Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Uitgeest

Mandaatregeling samenwerkingsovereenkomst Zelfstandigenloket 2022 gemeente Uitgeest

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieUitgeest
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatregeling samenwerkingsovereenkomst Zelfstandigenloket 2022 gemeente Uitgeest
CiteertitelMandaatregeling Samenwerkingsovereenkomst Zelfstandigenloket 2022 gemeente Uitgeest
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
  3. Participatiewet
  4. Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004
  5. Wet inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

16-03-202201-01-2022nieuwe regeling

22-02-2022

gmb-2022-113034

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatregeling samenwerkingsovereenkomst Zelfstandigenloket 2022 gemeente Uitgeest

Het college van burgemeester en wethouders, respectievelijk de burgemeester, van de gemeente Uitgeest, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;

 

gelet op de Gemeentewet, hoofdstuk 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, de Participatiewet en het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz 2004 en de Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen (IOAZ);

 

overwegende dat;

 

de gemeente Uitgeest de opdracht heeft verstrekt aan GR-BVO Halte Werk, waarbij is overeengekomen dat de GR-BVO Halte Werk met ingang van 1 januari 2022 de uitvoering op zich zal nemen van alle voorkomende werkzaamheden en de dienstverlening op uitvoering van taken zoals toebedeeld aan het college in het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 en de Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen.

 

daarvoor aan het bestuur van Halte Werk mandaat/volmacht/machtiging met de bevoegdheid van ondermandaat/-volmacht/-machtiging moet worden verleend;

 

besluit

 

vast te stellen het navolgende: Mandaatregeling Samenwerkingsovereenkomst Zelfstandigenloket 2022 gemeente Uitgeest

Artikel 1. Mandaat, volmacht en machtiging

  • 1.

    Aan het bestuur van Halte Werk wordt mandaat/volmacht/machtiging verleend tot het namens en onder verantwoordelijkheid van het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester nemen van besluiten ter uitoefening van de bevoegdheden zoals vermeld in de bijbehorende Mandaatregeling.

  • 2.

    Waar in dit besluit wordt gesproken over mandaat, dient, tenzij anders is bepaald, daaronder tevens te worden begrepen machtiging en volmacht.

  • 3.

    Voor zover van toepassing, omvat de bevoegdheid om krachtens mandaat besluiten te nemen, tevens de bevoegdheid tot het verrichten van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen.

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd ondermandaat/-volmacht/-machtiging te verlenen, tenzij in de Mandaatregeling anders is bepaald.

  • 5.

    Het is de gemandateerde niet toegestaan de bevoegdheden door te mandateren aan niet-ondergeschikten, tenzij anders is vermeld.

Artikel 2. Ondertekeningbevoegdheid

Het mandaat omvat mede de bevoegdheid tot ondertekening van de besluiten namens het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester, tenzij in de Mandaatregeling anders is vermeld.

Artikel 3 Reikwijdte en beperkingen mandaat

  • 1.

    Bij de uitoefening van bevoegdheden in mandaat wordt in acht genomen wat daaromtrent wordt gesteld in wetten, besluiten, verordeningen, circulaires, beleidsregels, regelingen, aanwijzingen en richtlijnen van wetgevers of bestuursorganen van rijk, provincie, regio en/of gemeente Uitgeest.

  • 2.

    Het mandaat heeft geen betrekking op de volgende aangelegenheden:

    • a.

      de afdoening en ondertekening van stukken die gericht zijn aan de gemeenteraad;

    • b.

      indien de (onder)gemandateerde een persoonlijk belang heeft bij de aangelegenheid;

    • c.

      de afdoening van een zaak welke, naar redelijkerwijs mag worden aangenomen, grote politieke gevolgen met zich mee kan brengen en/of precedentwerking kan oproepen;

    • d.

      het college, of een lid daarvan, te kennen heeft gegeven de aangelegenheid ter besluitvorming aan het college van burgemeester en wethouders voor te willen leggen.

Artikel 4. Informatieverstrekking

Het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester kan zich door gemandateerde laten informeren over de krachtens (onder)mandaat genomen besluiten.

Artikel 5. Wijze van ondertekening

  • 1.

    De krachtens (onder)mandaat genomen besluiten en overige stukken worden als volgt ondertekend:

  • Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Uitgeest,

  • Namens deze,

  • (ondertekenaar besluit)

  • handtekening;

  •  

  • De burgemeester van de gemeente Uitgeest,

  • Namens deze,

  • (ondertekenaar besluit)

  • handtekening;

  •  

  • 2.

    Indien uitsluitend gebruik wordt gemaakt van de bevoegdheid tot ondertekening (ondertekeningsmandaat), wordt voorafgaand aan de ondertekening vermeld:

  • Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Uitgeest,

  • Namens deze getekend door

  • (ondertekenaar besluit)

  • handtekening;

  •  

  • De burgemeester van de gemeente Uitgeest,

  • Namens deze,

  • (ondertekenaar besluit)

  • handtekening.

Artikel 6. Slotbepalingen

1. Dit besluit met de daarbij behorende Mandaatregeling, treedt in werking op de dag van bekendmaking en werkt terug tot en met 1 januari 2022.

2. Dit besluit wordt aangehaald als “Mandaatregeling Samenwerkingsovereenkomst Zelfstandigenloket 2022 gemeente Uitgeest”.

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester van de gemeente Uitgeest, op 22 februari 2022.

De burgemeester,

de heer S.M. Nieuwland

De secretaris,

de heer P. Schouten

Aldus besloten door de burgemeester van de gemeente Uitgeest, op 22 februari 2022.

De burgemeester,

de heer S.M. Nieuwland

Verklaring:

Het bestuur van Halte Werk geeft met de ondertekening hierna te kennen in te stemmen met het verleende mandaat/volmacht/machtiging.

Alkmaar,

Handtekening en naam: