan een eenmalige subsidie verlenen aan een sportaanbieder van maximaal € 10.000 voor het verlies door de maatregelen om coronategen te gaan om te voorkomen dat deze activiteiten moet staken als gevolg van de maatregelen tegen corona.

  • 2.

    De hoogte van het subsidiebedrag wordt bepaald op grond van:

    • Het bedrag dat de sportaanbieder over de periode van 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022 aan accommodatiekosten betaald heeft of nog moet betalen;

    • Het geleden verlies in de periode van 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022;

    • Het weerstandsvermogen.

Hoofdstuk 2 hoogte van de subsidie

Artikel 5 Subsidieplafond

Voor deze subsidieregeling geldt een subsidieplafond van € 400.000.

Artikel 6 Beoordeling subsidie en verdeelsleutel subsidieplafond

  • 1.

    Indien het subsidieplafond ontoereikend is om alle aanvragen voor de subsidie te honoreren, wordt slechts subsidie verstrekt aan sportaanbieders die structureel sporten aanbiedt aan één of meerdere van de volgende doelgroepen:

    • a.

      Structurele sportactiviteiten en programma’s aanbieden zoals genoemd in de Agenda Sporten en Bewegen;

    • b.

      Structurele sportactiviteiten aan een of meer in de Agenda Sporten en Bewegen genoemde doelgroepen aanbieden. Het bedoelde aanbod richt zich op:

      • Senioren 65 +;

      • Mensen met een handicap;

      • Jeugd (in de leeftijd 2 tot en met 17 jaar) leven in een huishouden met een inkomen lager of gelijk aan 120% van het sociaal minimum;

      • Statushouders of vluchtelingen;

      • Kwetsbare jeugd (in de leeftijd 2 tot en met 23 jaar);

      • Amsterdammers die sporten met gebruikmaking van SV Jeugd (het Jeugdfonds Sport en Stadspas Sport);

      • Amsterdammers die sporten met gebruikmaking van het Senioren Sportfonds;

    • c.

      Een subsidie, of inkooprelatie heeft met de gemeente Amsterdam voor het realiseren van maatschappelijke doelen (gezondheid, kwetsbaarheid eenzaamheid, integratie);

    • d.

      Partner zijn bij het Amsterdams Sportakkoord.

  • 2.

    Indien na selectie van aanvragen op grond van de in lid 1 genoemde criteria het totaal van subsidieaanvragen het subsidieplafond nog steeds overschrijdt worden alle te verlenen subsidies verlaagd met een gelijk percentage totdat het subsidieplafond wel toereikend is.

Hoofdstuk 3 Subsidieaanvraag

Artikel 7 De aanvrager

Subsidie kan uitsluitend worden aangevraagd door sportaanbieders:

  • a.

    Die als doelstelling hebben om amateursport voor lokale gebruikers aan te bieden, met de daarbij behorende code van de Standaard Bedrijfsindeling;

  • b.

    Die niet huren van de gemeente Amsterdam en,

  • c.

    Die niet voldoen aan de criteria van de rijksregeling Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties.

Artikel 8 Bij de subsidieaanvraag in te dienen gegevens

In aanvulling op artikel 5, tweede lid, van de ASA 2013 worden bij de subsidieaanvraag de volgende gegevens en stukken overgelegd:

  • a.

    Het aanvraagformulier corona sport waarin opgenomen:

    • 1.

      Het geraamde verlies voor de periode 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022,

    • 2.

      Een toelichting waarom de subsidie wordt aangevraagd en waarin wordt aangegeven:

      • a.

        Dat de sportaanbieder gebruik heeft gemaakt van alle mogelijke steunmaatregelen die van toepassing zijn, maar dat dit nog steeds onvoldoende blijkt om de gevolgen van de coronamaatregelen op te vangen, of,

      • b.

        Dat de sportaanbieder niet in aanmerking komt voor andere steunmaatregelen en waarom niet;

      • c.

        Wat de sportaanbieder zelf al heeft gedaan om de gevolgen van de coronamaatregelen het hoofd te bieden;

    • 3.

      Een specificatie van de huur- of erfpacht- of hypotheeklasten over de periode 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022.

  • b.

    Het jaarverslag 2020 en voorlopige prognose over 2021 inclusief de jaarrekening, dan wel een financieel verslag, waarin voor het desbetreffende jaar in ieder geval is opgenomen:

    • i.

      de omvang van de algemene reserve;

    • ii.

      de omvang van de continuïteitsreserves;

    • iii.

      de omvang van de gerealiseerde baten.

  • c.

    Een afschrift of kopieën van de facturen waaruit het maandelijkse of periodieke door de sportaanbieder te betalen bedrag aan accommodatiekosten blijkt;

  • d.

    Documenten waaruit blijkt dat de sportaanbieder de verhuurder, erfpachtverlener of hypotheekverstrekker gevraagd heeft om kwijtschelding van de accommodatiekosten over de gesubsidieerde periode en wat het resultaat van dit verzoek is.

Artikel 9 Aanvraagtermijn eenmalige subsidie

In afwijking van artikel 6 van de ASA 2013 wordt een aanvraag voor een subsidie uiterlijk binnen 14 dagen na publicatie van deze regeling in het gemeenteblad ingediend bij het college.

Artikel 10 Beslistermijn

In afwijking van artikel 8 van de ASA 2012 beslist het college op een aanvraag voor een eenmalige subsidie 4 weken na publicatie van de regeling in het gemeenteblad.

Hoofdstuk 4 Weigering van de subsidie

Artikel 11 Weigeringsgronden

In aanvulling op artikel 9, tweede lid, van de ASA 2013 weigert het college subsidie te verlenen als:

 

  • a)

    De aanvrager niet voldoet aan de criteria gesteld in artikel 7 en artikel 6a, 6b,6c, 6d.

  • a)

    De aanvrager geen of onvoldoende beroep gedaan heeft op de middelen die zij kan ontvangen van een gelieerd steunfonds of gelieerde rechtspersoon;

  • b)

    De aanvrager geen aantoonbare acties heeft ondernomen om de gevolgen van de crisis in verband met het coronavirus zelf op te vangen, te verminderen of de financiële positie te verbeteren;

  • c)

    Aanvrager onvoldoende een beroep heeft gedaan op steunmaatregelen ter compensatie van verliezen in verband met de coronamaatregelen;

  • a)

    Er in de aanvraag geen of onvoldoende reële onderbouwing is gegeven van het verlies.

Hoofdstuk 5 Verantwoording en vaststelling van de subsidie

Artikel 12. Subsidie vaststelling

  • 1.

    In afwijking van artikel 13 van de ASA 2013 bevat aanvraag tot subsidievaststelling:

    • a.

      Bewijzen van betaling van de accommodatiekosten over de periode waarvoor de subsidie in aangevraagd,

    • b.

      Een financieel verslag, waarin een overzicht is opgenomen waaruit blijkt hoeveel verlies over de periode 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022 is geleden als gevolg van de coronamaatregelen in vergelijking met dezelfde periode in 2019.

Hoofdstuk 7 Slotbepalingen

Artikel 14. Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als:

Subsidieregeling eenmalige noodsteun voor sportaanbieders die in zwaar weer verkeren als gevolg van de coronamaatregelen

Toelichting bij de subsidieregeling

De coronacrisis duurt al jaren en de schade aan de sport is groot. Het College van B&W van Amsterdam wil belangrijke onderdelen van de Amsterdamse sportinfrastructuur overeind houden en hulp te bieden - in aanvulling op de algemene Rijksmaatregelen die zich op sport richten. Deze subsidieregeling is gericht op sportaanbieders die in zwaar weer verkeren als gevolg van de coronamaatregelen, niet voldoen aan de criteria van de rijksregelingen gericht op sport en daardoor in een financieel gat vallen.

 

De subsidieregeling betreft eenmalige noodsteun en is zo ingericht dat de extra financiële steun daar terecht komt waar die het hardst nodig is. Dit betekent dat wordt gekeken naar de omvang van de verliezen en de mate waarin de sportaanbieder zelf in staat is de verliezen op te vangen door inzet van eigen reserves, of met hulp van gelieerde partijen zoals b.v. een steunfonds.

 

Artikel 3. Doel subsidieregeling

Met de subsidieregeling wil de gemeente belangrijke uitvoerders binnen de Amsterdamse

sportinfrastructuur die als gevolg van de coronamaatregelen worden bedreigd in hun voortbestaan overeind houden. De regeling richt zich op lastenverlichting door middel van een subsidie gerelateerd aan de accommodatiekosten

Het uitgangspunt van de regeling is dat de financiële noodsteun terecht komt bij Amsterdamse sportaanbieders die van belang voor de uitvoering van het Amsterdamse Sportbeleid, zoals vastgelegd in de agenda Sporten en Bewegen en de Sportvisie en die als gevolg van de coronamaatregelen in hun voortbestaan worden bedreigd. Zij kunnen een eenmalige bijdrage ontvangen zodat ze hun (herziene) activiteiten kunnen voortzetten als de coronamaatregelen dat

toelaten.

Artikel 4 Subsidiabele activiteiten en de hoogte van de subsidie

Een sportaanbieder komt over de periode van 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022 aanmerking voor een eenmalige subsidie van maximaal € 10.000.

De hoogte van de subsidie wordt berekend op grond van de accommodatiekosten over de 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022.

Het berekende bedrag wordt verlaagd voor zover het verlies dat de sportaanbieder heeft geleden door Corona lager is dan de accommodatiekosten.

Bijvoorbeeld de accommodatiekosten bedragen € 12.000 en het verlies over de 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022 is € 8.000. De sport aanbieder ontvangt in dit voorbeeld dan een subsidie van € 4.000.

 

Het verlies is de som van:

de gemiste inkomsten die de sportaanbieder ten opzichte van dezelfde periode in 2019 in het

  • kader van zijn normale sportactiviteiten als gevolg van de coronacrisis misloopt;

  • de extra kosten als gevolg van de coronamaatregelen;

verminderd met:

  • de extra inkomsten van gelieerde partijen (steunfonds) of vanuit de algemene en specifieke compensatieregelingen van het Rijk als mede van door andere overheden getroffen (coulance)regelingen;

  • de lagere uitgaven als gevolg van de coronamaatregelen en extra besparingen;

  • het bedrag dat resulteert uit de som van de algemene reserve en de continuïteitsreserves over 2020, voor zover dit bedrag niet nodig is voor het minimale weerstandsvermogen..

Het is dat deel van de som van de algemene reserve en continuïteitsreserves 2020 dat noodzakelijke is als financiële buffer voor het opvangen van calamiteiten. Het minimale weerstandsvermogen betreft 5 procent van de gerealiseerde baten in 2019.

 

Artikel 5 Subsidieplafond

Voor deze subsidieregeling geldt voor het tijdvak dat loopt van 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022 subsidieplafond van € 400.000.

 

Artikel 6 Beoordeling subsidie en verdeelsleutel subsidieplafond

Als het totaal aan subsidieaanvragen het subsidieplafond van 400.000 overschrijdt dan wordt de subsidie uitsluitend verstrekt aan sportaanbieders die een bijdrage leveren aan de uitvoering van de agenda Sporten en Bewegen en de Sportvisie. Het gaat hierbij sportaanvragers die:

  • Structurele sportactiviteiten en programma’s aanbieden zoals genoemd in de Agenda Sporten en Bewegen;

en/of

structurele sportactiviteiten en programma’s gericht op een van de volgende doelgroepen:

  • a.

    senioren 65 +;

  • b.

    mensen met een handicap;

  • c.

    jeugd (in de leeftijd 2 tot en met 17 jaar) levend in een huishouden met een inkomen lager of gelijk aan 120% van het sociaal minimum;

  • d.

    statushouders of vluchtelingen;

  • e.

    kwetsbare jeugd (in de leeftijd 2 tot en met 23 jaar);

  • f.

    Amsterdammers met een SV Jeugd (het Jeugdfonds Sport en Stadspas Sport);

  • g.

    Amsterdammers die gebruik kunnen maken van het Senioren Sportfonds in Zuidoost en Buitenveldert;

of

  • h.

    een subsidie-, of inkooprelatie hebben met de gemeente Amsterdam voor het realiseren van maatschappelijke doelen (gezondheid, kwetsbaarheid eenzaamheid, integratie);

  • i.

    partner zijn bij het Amsterdams Sportakkoord.

Indien na de selectie op grond van deze criteria het subsidieplafond van €400.000 nog steeds wordt overschreden dan worden alle te verlenen subsidies verlaagd met een gelijk percentage totdat het subsidieplafond wel toereikend is. Indien artikel 6 moet worden toegepast betekent dit dat subsidieaanvragen mogelijk worden afgewezen of dat de subsidie lager wordt verleend dan is aangevraagd.

 

Artikel 7 De aanvrager

Deze subsidie kan worden aangevraagd:

  • a.

    door sportaanbieders die als doelstelling hebben om amateursport voor lokale gebruikers aan te bieden met de daarbij behorende code van de Standaard Bedrijfsindeling;

  • b.

    die niet huren van de gemeente Amsterdam;

  • c.

    die niet voldoen aan de criteria van de rijksregeling Tegemoetkoming Verhuurders

Sportaccommodaties.

Artikel 8 Bij de subsidieaanvraag in te dienen gegevens

De onder artikel 8 gevraagde gegevens zijn bedoeld om het recht op - en de hoogte van de subsidie te kunnen vaststellen.

In het Excelformulier corona Sport worden gegevens gevraagd over de aard van het sportaanbod, deelnemersaantallen en de met het sportaanbod bereikte doelgroep(en). U wordt gevraagd in dit Excel formulier schematisch gegevens uit het jaarverslag of financieel verslag in te vullen. Dit formulier is aan te vragen via sportpunt@amsterdam.nl.

 

Daarnaast wordt een toelichting gevraagd waarom de subsidie nodig is; welke regelingen heeft uaangevraagd, waarom komt het sportaanbod niet in aanmerking voor andere regelingen en welke actie heeft u ondernomen om tijdelijk kwijtschelding of verlaging van bv huur te krijgen?

Bewijzen

hiervan zijn:

  • Aanvragen, vaststellingen, afwijzingen van rijksregelingen zoals NOW, TVL, Tozo.

  • Emails aan, of reacties daarop van de verhuurder over huurkorting/huurkwijtschelding.

  • Specificatie van de huur- of erfpacht- of hypotheeklasten over de periode 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022:

  • facturen, bankafschrijvingen, kopie huurcontract.

Artikel 9 Aanvraagtermijn eenmalige subsidie

In afwijking van artikel 6 van de ASA 2013 wordt een subsidieaanvraag voor een subsidie uiterlijk

uiterlijk binnen 14 dagen na publicatie ingediend bij het college. Deze datum wordt strikt gehanteerd omdat bij overschrijding van het subsidieplafond de verdeelsleutel pas kan worden toegepast als alle aanvragen zijn ontvangen.

 

Artikel 10 weigeringsgronden

In artikel 10 staat een aantal weigeringsgronden. Voor alle aanvragers geldt dat de aanvraag op de verschillende onderdelen om het verlies te kunnen vaststellen voldoende en reëel onderbouwd is.

 

Artikel 11 subsidievaststelling en verantwoording

In artikel 11 wordt gevraagd om bewijzen van de accommodatiekosten en van het verlies over de 28 november 2021 tot en met 14 januari 2022.

 

Artikel 12. Inwerkingtreding, einde regeling

Deze regeling treedt onmiddellijk in werking, met ingang van de dag na de bekendmaking.

Deze regeling blijft van rechtswege gelden tot 1 januari 2023, met dien verstande dat de regeling van toepassing blijft op de op basis van deze regeling ingediende aanvragen

 

Artikel 13.Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als: Subsidieregeling eenmalige noodsteun voor sportaanbieders die in zwaar weer verkeren als gevolg van de coronamaatregelen